Към съдържанието

Феминизмът срещу (?!?) секс-индустрията

20.06.2010

Попаднах на постинг за това как феминизмът бил срещу секс-индустрията и докато чакам да дойде време за следващия мач, реших да прекъсна лятното мълчание и да кажа две думи по темата.

Първо, въобще не е вярно, че феминизмът е СРЕЩУ секс-индустрията. Има феминистки течения, които са против легализирането на проституцията, естествено. Има много феминисти, които намират мейнстрийм порно-индустрията за експлотативно АНТИ-женско начинание. Ако някой си направи труда да прочете (или да помисли) ЗАЩО съществуват тези течения, ще види, че не са толкова скандално-викториански както често биват карикатуризирани. Това едно на ръка, но и има страшно много феминисти, които са на абсолютно противоположното мнение: про-порнографска индустрия, за легализиране на проституцията и т.н. По света се организират феминистки порно фестивали (най-известен е този в Торонто). Сексуалната революция през 60-те и 70-те е силно подкрепяна от феминисткото движение. Свободният достъп до противозачатъчни хапчета и правото на аборт за всички жени са основни каузи за съвременния феминизъм. Така че… твърдението, че видиш ли, ФЕМИНИЗМЪТ „се опитва да забранява и да ни казва какъв трябва да е сексуалният ни живот“ е най-малкото фактологически неиздържано.

Второ, проституцията е работа, не е „сексуален живот“. И тази работа, освен всичко останало, много често бива романтизирана като нещо, което определено не е. Условията, насилието, унижението и болестите са част от играта, без значение на какво ниво работиш и дали „доброволно“ си решил да се занимаваш с това. Mасово се надценява броят на жените, които всъщност доброволно са станали проститутки ей така от любов към секса и парите. Нямам време да изброявам изследвания по темата, но един прост Google search ще ви покаже множество разговори и проучвания с проститутки. Тези, които не са били принудени насила да проституират, масово описват старта си в професията не толкова като избор, а по-скоро като „липса на други алтернативи“. Ако някой от четящите тук иска да каже „човек винаги има алтернатива“… мммм…. това НЕ е вярно и само човек без въображение и минимално познание за света, може да говори по такъв начин. От уважение към бедните, болните, експлоатираните и дискриминираните по цял свят… по-добре да не навлизаме в дебати.

Надявам се г-н Попов да не приеме този текст като атака лично към него. Просто неговият текст ме провокира да реагирам,  срещу един литературен похват, който доста често забелязвам в блоговете и се изразява в прочитането на една страница в Wikipedia, описание на някакво чучело, което бива наричано Феминизъм и после бой, бой, бой по Феминизма… без значение, че фактите са маааалко по-различни.

Ае, peace out.

34 коментара leave one →
  1. Йоана permalink
    21.06.2010 00:12

    Аз лично съм против проституцията като явление и си го признавам без срам. За мен лично проституцията е нещо много гадно, защото ми се струва, че не е съвсем размяна на пари срещу услуга, а по-скоро „купуване“ на някого за известно време срещу заплащане – в тази професия няма уважение и това според мен е много сериозен проблем. Ако проституцията е професия като всяка друга, защо проститутките не са уважавани като всеки друг човек, който си изкарва парите с труд? Тази всеобща представа за проституиращите хора като за боклуци, а не просто хора, предлагащи специфична услуга, според мен е в основата на насилието и унижението, които съпътстват проституцията, и е основната причина аз да имам много против нея.

    • 21.06.2010 02:24

      За това, че в тази професия няма уважение, е виновно обществото, а не тези които я работят. Аз съм за повече уважение и против забраната за проституцията. Мисля, че добър начин да постигнем това е тя да бъде легализирана.

      • Йоана permalink
        21.06.2010 08:27

        И аз не смятам, че са виновни работещите я. Но докато проституцията продължава да е средство и оправдание за дехуманизиране на жени (или мъже) и свеждането им до тела, свободни да бъдат експлоатирани по всякакъв начин и бе зограничения, стига да си платил, аз не мога да подкрепям проституцията.

        Ако беше обикновено предлагане на услуги срещу заплащане, с нужната защита на проституиращите от тормоз, побой, изнасилвания, зависимост от сводници и всякаква друга експлоатация, тогава нямаше да имам нищо против.

