Към съдържанието

My vagina… is better than yours

19.04.2010

В априлския брой на списание НЕЯR е публикувана статия, посветена на вагиналната пластична хирургия.

Авторката разяснява положението с най-често предлаганите услуги на пазара:

[Вагинопластика] се прилага при жени с диагноза релаксация (отпускане) на влагалището, при които по медицински причини се налага намаляване размера на този орган. […] [Други подобни процедури са] намаляване на размера на малките срамни устни, уеднаквяване на размера на двете половини, изпълване на бръчки на големите срамни устни, при което се използва собствена мастна тъкан от пациентката (от коремната област, ханша или бедрата). Дори и липосукция на мастна тъкан от венериния хълм, когато той е прекалено изпъкнал. Вие трябва само да посочите външния вид, който искате да имате (дори от страниците на някое мъжко списание например) и лекарите ще свършат всичко останало. […]

Докато чета този списък от „процедури“ се чудя… егаси… то по тези критерии, няма жена, която да може да се похвали: моята вагина е перфектна. Ако е „симетрична“, то сигурно е „прекалено релаксирана“, ако е „нормално релаксирана“, то сигурно е „прекалено набръчкана“, ако е „нормално набръчкана“… сигурно не е симетрична. О, Боже!

Най-изумителната процедура, описана в статията обаче е т.нар. G-shot:

Процедурата представлява инжектиране на колагенова субстанция, която прави зоната около предполагаемата точка [G-spot] по-подпухнала и чувствителна при контакт.

Представям си разговора с хирурга: Не се притеснявай, моето момиче. Все още никой не е разбрал дали въобще има такова нещо като G-spot, но ние ще ти сложим една инжекцийка там, където мислим, че може би се намира… то ще подпухне… Да се смее ли човек, или да плаче?!

Какви са резултатите от процедурите, питате? Авторката отговаря:

  • В резултат на намесата се намалява диаметърът на този орган и ние отново сме способни да водим нормален полов живот, да изпитваме удоволствие по време на секс, да бъдем привлекателни за любимия си.
  • За онези от вас, които ще се подложат на G-shot: В резултат на това в следващите 4-6 месеца (колкото е давността на процедурата) пациентките достигат до върха в секса почти при всеки опит. Веднага след като отмине ефектът на тази операция, тя може да се направи отново.

Има още интересни неща за четенете, като адресите и телефоните на клиники, които могат да „ви помогнат“ с подобни процедури. Прочетете целия материал, извинявам се за неумелото резюме. Тексът е просто бисер до бисер. Любимият ми цитат, обаче!!!!

Да, за някои удоволствието е възможно по природа, а за други – след леко клъц, боц и щрак.

Та-Даааааа! СЕРИОЗНО!

Докато се чудех как да реагирам… попаднах на интересна дискусия по темата на страницата на списание НЕЯR във Facebook и си позволявам да копирам две мнения от там:

Аз не исках да влизам в детайли именно защото текстът е практически незащитим и вилнеенето над него е неприлично лесно. Но ето, пак не мога да се въздържа за следното: „посланието“ му, ако има такова, е не, че в ХХІ век можем да сме си спокойни в кожите каквито сме различни, а че в ХХІ спокойно можем да се уеднаквим чрез корекции на кожите. Това е по-скоро средновековен поглед към нещата, в каквато и опаковка да се продава. И не, не проповядвам да ходим мустакати и със срамни устни, увиснали до коленете. Макар че – хайде малко въображение. Защо не? На нас, жените, вечно някой ни казва какво трябва и маха с пръст. Крайно време е да се вкара в действие и малко рационално, ама наистина рационално, обосноваване.

И още: оскърбителни за ХХІ вековната ми рационалност са споменаванията за „нормалност“ и (с извинение за шушу-то) „малогабаритни достойнства“, които предполагат, че който не е по учебника на еди кой си или се оперира, или се бракува. Оперира се, който има нужда. Дълбоко вярвам, че идеята на едно интелигентно женско списание е да дефинира нуждата реалистично, не фриволно.