    • 21.06.2010 13:31

      Йоана, темата с проституцията е сложна и многостранна! Въпреки това вече имам сравнително изградено мнение по въпроса. По начало мисля, че трябва да се легализира! Освен това съм убедена, че проститутки не само винаги е имало, има и ще има, ами са нещо много нужно на самото общество. Ако това не беше така, със сигурност проституцията щеше да бъде изкоренена,а не всички правителства по света да си затваряли така удобно очите пред толкова очевадни факти. Дори в най-напредналите страни(откъм правата на жените), и особено в тях, е където най-много проституция съществува и най-силни мафий които трафикуват с жени. Веднъж чух на една кръгла маса на тази тема, една известна феминистка да казва, че висчки ние (западните жени), би трябвало да сме много задължени на проститутките, защото благодарение на тях, има значително по-малко изнасилвания и издевателства над жени, от колкото би имало ако нямаше проституция. Като се замислиш над това може да те побият тръпки…
      Аз лично мисля, че единствения начин за подобряване състоянието на тези жени, да се намали насилието над тях, да няма сводници които реално да ядът техния ПРЕ-тежък труд, да се намали трафика и продажбата на ХОРА, е да се легализира проституцията…Без закони които да ги закрилят, да уреждат труда им именно като труд, тези жени са обречени да плащат за закрила на сводници които ги малтретират, да си рискуват живота ежедневно, да нямат медицински контрол и никакъв,и само и единствено се водят от законите на джунглата…

      • 21.06.2010 15:14

        Проститутките са нужни на обществото, защато ако не бяха те, щеше да има много повече изнасилвания и издевателства над жени (т.е. жени, които не са проститутки? Проститутките не се ли броят за жени и човешки същества?)

        На пръв поглед подобно разсъждение изглежда смислено, но на втори ни натрапва извода, че един вид мъжете са такива садистични зверове, че просто ИМАТ НУЖДА да измъчват някаква част от женската популация. И понеже имат нужда, обществото им я предпоставя. Докато жените са едни ангели небесни, които нямат агресивни импулси (иначе обществото щеше да се е погрижило да съществуват мъжки проститутки, на които да си ги избиват).

      • 23.06.2010 03:26

        Дения, извинявай, че до сега не съм ти отговорила. Бързам да ти кажа, че не мисля, че е по-добре да бъде измъчвана една проститутка от колкото една „почтена жена“, дори напротив! Именно за това аз съм ЗА да се легализира проституцията, за да може на тези жени да им бъде предоставена същата защита срещу насилието като която получавам останалите жени. Те обаче я нямат,защото са извън закона и са принудени да се защитават плащайки на сводници, които на свой ред ги манипулират и насилват.
        Иначе за другата част от мнението ти…Ами за жалост мисля, че има много мъже които РЕАЛНО са изврги и имат нужда да манипулират и насилват жени за да се чувстват мачо. Това за съжаление е факт колкото и да не ми се иска да е така. Факт е и че, правителствата им предоставят това, за да може да има мир и да не се пълнят вестниците с всичко което би се изписало ако всички изнасилвания и издевателства ставаха обществено достояние. За да не става така обаче, много удобно съществуват проститутките. Тях може да ги пребиваш, изнасилваш и убиваш дори, без да се предизвика почти или дори никак никакъв шум в медиите…те дефакто са за това…Тъжно но факт, извинявай ако ти развалям хубавата картинка за този свят, но това го има! Защо смяташ го има и то както и преди казах, предимно в развитите страни? Защото „почтените жени“ са защитени вече от закони, домашното насилие се контролира, жените получават на много места равни заплати, и при един развод, които излита от къщи по гащи е мъжа а жената и децата са в повечето случаи защитени от ЗАКОНИ. Именно тая защита на останалите жени, кара мъжете да имат нужда да демонстрират цялата си „мъжественост“ над единствените незащитени жени-проститутките. За това съм ЗА да се легализира проституцията, защото не съм съгласна с това. Защото не мисля, че тези жени са нещо по-малко от останалите, дори напротив, винаги съм казвала, че която и да е от нас, аз дори, поставена в същите условия като която и да е проститутка, много е възможно да бяхме на същото положение…

      • 23.06.2010 03:48

        Да допълня относно последната част. Жените може да не сме ангели небесни, може дори мноого жени също да имат заложени много агресия и хормони които също предизвикват агресия. Но жените първо не винаги имат толкова физическа сила като да малтретират един мъж. Освен това у много мъже съществува един психологически момент, те са учени, че от векове мъжете са властвали и жените са били нищо повече от една прислужница която няма глас. Сега обаче какво се почучава, все повече мъже имат шефове жени, други съпругите им ги оставят и им взимат къшата и децата, трети някоя си „си позволява“ да им откаже или нещо от сорта…реално мъжете в западните общества насъбират много негативна енергия към жените и някъде трябва да я изливат. Както ти сама каза, изнасилването не винаги се извършва заради липса на секс… Разбираш ли, това не съм го измислила аз, това е добре известен факт , но и нещо неудобно и за което не може да се говори без огромна група хора да скочат обидени, че те не са изверзи. И не са, за щастие, не всички мъже са с мачистко самосъзнание, колкото по-малко някой си вярва, че е господар на света заради пишката в гащите му, по-малко се фрустрира от ситуациите в живота и следователно по-малко агресия насъбира…Жените не сме ангели! Но не сме възпитавани така, че да изискване от света да ни се кланя, нито имаме много физическа сила, нито имаме купища адреналин и тестостерон в телата ни които да ни побъркват до такива крайности и за това ако вземеш да преброиш изнасилванията, убийствата и издевателствата извършени от жени и тези от мъже и да ги съпоставиш…

      • 23.06.2010 04:53

        С повечето неща, които казваш, съм съгласна. Нямах намерение да споря, а просто да добавя още един ъгъл, под който може да бъде разгледана ситуацията.

      • 23.06.2010 04:53

        @Viktoria С повечето неща, които казваш, съм съгласна. Нямах намерение да споря, а просто да добавя още един ъгъл, под който може да бъде разгледана ситуацията.

  2. 21.06.2010 02:19

    @Петя: Грешката е моя, че във текста не съм казал достатъчно ясно, че става въпрос, за „определена група от феминистки“, а не за всички. Това е обяснено във видеото което съм коментирал.

  3. 21.06.2010 08:52

    @Йоана: Понеже всичко е много зле, да вземем да оставим нещата така както са? Хитро!

    Аз не виждам как пожеланията ти за защита на тези хора, ще станат факт от само себе си :)

    • 21.06.2010 15:00

      Йоана не казва, че трябва да оставим нещата такива, какви то са, а се обявява против това, да си затваряме очите пред истините за проституцията и да си казваме, че „нямало било нищо срамно в тази професия“. Разбира се, че професията „проститутка“ е стигматисизарана – да се твърди обратното е чисто лицемерие.

    • Йоана permalink
      21.06.2010 23:32

      Никъде не казах, че трябва да оставим нещата както са – аз също предпочитам проституцията да е легализирана, но виждам това като по-малката от две злини, а не като нещо хубаво.

      Не съм изразила пожелания, а мнението си. Не виждам причина да се заяждаш с мен, нито съм агресивна, нито съм казала нещо кой знае колко провокативно и неприемливо.

  4. 22.06.2010 01:29

    @Denia: Аз също както @Viktoria смятам, че ликвидирането (ефективното ограничаване) на проституцията, ще доведе до увеличаване на сексуалните престъпления (изнасилванията) и не защото мъжете са такива, а защото хората (са такива) имат нужда от секс и ако не могат да го намерят по един или друг начин (дори и платено), се увеличава вероятността да го потърсят насилствено.

    @Denia: И не разбрах какво срамно има в тази професия? И най-вече, от къде идва този срам? От хората които казват, че е срамно може би?

    @Йоана: Не съм искал да се заяждам…

    • 22.06.2010 02:57

      Никъде не твърдя, че се боря за ликвидиране на проституцията. Имам желание да обсъждам проблема в дълбочина, а не с изкуствени дилеми от сорта на „или легализираме – или забраняваме“.

      И не, не вярвам, че с легализиране на проституцията ще намалеят сексуалните престъпления. Мотивацията за изнасилванията не е сексуален глад, а садизъм и желание да унижиш, нараниш и контролираш жертвата си. Както вече спомена Хипар, всеки човек е имал дълги периоди без секс, но за повечето от нас това не е било довод да изнасилим някого.