За мен са много смущаващи и подхвърлените имена и адреси в текста – от журналистическа гледна точка е абсолютно неиздържано цитирането на тези, а не на други. Защо точно еди кой си доктор? Защо точно еди коя си клиника? Нахвърляни са произволно

И от още една читателка, която е разтревожена от невнимателното поднасяне на медицинска информация (с право!):

[П]ритеснява [ме] препоръката за неща, които са недостатъчно изследвани и могат да доведат до здравни усложнения и проблеми – става дума за споменатия в статията G-Shot.„This procedure is not approved by the Food and Drug Administration or the American Medical Association, and no peer-reviewed studies have been accepted to account for either safety or effectiveness of this treatment.“ Освен това може да предизвика sexual dysfunction, infection, altered sensation, dyspareunia, adhesions and scarring.

Камарата на германските лекари го нарича „опасна мода“. Самата Г-точка, неправилно наречена в статията точка на „Графенбер“ е точка на Грефенберг (Gräfenberg). Спорна теза на добър стар доктор от 50-те. NB – 50те години на миналия век, която днес минава по-скоро за мит и анекдот.

“The evidence is far too weak to support the reality of the G-spot. Specifically, anecdotal observations and case studies made on the basis of a tiny number of subjects are not supported by subsequent anatomic and biochemical studies.” (American Journal of Obstetics and Gynaecology )
E, какво ни препоръчва статията?

Как да разберем дали сме „нормални“ (тук се въздържам от коментар), след което да отидем да дадем малко пари за клъц, бод и щрак да си впръснем колаген на несъществуваща точка? Здравето, което може да се съсипе след това? Ах, who cares!!!!!

На кой му пука, наистина?!

***

P.S. Благодаря на тайния агент, който ми изпрати линк към статията и дискусията във Фейсбук. ;)

33 коментара leave one →
  1. Йоана permalink
    19.04.2010 23:40

    Явно досега съм живяла в заблуда, мислейки си, че половият ми живот е нормален… На мен ли само ми се струва така или жените започват все повече да приличат на хай-тек джаджи, непрекъснато ъпгрейдвани според нуждите на ползвателите (мъжете)?

    Това ми напомня на една рецензия на The Handmaid’s Tale от Маргарет Атуд: The book poses the question: are women’s gains absolute or cyclic? Това много ме впечатли. Тоест не бива да взимаме спечелената независимост, възможности, уважение и пр. за даденост защото изглежда не е трудно нещата да се върнат назад, както изглежда става напоследък.

  2. 20.04.2010 02:06

    Винаги ще се намери някой да експлоатира човешката несигурност.
    Това е огромна индустрия и съществуването и е заложено в човешката природа – хората винаги намират несъвършенства в себе си.
    Стига да не нарушават закон, да не са опасни и да предлагат информираност за рисковете, преди процедурите – добре. Така или иначе компаниите печелят милиарди от напълно ненужни кремчета, защо не и от пластични корекции?

    • Йоана permalink
      20.04.2010 04:19

      Според мен проблемът е дори по-сериозен от експлоатиране на несигурност – струва ми се, че страва въпрос за *създаване* на несигурност, която после да бъде експлоатирана.

  3. 20.04.2010 03:45

    Благодаря ти за написаното, Петя.
    Първото ми познаство с идеята, че вагините са различни и всъщност това смущава хората беше на 20 (не ми се смейте много), от страниците на руския Космополитън (far better than тукашното недоумение), където се обсъждаха неравномерни лабии.
    Даже не искам и да мисля след тази стария в НЕЯR колко народ ще седне с огледало в ръка да се чуди какво не му е наред и коя част не е „по образец“.
    Жалка история…

    • krum permalink
      20.04.2010 05:15

      Ами на мен пък това ми е първото запознаване с тези абсурди…

  4. Eneya permalink
    20.04.2010 06:38

    Интересно ми е кой е правил изследване, така че да може да се създаде концепция за „съсъвршена вагина“, както и да може да изтъкне разумни доводи с какво визуални несъвършените са нещо, което трябва да се поправи.

    Това е просто част от „Митът за красотата“, който изисква постоянни грижи и подхранвания. Като се замисля колко неща имат нужда от корекция в женското тяло според рекламите, стигам до извода, че не само рекламистите, но и жените са започнали да се възприемат просто като ходещи чаркове, а не личности.

    По темата за вагините, бях попадала на реклама за боядисване на срамните устни (външни и вътрешни) в естесвен цвят (сиреч розово), което щяло да накара хиляди жени да имат самочувствието да правят секс или да не се смущават от интимните си зони.
    Така и не намерих обясненеи защо са се смущавали тия жени на първо време, защо са мислели, че нещо не им е наред, та да се притесняват.