      Освен това не виждам защо да е по-добре някоя проститутка да бъде насилвана и наранявана, отколко някоя „почтенна“ жена. Това е един от най-големите рискове в тази професия – че никой не вярва, че проститутка може да бъде изнасилена, наранена и да бъде принудена да прави нещо против волята си – щом са й платили накрая, всичко е ОК. Да си чувал за проститутка, която да е успяла да осъди клиент за изнасилване?

      Готова съм да ти повярвам, че мислиш сериозно, че „нищо срамно в тази професия“, ако имаш дъщеря и я насърчиш да стане проститутка. Иначе „обществото е задръстено, но ние сме много либерални и готини“ са само празни приказки.

  5. 22.06.2010 01:57

    Юлиане, казваш „защото хората (са такива) имат нужда от секс“. Можеш ли да го докажеш? И нуждата от секс толкова силна ли е, та човек да е склонен към насилие? Изкара секса като храната и водата. Случвало ли ти се е да не правиш секс няколко месеца, какво става тогава? Лично ти си склонен към насилие? Защото аз не съм готов да упражнявам насилие заради единия секс.
    Изобщо обясненията от типа „хората са такива“ са меко казано неприемливи. Порови за една статия от Жилов за тая тема.

  6. 22.06.2010 02:24

    @xunap Ти и аз не сме еталон за това кой какво би направил. Според теб каква е мотивацията за изнасилванията? Може би е липсата на секс?

    • Йоана permalink
      22.06.2010 02:43

      Изнасилването е въпрос на много други неща, а не само на задоволяване на някакви нужди. Например контрол, наказание, омраза, произвол, чувство за собственост върху женските тела, безнаказаност и т.н. Как например твоята теория, че мъжете изнасилват заради секса, обяснява редовно появяващите се из кримихрониките новини за изнасилени възрастни жени след нахлуване в дома им със съвсем други цели? Едва ли всички тези изнасилвачи са геронтофили.

      Сексуалното задоволяване е само една от причините за изнасилванията, но далеч не е единствената или дори главната. Поне така твърдят проучванията по въпроса – списък с често срещани причини за изнасилване: http://en.wikipedia.org/wiki/Motivation_for_rape Забележи, че един от индивидуалните фактори, които увеличават склонността на един мъж да извърши изнасилване, е „враждебност към жените“. Най-долу има линк към статия точно по този въпрос. Според мен е много красноречиво по отношение на това какво означава изнасилването като явление и колко много по-сериозен, тревожен, сложен и грозен проблем е от просто нуждата на мъжете да задоволяват някакви си природни инстинкти (все едно жените нямат такива нужди, бтв).

  7. 22.06.2010 02:34

    @xunap И да, повярвай ми има хора които са склонни към насилие за секс. И не, аз не съм такъв човек :)

  8. 22.06.2010 03:27

    Разрових се из интернет, но не можах да намеря статистически данни които да покажат ясно дали и каква е връзката между легализирането на проституцията и изнасилванията.

    Но така или иначе намерих няколко интересни линка ЗА и ПРОТИВ легализирането на проституцията. които може би ще ви е интересно да видите и вие:

    Top 10 Pros and Cons. Should prostitution be legal?
    http://prostitution.procon.org/view.answers.php?questionID=1315

    Would legal prostitution decrease sexual violence such as rape?
    http://prostitution.procon.org/view.answers.php?questionID=122

    Мисля да прекратя спора, понеже тези статии показват доста ясно двете страни на монетата… И вече ми е ясно, че до консенсус няма да стигнем :)

    • Йоана permalink
      22.06.2010 04:09

      Това в крайна сметка е проблемът – че ти го виждаш като спор със само два възможни изхода. Когато проблемът може да бъде обсъждан по много начини, продуктивно, информативно за всички участници и да доведе до повече разбиране както на коннретната тема, така и на инакомислещите. Обаче това няма как да стане, когато казваш „Ето ви единствените две решения, аз изчезвам“. Монетата няма само две страни според мен и убеждението в противното е една от причините в тези разговори да не се стига доникъде.

  9. 22.06.2010 05:31

    @Йоана: Така сме ние програмистите, изградени от 0-ли и 1-ци :)

    Уморително било да спориш с много хора, нямах идея :)

  10. 22.06.2010 23:48

    Тема секс-бизнеса включает в себя как вольная и невольная работников. Важно уважать и защищать права и этим опытом.

    Вопрос с невольным работников секс-бизнеса это не секс. Проблема принудительного труда. Ли, что труд есть секс или нет, принудительный труд является преступлением. Это важно не приравнивать секс с рабством. Они не то же самое, но противников секс-бизнеса часто стереть эти понятия либо укрепить реакции на их аргумент или из недисциплинированных анализа.

    Добровольные рабочие секса, также имеют права. Если секс-бизнес легализован, то они не могут решить, доступ, вести переговоры и укрепления этих прав через те же самые институты права и управления, что и другие работники в их распоряжении. Обычные рассуждения по поводу злоупотребления добровольных работников секс-бизнеса существует потому, что они не имеют доступа к юридической защите, организацию в профсоюз и проходит сертификацию, страхователей и регулируется, как и любой другой бизнес. Величайший дар, один может дать работников секс-бизнеса является легализация.

    Очень много людей вынуждены говорить о том, что они считают надлежащей о сексе. Когда секс привел в разговор, социальных обычаев, которые поддерживают и укрепляют традиционные и в значительной степени бесспорной отзывы и мнения о сексе. Если объект многих сексуальных партнеров человека, разговоры, как правило, благоприятный или уволены как „нечто, что и мужчины“. Если объект находится женщина занимается сексом, будь то деньги или нет – большинство разговоров уклон в сторону отрицательных – и часто очень. Наши общественные структуры приветствуем мужчин к сексу и наказание женщин.

    Феминизм же такое о праве женщины на выбор своей жизни и быть принятым в общество равных людей. Это право любого лица, называя себя или себя феминисткой, чтобы выбрать свое собственное мнение о секс-бизнеса. Это не, однако, что право человека на принятие этого решения на всех, по той же причине, что они не имеют права принуждать никого в секс-бизнес.

    Никто не может спросить или сказать нам заняться сексом за деньги. Это наше право выбирать для себя, независимо от того, что кто то думает. В свою очередь, мы должны предоставить, что свобода для всех остальных.

  11. Eneya permalink
    23.06.2010 04:49

    Аз съм чела доста изследвания, че гледането на порно (колкото по-брутално, толкова по-зле), влияе на агресията на зрителите при следващите им отношения (сексуални и емоционални).
    Не мога да твърдя, че това задължително е вярно, но дава интересна храна за размисъл.

    За да можем да говорим за някакво развитие относно сексуалността, сексуалните престъпления и пр., трябва да се върнем крачка назад и да коментираме как точно се възприемаме и как възприемаме околните. Нещо, с което феминизмът се занимава от години – да, връщайки се до социалните роли. Нашето общество има много тесни и ограничени роли за мъжете и жените, както и идеята какво е „мъжка“ и „женска“ сексуалност и как трябва да изглежда тя.
    Което води до насилие, защото ограниченията просто натягат напрежението.

    Възприемането и представянето на жените в девица/курва разделението (трябва ли наистина да ви давам примери?), ги поставя в две много ограничени опции, което означава, че крайният ефект е абсурден, защото няма здравословна връзка, която да може да вирее в подобни отношения.

    Моногамността и представянето на секса като нещо негативно, мръсно и отрицателно, нещо, което жените не трябва да правят, защото е лошо и ги омаловажава като хора, води до нуждата от проституция. И колкото е по-остро разделението, толкова по-тежко избива напрежението и сексуалната фрустрация. Представянето на мъжете като неспособни да се контролират, поддавайки се на сексуалните „импулси“, води до невероятен натиск за двоен контрол над поведението, извинявайки всяка агресия с пол и обяснявайки всичко по полов признак и предполагаемите социални роли (поне според мен и изследванията, които съм чела, книгите и академичните журнали).

    Проституцията не ни е проблем, проблемите ни са абсурдните стереотипи и толерирането им.
    Изобщо не би имало нужда от проституция (според мен), в този смисъл, в който се разбира в момента, ако сексът не беше представен като табу, съответно всичките проблеми на проституцията са произтичащи от това.

    • 24.06.2010 02:03

      А как ще обясните сексуалното насилието при хомесексуалните връзки, където полярността мъж-жена ги няма?

      Не може оправдание за всеки феминистки проблем да са стереотипите. Нещата са много по-сложи, а в интерес на истината самите стереотипи също не са толкова еднопластови, както ни ги описвате, уважаема Енея.