    Вървим към пластмасово бъдеще, в което се твърди „ама то всеки сам си решава, то не е на сила, освен това е в името на жените, това е еманципация“.

  5. 20.04.2010 08:53

    Няма да давам линка, за да не прекалим с рекламата, но ето какви обяви има вече из Мрежата (и все пак – за подобно предлагане трябва да има и търсене, нали?):

    [quote]Операции на половите органи от естетичен характер – жени

    Пакетът се предлага в София, Варна и Бургас.

    София:
    1. Настаняване – хотел 3 звезди, в центъра на София, 20 (при редуциране на лабии), 7 (при липофилинг на лабии) нощувки, легло в единична стая.
    2. Трансфер от / до летище, трансфер от и до лечебното заведение.

    Варна:
    1. Настаняване – хотел 3 / 4 звезди, курорт „Златни Пясъци“ / „Св.Св. Константин и Елена“, 20 (при редуциране на лабии), 7 (при липофилинг на лабии) нощувки, легло в двойна стая.
    2. Трансфер от / до летище, трансфер от и до лечебното заведение.

    Възможности за развлекателни мероприятия:
    – Посещение на исторически и природни забележителности
    – Атракционни мероприятия
    – Шопинг

    Медицински услуги и процедури:
    …..
    Задължителен престой в болницата – 1 ден.
    Задължителен престой в България: до 7 дни.[/quote]

  6. 20.04.2010 09:38

    Поредното доказателство, че това животно „женското списание“ в България е ужасно мутирало. Публикуват се някакви статии, които уж трябва да са на медицинска тематика, а са пълни само с… глупотевини (друга дума не намирам).
    То само като почнеш материали от сорта на „101 начина да стигнеш до разтърсващ/мега/гига/хипер/супер оргазъм“. Като гледам илюстрациите – аз трябва да съм или от цирка, или от трупата по художествена гимнастика, за да сколасам.
    А статиите за пластична хирургия ме хвърлят в тъча. В тях операционната намеса се описва като да излезеш на по коктейлче с приятелки. Никъде не се споменават, или се споменават бегло, усложнения, последствия от упойката, следоперационно възстановяване. Интервенции като пластиката на вагината или силиконовите импланти не само са хвалени, но и едва ли не силно препоръчвани, за да си в крак.
    За мен вагинопластиката трябва да бъде предприемана само при реален медицински проблем. Всичко друго е в резултат на облъчване от списания, филми, медии…

  7. 20.04.2010 11:08

    !ВНИМАНИЕ: следващия материал съдържа кадри неподходящи за лица под 18 г.

    http://www.documentary-log.com/you-are-watching-the-perfect-vagina/

    P.S. Искам само да отбележа, че не само жените страдат от „проблема със самочувствието:, всъщност проблемът при мъжете и доста по-голям.

    • Йоана permalink
      20.04.2010 11:43

      Мерси много за този линк!

      Забелязвате ли как в този филм тази идея, вманиачаването в „перфектната вагина“, е разгледано критично и задълбочено, за разлика от цитираната тук статия, която поставя въпроса като решен („нормално“ е да си окълцаш интимните части, за да са доволни всички) и амо дава инфо как и къде да стане. Защо?!

  8. Йоана permalink
    20.04.2010 12:06

    Гледайте само, както окосмяването на краката в днешно време се смята за гнусно, а дори и интимното окосмяване се пробутва за нежелано и дори нехигиенично (когато е точно обратното!), след 20-ина години вагина с несъразмерни устни или бръчки или нерозов цвят ще е повод за инстинктивен срам и погнуса. И ето ти работа за пластичните хирурзи за всички поколения напред до края на човечеството.

    • 21.04.2010 02:36

      Така си е, това си е един маркетингов трик, подобен на този на окосмяването. Първо се внушава отвращение от косми/вагина с някакви определени форми/ и после ти се казва, че това не е проблем, тъй като можем да те обезкосмим/оперираме. Само трябва да си платиш, ама колко са няколко хиляди лева срещу щастието да имаш хубава вагина и вече със секса/любимият и изобщо целия ти живот всичко да е наред.
      Замислям се дали всъщност бъдещето няма да бъде в приемането на различията? А по-скоро в създаването на презрение към различия, които могат да бъдат променени чрез операции (или плащане на определена сума пари?). Комерсиализация на всичко наместо повече приемане на различните хора? Чудя се как все още не са измислили оперативни процедури с които могат да направят един африканец бял като скандинавец. Ама с оглед на множеството гневни афро-американци в САЩ и опаснотта от бунтове едва ли ще стане скоро.

  9. 20.04.2010 13:50

    ужасно дебилна статия. ма кво се учудвам, всички женски списания са дебилни. икономедия не правят разлика.

    мен най много ме учуди практиката anal bleaching от холивуд. това е избелване на ануса. ебати простотията е тая индустрия за красота

  10. Wynche permalink
    20.04.2010 18:02

    Е, това просто си е платена статия – възприемайте я като реклама както всички останали реклами. Дори не кликнах на линка, за да я чета, но се сещам за коя клиника става дума – по описаните процедури става ясно.

  11. 21.04.2010 02:03

    Не знам дали сте забелязали, но най-известните пластични хирурзи са „наводнили“ медиите. Непрекъснато са по „женските“ предавания, списанията, почнаха да се рекламират и по билбордове с малоумния слоган „Красотата е симетрия“. По телевизиите са си направо на щат – изскачат всяка седмица, дават препоръки, хвалят тази или онази процедура. Като капак на всичко се считат за компетентни по всички въпроси – от диети до кариология.
    Сутрин обикновено върви bTV за фон, докато се приготвям да излизам. Нали от 10 часа има едно такова предаване – „Денят е прекрасен“. Та там се подвизава един от най-известните ни пластични хирурзи (не му помня името). Една сутрин само дето не влязох в телевизора от яд на простотиите, които ръсеше…

  12. LaBulgara permalink
    21.04.2010 03:17

    …Petja, blagodarj vi,.. mnogo se smjah dokato chetjah..znam che ne e za smjah, no mi doide otvutre…suglasna sum s Ioana,shto se otnasja do ‘suzdavaneto na nesigurnost s cel exploatacija“ , puk i nie jenite sme suetni, tova e fakt, koito ni pravi obekt za vsevuzmojni opiti na marketingova propaganda kato tazi…
    ..Naistina debilna statija…
    (xaxaxaxa)

  13. gimli permalink
    21.04.2010 07:53

    Съгласна съм с повечето коментари. Само искам да вметна, че това, за което говорите, се нарича вулва. Вагина е латинското наименование на влагаището. Така се нарича на български.
    Прави ми впечатление напоследък колко масово се използва думата вагина в смисъла на вулва, защото на български липсва подходяща дума, а все по-често се налага да се говори за женските полови органи по нормален, а не завоалиран или вулгарен начин. Това обаче не оправдава използването на погрешна дума.

  14. 21.04.2010 09:34

    Понякога се радвам, а друг път съжалявам, че не чета списания и не гледам телевизия. От една страна не си губя времето излишно, от друга – пропускам подобни статии, които ме докарват до сълзи (от смях, не мислете нещо друго).

    Плиткоумието на хората отдавна е спряло да ме учудва, но това налагане на еднаквост във всяко отношение ще спре много скоро, защото хората по дефиниция са различни и никакво външно-причинено състояние на ксенофобия не е в състояние да ги накара да си повярват, че трябва да бъдат „като излети от калъп“. В западното общество (в което тези и подобни на тях социални процеси вече принадлежат на миналото) различията се толерират (не казвам ценят, защото хората в основната си част са прекалено егоцентрични, за да им обърнат внимание). Не мога да приведа конкретни доказателства освен личен опит, така че приемайте мнението ми с колкото резерви са ви необходими. Ние тук все още сме „младо общество“ – така да се каже в годините на утвърждаване и развитие. Не казвам „изостанало“, защото не смятам, че това т.нар. „изоставане“ от тенденциите е нещо лошо, а конотацията на „изостанало“ е именно негативна. Нашата младост е съпътствана от типизиращата суета. Именно наивността и глупостта на неуверените в себе си членове на обществото, в което липсват изградени механизми за утвърждаване или дори съизмеримост (примерно в България почти няма такова нещо като „средна класа“ и въобще разделение или липсва – или границите между отделните групи са прекалено размити) става причината подобни платени статийки да „минават“. Тази тенденция няма да се запази – не е това, че хората стават по-умни, а по-скоро стават по-социално ориентирани. И са наясно (добре де, „ще бъдат наясно“), че подобни критерии за еднаквост на първичните и вторичните полови белези са вече прекалени и никому нужни. Така че – както обичам да казвам – всяко чудо за три хиляди години. И това ще мине. А междувременно малко просветителска дейност не е излишна, така че поздравявам авторката на този блог за отварящото очите откровение.

    • 21.04.2010 15:38

      аха, значи в българия са измислили пластичната хирургия и това е израз на българската изостаналост, а на запад няма пластична хирургия, защото плуралистичното общество, ценящо разликите между индивидите и специфичностите на индивидуалните путки никога не би си помислило да ги уеднакнява, м? :Д
      в българия излизали долнопробни и платени статийки? каква изненада! а ти отварял ли си вестник sun примерно? не искам да излизам като някакъв патриот, но е смешно това идеализиране на „европа“ и демонизиране на българия като някаква аномалия, все едно чалгата и простащината в бг са партикуларистични явления, специфични само за бг.

      да се върнем на темата. в бг това с хирургията на женските полови органи всъщност тепърва навлиза. то е част от една глобализирана мода, тресяща не само чалга елитът в бг, но и в други страни, и не само елитите, но и по-бедни жени. в старата ми родина малта хит бяха банковите заеми с промоционална teaser лихва за пластични операции (по-специално силиконови цици). изгледай документалния филм, който трол е пуснал, един лондонски пластичен хирург казва, че прави по 18 или колко бяха такива операции на месец. сега да не кажеш, че това е резултат на „липсата на средната класа“ в англия или някакъв остатък от ирационалния стремеж към уеднаквяване от стария соц режим, както внушаваш за бг? о.0
      а болшевишкия коментар за просветителската дейност ще го отмина с тържествено мълчание….

    • 21.04.2010 15:42

      http://www.lasertreatments.com/GA/Georgia_labiaplasty.html
      (преди: след/ уникални: униформени)
      п.п. линка не е български. също можеш да разгледаш и снимки на памела андерсън ако не ми вярваш за глобализираната мода.

  15. 21.04.2010 15:42

    Хахаха :) Представям си как си правя пластика на вагината и от следващия ден (щото толкова е болничният престой в рекламите) почвам да се таковам само на светло и с колкото се може повече хора, защото изведнъж съм получила прилив на самочувствие, пък и нали съм намерила загубената G-точка…
    Ето това е истинско удоволствие. Даже ще е хубаво, ако пуснат промоционални пакети – ако заведеш и дъщеря си, 20% отстъпка.
    То няма лошо да пишат глупости по списанията, все някъде трябва да се пишат, ама… има разлика между глупости и това да рекламираш осакатяване. Искрено се радвам, че за 2009та съм прочела само 1 списание!

  16. 21.04.2010 18:34

    Извинявам се, че ще репликирам – по принцип не харесвам „споренето“ под формата на коментари. С тази цел ще се постарая да бъда кратичък:

    1. Прав си, че съществува идеализиране. Това, че съществува идеализиране обаче не означава, че трябва да откажем да видим нещата каквито са. „Just because you’re paranoid doesn’t mean that They are not after you“. В този аспект – определено платените рекламни статии и другите тамподобности не сме ги измислили ние. Те са взети от вече миналият по този път Запад. Но – докато при нас те са под формата на някаква модна тенденция едва ли не – там подобни поръчкови статии ги има отдавна и те не изненадват и не възмущават никого. Освен това никой не им обръща внимание. Да речем там цинизмът на „средния читател“ (има ли изобщо такова животно?) е на едно много по-различно равнище. Основно поради информационната преситеност. В едно младо общество подобни (и доста елементарни) рекламни кампании имат много по-силно въздействие.

    Препрочетох мнението си и да – написано и недообяснено подробно наистина дава повод за критиката ти, която е в някаква степен основателна.

    Аз също почти ще отмина коментарът за болшевишките и соц-прилагателните – написаното представляваше новост за мен, а аз говоря от своя гледна точка. Явно изразяването на собствено мнение се възприема като политически некоректно поведение? Друг е въпросът с каква цел въпросното мнение беше обвързано с платформи на държавно управление (соц? болшевишки? ти шегуваш ли се?), но тъй като не очаквам адекватен отговор, по-различен от „в настроение съм да се заяждам“, с удоволствие ще го прескоча.

    Накратко – никой не се опитва да демонизира България и протичащите тук социални процеси или да възвеличава Западът. Просто казвам нещата както ги виждам – в това отношение за мен нещата стоят именно по този начин.

    Окей, съвсем мъничко заяждане. 18 операции на месец. Това не е много голяма цифра. Нека умножим това по 20 клиники за пластична хирургия, за да получим 400 операции на месец или 4 800 души годишно. Не, нека бъдат 10 000 души годишно. Това от общо 60 000 000 души (данните са от 2000 г., оттогава сигурно са станали повече, но както и да е), да кажем 30 000 000 са жени и да кажем около 10 000 000 са във възраст, в която биха си направили подобна операция. 10 000 души са 0.1% годишно. Сметката е много груба и със сигурност неточна, но не мисля, че тази цифра говори за преобладаваща социална тенденция. Ти как смяташ?

    Естествено не разполагам със статистически данни за България (някой да разполага, съвсем случайно?), така че не мога да приведа никакви конкретни доказателства по темата. Не съм социолог, така че не твърдя, че съм прав. Това е, което мисля в момента и дори съм се постарал да опиша начина, по който текат разсъжденията ми с цел способстване на диалог, ако се наложи. Ще се радвам ако се получи такъв – за сметка на хапливи и – прощавай, но – безпочвени и ненужни определения като дадените по-горе.

  17. 21.04.2010 18:45

    Позакъснял edit:

    Току-що прочетох някакви неща от блога ти. Извинявай, просто прескочи горният коментар и все едно не съм го писал, нали може? Разгледах няколко теми на случаен принцип и видях „демонизирам“, „соц“, „комсомол“ и други от този вид, без да ми се наложи да се заглеждам особено. Явно тези определения са част от стандартен речник. Колко глупаво от моя страна да предположа, че само моето мнение е дало повод за критика в подобни мащаби.

    • 22.04.2010 01:39

      можеш ли/искаш ли да се фокусираш върху коментара ми тук? кво общо има блога ми и теми в него писани по други поводи?

  18. 22.04.2010 05:14

    За тенденция не трябва да отчиташ какъв процент са повлияните, а как този процент се е изменял в някакъв период. Аз да си кажа пък :)

  19. Eneya permalink
    23.04.2010 06:09

    Светлина… ако повлияните са 70 процента, какво ни интересуват корелациите, при положение, че числото е достатъчно голямо, за да притеснява и да води след себе си отрицателни последствия?
    Ок, дори и корелацията да е важна, така отиваме повече към социология, а мисля, че целта на тази публикация не беше да анализираме процентните изменения на обществото, а как се изменя и защо.
    Извинявам се предварително ако не съм те разбрала правилно.

    nueno, иди пак да прочетеш блога и после прочети собствения си коментар и реакцията на Далай. Може и малко сайта на Алтермедия да разгледаш (току виж направил връзката между стила им на изказване, твоя стил и критиките към теб).
    Или пък не.

  20. 23.04.2010 06:42

    Окей. Мислех, че говорим за съдържанието, не за стила. Съгласявам се – стилът ми е лош. Трябваше да напиша Disclaimer – „аз съм патриот, обичам родината си, вива ла революсион“ (опа, това май беше в някоя друга държава). Какво сега, ще се преследваме по коментарните страници на тема възгледи ли?

    Според мен това е явление (ако изобщо е явление), което не е толкова мащабно и значително. Да, добре е, че му се обръща някакво внимание. Но глупавите и наивни хора ще си останат глупави и наивни и проблемът не е в това *какво* им се спуска като модел, а самият факт, че е ВЪЗМОЖНО спускането на модел. Тъкмо в този случай обаче това не е толкова страшно, защото манипулацията – доколкото разбирам – не е евтина и много малко хора ще могат и/или искат да си я позволят. Повишаването на обществената осведоменост по въпроса е важно, затова и не съм подлагал на критика съществуването на тази тема, дори написах черно на бяло че ми харесва нейното съществуване и съдържанието й.

    Пак се извинявам, че съм подразнил каквото там съм подразнил във вас. Беше голяма грешка, че изобщо започнах да отговарям и първият път. С голямо удоволствие бих премахнал цялата тази дискусия, тя с нищо не допринася към темата. И аман от възмутени хора. Пф.

  21. Eneya permalink
    23.04.2010 10:35

    Стила е не по-малко важен от съдържанието, особено когато променя съдържанието като смисъл.
    Не виждам какво отношение към дискусията има това дали си патриот, нито разбирам защо държиш да ги споделяш, но това си е твое решение. Решение на околните е да обърнат внимание на думите ти или не, след като си ги казал тези неща, защо се изненадваш, че хората ги четат и коментират?

    Според теб това явление не е толкова мащабно или значително?
    Първо, това изобщо не е явление (поне според значението на думата), при положение, че се случва последните 50 години, и вагинопластиката е просто логичното продължение а и второ, интересно ми е какво би дефинирал като значително или имащо значение при положение, че смяташ, че култура, в която пластмасата е издигната на пиедестал, в компелкт с пазарската торба?
    Тия неща, че малко хора ще могат да си го позволят и ще си отмре самостоятелно, ги разправяха и за силиконовите имплантанти през 90-те. Кое те кара да смяташ, че ситуацията няма да се повтори, особено при положение, че имплантатите павираха пътя на убедеността, че има „модел за поддражание на красота“ и той е през ръцете на хирурзите?

  22. 23.04.2010 17:50

    Събуди се, периода за който говориш вече е отминал преди 20 години, хората не обичат пластмасата, бършат се с тоалетна хартия вместо с хавлиени кърпи, пестят електроенергия и вода и се мъчат да се хранят и да живеят здравословно. Същото важи и за силикона. Моделите по списанията си правят силиконови добавки към формите на тялото – с това нещата се изчерпват.

    А относно първата част от коментара ти – мисля да отида да си поблъскам главата в някоя стена.

  23. Eneya permalink
    24.04.2010 05:36

    Хм, може ли да ми покажеш някакви доказателства за тези твърдения, защото статистиките, до които аз имам достъп казват, различни неща.
    Приемам, че е възможно аз да имам ограничена информация, така че ще ми бъде интересно как точно хората спират да се интересуват от пластична хирургия и да отхвърлят тези идеали, при положение, че за последните десет години жените подлагащи се на операция на бюста са се увеличили петорно?

    Какво общо има това, че хората използват тоалетна хартия с „мита за красотата“, стереотипите и изкривяването на представите как трябва да изглеждат хората и как трябва да постигат този външен вид? Къде е паралела, който ти тегли?

    Последно, не си съгласен с твърдението ми, че стила и съдържанието са важни и че писаните текстове се оценяват по това ли?

  24. adriana permalink
    19.09.2010 08:36

    Преди няколко дена с една приятелка бяхме излезли да се видим.По едно време тя ме погледна жално и ми каза,че според нея клиторът и е много голям и че и висяла някаква кожичка,за това мисли да се подложи на операция.Като я поразпитах малко ми стана ясно,че тя не говори за клитор,а за малките лабии,които при повечето жени излизат над големите.Кавам и:спокойно и аз съм така,не се притеснявай!А тя се разплака.Та и аз започвам да се замислям дали съм ок.Чудя се как да питам гинеколога ми за тези неща…А при вас как е момичета???Интрересно ми е дали на мъжете изобщо им прави впечатление това.

  25. Споделяща permalink
    19.12.2010 18:44

    nueno,
    Чета и плача))) От смях, разбира се))
    Знаеш ли каква грешка допусках в младостта си? Очаквах събеседниците ми да бъдат на моето ниво на светоусещане и съпреживяване. Оказа се, че такива доста трудно се намират, да не кажа, че са рядко изключение.
    Това, че днес хората четат с периферно зрение и не осмислят прочетеното не е от липса на време, а по-скоро от желание за себеизтъкване, като приемат, че е по-лесно да се изкажат, отколкото да вникнат в аргументите на другия. Затова и рядко ще срещнеш извинение поради погрешно разбиране. Пропускането на очевидната ирония в поста ти за „патриота“ и пропуска на смисловата позиция не прави написаното от теб по-малко стойностно.
    Напълно се присъединявам към размислите ти относно пагубното влияние на рекламата върху голяма част на човечеството. И колкото по-скоро се разбере, че различията са форма на индивидуално послание, толкова по-лесно ще бъде тези различия да бъдат приемани естествено, без предубеденост и с уважение.
    Изкушавам се да започна дълъг разговор, но и без това се отклоних от темата. Затова пък ти си казал достатъчно!
    Поздрави
    Споделяща

Trackbacks

  1. За четене « It Looks Like A Feminist Blog

Вашият отговор на Wynche Отказ