      „Изобщо не би имало нужда от проституция (според мен), в този смисъл, в който се разбира в момента, ако сексът не беше представен като табу, съответно всичките проблеми на проституцията са произтичащи от това.“

      Сексът в наше време все по-малко е табу… и колкото повече ограниченията отпадат, толкова повече търсенето и предлагането на секс е по-голямо. Тенденция, която предполагам сте забелязали?!

      • Йоана permalink
        25.06.2010 02:06

        Как се обясняват изнасилванията в хомосексуалните връзки ли? По същия начин – с насилие, стремеж към контрол, доминация и подчиняване на другия.

      • хм permalink
        19.10.2010 02:11

        има, точно когато там заработят стереотипите (примерно по-лошите стереотипи)

    • ГГЕ permalink
      24.06.2010 02:28

      Този коментар се доближава много до моето мнение. Напомни ми много за нашите братовчеди, бонобосите. Предполагам някои от вас са се интересували от тези интересни животинки, но за тези, които не са – бонобосите решават много от конфликтите си чрез секс. Те са добър пример за животински вид, при който по принцип рядко се прибягва до насилие, в това число конфликтите и агресивното поведение между мъжки и женски бонобоси също са рядкост. Само че сред самите бонобоси един вид почти няма табута – секс се среща в почти всякакви форми и видове, включително между два мъжки или два женски екземпляра. Няма да изпадам в подробности, ако ви се стори интересно, можете да намерите информация. Между другото женските бонобоси не са подчинени на мъжките така както при шимпанзето, и въпреки че имат водач на групата, той не се държи като собственик на женските. Даже си има доминираща женска и повечето мъжки са по-малко доминантни от нея.

    • Eneya permalink
      26.06.2010 19:17

      Всъщност не е сигурно, че търсенето на проституцията толкова се е увеличило. Имайте предвид, че хората нарастваме като бройка, съответно тук трябва да гледаме съотношението.

      Изнасилването и насилието са свързани с желание са контрол. Спомням си за онзи американски случай в който някакъв ненормален влязъл и застрелял група жени в спортен център. Защо? Защото не можел да си намери приятелка…

      Да, съгласна съм, че темата е далеч по-сложна и може би аз я опростих прекалено, но смятам, че ако няма негативно отношение към сексуалните и емоционални отношения между зрели хора по взаимно съгласие, насилието би спаднало.

  12. veli permalink
    23.06.2010 13:47

    Ами на мен ми е трудно да кажа дали съм за или против. Разбира се, има единият довод против, свързан с комерсиализацията на тялото. Съгласна съм, че нещата са доста свързани с табуизирането на секса. От друга страна, в момента проституцията съществува и хората, които я работят нямат достъп нито до здравно осигуряване, нито до пенсионно, което си е проблем, защото това са хора, които буквално полагат много тежък и физически и емоционално труд и които нямат никаква защита в случай на злополука, болест, старост. Има и места, в които се реимбурсира посещението за категории хора, които се счита, че трудно могат да си намерят сексуален партньор: става дума основно за болни хора. Мисля обаче, че легализацията би се справила с насилственото склоняване, с изнудванията и нормализирало самия феномен. Но си остава въпросът с комерсиализацията.

  13. ана permalink
    26.06.2010 12:57

    Знам че това е много спорна тема. И наистина консенсуса по този въпрос дори и намерен, ше бъде много крехък.

    Аз лично винаги съм смятала, че ограниченията, когато те не са в разрез с волята и комфорта на някой /за което служат законите/ са в ущърб на свободната воля пораждат комплекси и табута.
    И въпреки това искам да споделя следния случай:
    В Германия легализират проституцията. До тук добре. Жена отива в бюрото по труда, там нямат друга свободна позиция, която да и предложат освен да бъде проститутка. Това тя отказва и пак по силата на същата тази конституция, която разрешва по-горе споменатата професия, губи павото на социални помощи т.к отказва предложената и позиция.

    Аз дори не мога да изкажа мнение по този казус.

    • 29.06.2010 14:31

      Ана, ти чела ли си конституцията на Федерална република Германия? Погледни все пак Artikel 12 и Artikel 20 (1) и ще разбереш защо този казус е несъществуващ.

  14. 04.10.2010 04:12

    феминизът и сексът не трябва да са противоречиви понятия

Trackbacks

  1. Идентичност, секс-индустрия, сексизъм… « in-journal

Оставяне на отзив за Йоана Отказ

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s

%d блогъра харесват това: