Към съдържанието

Дискриминиран съм.

22.04.2009

Един анонимен коментатор онзи ден сподели, че според него/я вече само хетеросексуалните били дискриминирани. Което ме навежда на мисълта, че човекът ама наистина много силно се е объркал…. какво е дискриминация и дали му се е случвала на него/я.

Дискриминация е да се държат с теб по-неблагоприяно, да те лишават от права и да ти отнемат възможности, заради това, че принадлежиш към някаква група. Един човек може да бъде дискриминиран по расов, религиозен, етнически принцип. Случаите, които разискваме в този блог са случаи на полова дискриминация и дискриминация по сексуална ориентация.

Дискриминация, например, е да те назначат на временен договор, защото си млада жена и има опасност да забременееш. Извършеният акт няма нищо общо с теб и репродуктивните ти планове. Продиктуван е от принадлежноста ти към дадена класа хора: жени.

Дискриминация, също така, е по време на интервю за работа да те питат на колко години си и после да не те наемат, защото „нашият екип е млад“. Т.е. пренебрегват се личните ти качества и те отсвирват, просто защото спадаш към някаква възрастова категория.

Дискриминация е, да си гей и от теб да изискват да се преструваш, че си хетеро. И това е дискриминация, защото всеки един хетеро-гражданин има правото да демонстрира пристрастията си към срещуположния пол ежедневно, ежеминутно.

Забележете, НЕ е необходимо да те пребият от бой в градинката, за да можеш да пледираш, че си бил жертва на дискриминация. Това последното го казвам във връзка с друг често срещан въпрос: че за какво толкова претендират Х (педерасите, феминистките, циганите)?! Кой ги дискриминира?!

Слагам тези обяснения в графата „очевидни, но ОЧЕВИДНО необходими“. Когато още някой хетеросексуален пожелае да се жалва, че е дискриминиран на база хетеросексуалната му ориентация, нека прочете горния текст отново, да помисли малко…. и пак да пита, ако не е ясно.

59 коментара leave one →
  1. Аспарух К. permalink
    22.04.2009 08:01

    А полова дискриминация ли е за кандидатстващите за работа мъже това: за определени работни места видимо да се предпочитат жени, при това подборът се прави именно по външния им вид?

    Само питам, за другите, които ги интересува. Аз отговора го знам :)

  2. petya permalink
    22.04.2009 08:05

    АБСОЛЮТНО е дискриминация. В американското законодателство е изрично упоменато, че работодател няма право да има изисквания към пола на потенциалните служители. Не знам дали има аналогичен текст в българските трудови закони, но пък Конституцията ни забранява дискриминация на полов признак. Ако имахме практика да следим за случаи на дискриминация, всичките обяви за секретарки, бармани, сервитьорки и момичета-за-рецепция щяха да бъдат забранение. Или може би вече са. Ще питам адвокат, да каже.

  3. Моника permalink
    22.04.2009 08:17

    Дано тази дефиниция да помогне да не се пишат абсурдни неща като „хетеросексуалните“ са дискриминирани! Мисля, че е работа на всеки да се бори срещу дискриминацията – най-вече на тези, които не са дискриминирани by default!

    С риск да ядосам някого ще кажа, че все пак на мен ми е интересно къде е тънката граница между наличието на дискриминация и презумцията за такава като извинение за нечии неуспехи (говоря само за работа). Струва ми се малко slippery sloap, но рабира се това е по-малкото зло и за това разговорите на тази тема трябва да продължават, докато един ден не се променят нещата.

    А ако е налице дискриминация (да кажем в прав текст на жена се казва „не можеш да получиш тази позиция, защото си жена“) какво в България може да направи човек освен да напусне и да разкаже на всички за случилото се?

  4. Anonymous permalink
    22.04.2009 08:18

    Проблем се получава, когато протестите срещу дискриминация на една или друга социална група (напр. хомосексуалните) преминат определена граница и във всичко се вижда случай на дискриминация. Например явяват се няколко души за едно свободно място. Избира се единия. Останалите винаги могат да намерят показател по който да са „дискриминирани“ – защото са/защото не са прекалено млади, прекалено стари, мъже, жени, хомо, хетеро, християни, мюсюлмани и т.н. Защото тези които не са одобрени, винаги си мислят че са поне толкова добри, колкото избрания кандидат, ама действителността е отчайващо различна от тези илюзии.

  5. Yana permalink
    22.04.2009 08:24

    И в българския закон е забранено работодател да обозначава от кой пол служители търси. Обяви тип „Търсим момиче за сервитьорка“ са незаконни.

    Моника, можеш да подадеш жалба в Комисията за защита от дискриминация, които могат да отсъдят да те обезщети работодателят.

    А по втория ти въпрос – да стигнем до там, че да прилагаме закона ПРЕКАЛЕНО много и ще му мислим тогава. Засега законът не се прилага достатъчно.

  6. Моника permalink
    22.04.2009 08:26

    @ Анонимен: точно това имах предвид и аз.

    Но все пак, това е далеееееееч по-малък проблем от твърде реалното дискриминиране, което се случва всеки ден!

  7. Anonymous permalink
    22.04.2009 08:28

    Yana, ужасно ще се радвам ако това наситина се случва в България! Но си представям, че е много протяжен процес и много трудно доказуема теза …

    Моника

  8. Denia permalink
    22.04.2009 08:46

    Да уточня за почитателите на теорията „всички сме дискриминирани по един или друг начин“, че живеем в свят, в който цари строга йерархия и не съществува равен старт.

    Ако си да речем, незрящ по рождение, ще те дискриминират непрекъснато от раждането до смъртта ти. Но да речем, че носиш очила и няколко пъти в живота си се почувстваш дискриминиран заради това – съвсем не е същото. Да се приравняват двете ситуации означава пълно игнориране на фактите.

  9. Калин permalink
    22.04.2009 08:47

    Дискриминация е когато Мис Калифорния която бе фаворитка отпадна заради педерастки номера на откровен педал и каза каквото мисли – че брака е м/у мъж и жена. Нещо което каза и Барак Обама: http://tinyurl.com/cf3u8p

    Напълно съм съгласен с мнението на Michelle Malkin: „The Miss USA pageant should be ashamed for providing Perez Hilton a platform for his intolerant bigotry and abuse of Carrie Prejean.“ (http://tinyurl.com/ct9p2g)

  10. mushabusha permalink
    22.04.2009 10:31

    „А полова дискриминация ли е за кандидатстващите за работа мъже това: за определени работни места видимо да се предпочитат жени, при това подборът се прави именно по външния им вид?“

    И да, и не. ЗЗД беше променен, за да включи позитивната дискриминация. На практика това значи, че ако на едно работно място преобладават мъжете, тогава се дава преднида при назначаването на жена, но при равни други условия, т.е. ако има двама кандидати с еднакъв стаж, квалификации, умения и прочие и единствената им разлика е пола, работодателя има законно право да предпочете да наеме жената, като по този начин упражни позитивна дискриминация.

  11. mushabusha permalink
    22.04.2009 10:35

    Основния признак, по който се отчита дискриминация, е сравнението. Не може да се претендира за дискриминация, ако няма сравнение със същата ситуация, но без белега, по който жертвата смята, че е третиран неблагоприятно. Няма такъв филм като „премината граница“. Докато ние тук си разсъждаваме на теория какво значи, някой остава на улицата или без работа, заради своя черта.

  12. petya permalink
    22.04.2009 11:29

    mushabusha:
    мерси за уточнението! то е много съществено.

  13. Peter Rabbitson permalink
    22.04.2009 12:33

    @Petya

    По твоята логика Hooters със добре изразения си brand също са дискриминираща компания. Дай да ги осъдим да правим кинти :)

  14. Anonymous permalink
    22.04.2009 15:35

    Закона да го духа.

    Имам следния въпрос. Аз си имам фирма и си търся човек, който да изпълнява дадена дейност. На интервюто идват хомосексуален и хетеросексуален. Очевдино хомосексуалиста е по-пригоден за длъжността. Проблемът е там, че аз не искам да работя с този човек… Тогава какво???? Как така държавата ще ме накара да правя нещо, което ми е неприятно, как ще ме накара да прекарвам 8 часа на ден с хора, които са ми неприятни, м?????? Защо прецакания трябва да съм аз?

  15. Anonymous permalink
    22.04.2009 16:03

    Аз пък не мога да разбера последния анонимен – за работа си търсиш хора, от които да имаш икономическа полза. Не мога да разбера на теб като работодател какво ти влиза в работата с кого си лягат служителите ти в извънработно време? Нали ти работи и ти носи печалба? Аз като шеф ще си взема този, който бута фирмата ми напред. Пък нощно време ако ще да виси с главата надолу от гредите вкъщи, да носи розови бикини на дантелки и пухчета, и да си говори на муци с комшията – въобще не ми дреме. Щеше да ми дреме, ако вместо работници, си търсех сексуални партньори.

  16. Yana permalink
    22.04.2009 16:07

    До последния Анонимен:

    Ти какво си търсиш, служител или приятел за бира?!??

    Ми работи си сам във фирмата бе, щото по тази логика всеки може да ти е неприятен с нещо. Ей го на, асистента на съседното бюро леко понамирисва момчето. Дали ще го уволнят, ако помоля?

    И на сериозно: личният живот на служителите ти не ти влиза в работата. Ако си сериозен работодател, ще се интересуваш само от професионалните качества на служителите си. Всичко друго са врътки и чупки, правени нарочно, за да покажеш, че нечии права да си изкарва хляба ти пречат на тебе. Което просто не е така.

  17. Anonymous permalink
    22.04.2009 16:14

    Айде бе, анонимния след мен, много си отворен. Значи печалбата е най-важна и нищо друго няма значение, м?

    В интерес на истината всеки си има някакъв праг на търпимост и прави компромиси само до определена степен. Има и хора, които биха жертвали печалбата си, за да си осигурят комфорт.

    Друг пример, да предположим че ти дават невроятно висока заплата, която надвишава два-три пъти (дори повече) сегашното ти възнаграждение, за да чистиш лайна (с извинение) по 12 часа на ден??? Би ли го направил??

  18. Anonymous permalink
    22.04.2009 16:36

    Яна, мила моя правозащитничке. Ако знаеш, че примерно асистента до теб пребива жена си дали ще ти е приятно да работиш с него? Ако знаеш, че е педофил, дали ще ти е приятно да работиш с него? На мен лично не ми е приятно да работя с хомосексуални, поради същите причини, поради които на теб не ти е приятно да работиш с хора малтретиращи жени. И да, насилниците на жени, педофилите и хомосексуалните нямат нищо общо и не могат да се сравняват, но ефекта, който пораждат за теб и за мен е същия. Възглидите ни просто са различни и това, което е приемливо за теб, не е приемливо за мен. Защо трябва да ми налагаш твоите възгледи и да ми казваш кое е правилно и кое не е. Как трябва да се чувствам и как да не се чувствам???

  19. Yana permalink
    22.04.2009 16:37

    Да предположим, че утре ми порастне трети крак…

    Анонимния, басирам се, че си работил и работиш с гейове и лебийки и даже някои са ти супер приятни и т.н., но не знаеш, че са гей. Предубеждение му се вика на това. Всичко е в главата ти.

  20. Yana permalink
    22.04.2009 17:06

    Аз вече в трети пост се опитвам да ти обясня, че нямаш никаква причина да чувстваш неприязън към някого на основа сексуалната му ориентация. От кое ти е неприятно?!? Що си вреш носа в личния живот на хората?

    Не ми обяснявай, че чувствата затова са чувства, защото са ирационални, защото не е така. Баси, като разглезено дете тропаш с крак „Аз пък искам да ги мразя, нищо, че няма нищо омразно в тях“.

    Между другото, като нямало общо между педофилите и хомосесксуалните, защо ги слагаш в едно изречение?!?

    И последно, никой не го е грижа какво чувстваш докато чувствата ти не се превръщат в действия. В този случай си готов да откажеш на някой препитание в името на собствените си предубеждения.

    Защо някой ще гладува заради чувствата ти бе, льольо?

  21. Anonymous permalink
    22.04.2009 19:23

    А откъде накъде пребиването на жени и педофилията я сравняваш с хомосексуализма? При положение, че двама мъже, които доброволно са заедно, не правят нищо лошо на другите, ти каква работа имаш да им се бъркаш в личния живот?

  22. Anonymous permalink
    23.04.2009 01:56

    Я да питам експертите по хомосексуалните въпроси.

    Вече има достатъчно хомосексуални „семейства“. В няколко най- „напредничави” страни и в три или четири от петдесетте щата.

    Има ли вече статистика за средната продължителност на „брака”, за честотата на разводите в тези „семейства”за изневерите, за домашното насилие, /едва ли са имунизирани от него/и подобни теми.

    Също така биха ми били интересни изследвания относно корелативни връзки между хомосексуализма и:

    Средния брой на сексуалните партньори

    Честотата на употреба на алкохол и други наркотици, в сравнение с хетеросексуалните

    Честотата на извършване на криминални престъпления, в сравнение с хетеросексуалните.

    Всъщност още повече би ми се искало да видя такава статистика за циганите, но няма как.

  23. Anonymous permalink
    23.04.2009 02:00

    Анонимен каза…

    А откъде накъде пребиването на жени и педофилията я сравняваш с хомосексуализма? При положение, че двама мъже, които доброволно са заедно, не правят нищо лошо на другите, ти каква работа имаш да им се бъркаш в личния живот?

    А трима мъже? А две жени и един мъж? А едно 16 годишно момиче с 54 годишен мъж? А 21 жени и трима мъже?

    Защо да не регистрираме всяка от тези сексуални групи и групички правно и да претендираме „семейни“ права за тях.

  24. Калин permalink
    23.04.2009 02:01

    Хехе
    Съвсем превъртяхте. Естественно че човек който си е заложил топките при банката вземайки заме, поемайки цялата отговорност слагахки собственият си подпис под договори ще работи с този когото прецени. Ако да работи с обратни му причинява дискомфорт откъде накъде ще трябва да го прави?

    ПП
    По стар стил кометар относно дискриминацията спрямо мис Калиформния няма а веднага се появи нова тема за да запуши тази – по подразбиране обратните никога не дискриминират, те само са жертва.

  25. Yoana permalink
    23.04.2009 02:49

    Анонимен каза: „Яна, мила моя правозащитничке. Ако знаеш, че примерно асистента до теб пребива жена си дали ще ти е приятно да работиш с него? Ако знаеш, че е педофил, дали ще ти е приятно да работиш с него? На мен лично не ми е приятно да работя с хомосексуални, поради същите причини, поради които на теб не ти е приятно да работиш с хора малтретиращи жени.“

    Наислието и педофилията са престъпления, следователно на тези хора мястото име в съда, а не на съседното бюро. Хомосексуализмът не е престъпление. ИЗОБЩО не става дума за приятно и неприятно тук.

  26. Yoana permalink
    23.04.2009 02:58

    До Калин: прочетох текста от линка, който си предоставил (за Мис Калифорния). От енго ен става ясно дали е загубила заради изказването си или просто е загубила, както всички останалаи участнички, които не спечелиха (точно както ако откажат работа на хомосексуален, той не знае дали е заради квалификациите или ориентацията му). Ако наистина са гласували тя да не продължи заради възгледите й, според мен това е несправедливо и трябва да й се извинят – тя е на конкурс за красота и възгледите й относно гей браковете не би трябвало да й пречат в него. Освен това се е изразила много уважително, подчертавайки, че това е единствено личното й мнение. Абсолютно ен съм съгласна с Перес Хилтън, че е „тъпа кучка“, само защото личната й позиция е против легализацията на гей браковете и съм съглана, че трябва да й се извини. Не съм съгласна и със заклеймяването й от страна на организаторите – все пак тя не е направила нищо повече от това да изрази мнението си и то без да обиди никого.

    Това е моят коментар по темата, надявам се да си доволен.

  27. Peter Rabbitson permalink
    23.04.2009 04:20

    Като ви слушам се сещам за един съветски* виц:

    Срещат се двама приятели на по бира, единия яко заеква:

    – Абббе зззззнаеш лллии пппак не ммме вввзеха нна рабббота.
    – Къде този път?
    – Дддда ччччета ссссутрешнннните нннновини
    – Ех мама му стара, и защо така?
    – Мммми зззащото съм ччччифут :(

    * съветски защото дивия антисемитизъм беше в реда на нещата, не че сега не е.

  28. kenanoff.com permalink
    23.04.2009 07:42

    Авторката визира наемането на работа специално. Затова да попитам относно трите примера:

    Вярно ли е че жената в майчинство не създава проблеми за работата на фирмата? Или създава, но някой е длъжен да ги търпи за своя сметка?

    Вярно ли е че екипите се сплотяват и по възрастов признак? И че ако един човек е с 20 години по-възрастен от останалите членове има голям шанс (да, само вероятност но не несъществена) да не се сработи с останалите и следователно да е непродуктивен?

    И накрая третия, който е направо нелеп: Как работодателя е разбрал, че интервюирания е гей? Ако шляпна по дупето секретарката (ярка проява на хетеросексуалност и простащина) няма да ме наемат. Също така както няма да ме наемат и ако закривя китки – което проява на хомосексуалност и също на простащина.
    Никаква дискриминация няма тук – някой който си демонстрира сексуалните предпочитания на работното място, е нежелан. Толкова. Хомосексуалистите в частност.
    btw имам хомосексуалист в работата си и няма никакви проблеми с него – не се преструва на хетеро, нито демонстрира каквото и да било. Просто е професионалист, а не „дискриминиран“

    Следователно т.нар. „дискриминация“, погрешно приравнявана да кажем с расова дискриминация в ресторант, е просто продукт на икономическата логика и не може да се бори с налагане на „изравнителни“ правни императиви към работодателите.

  29. Anonymous permalink
    23.04.2009 09:02

    Типично необосновано мнение на работодателя дето не искал гей работници. Приравнява във всичките си коментари гей с престъпник. Няма смисъл да се спори с такива като него. Бас хващам, обаче че лигите му текат по порно филми с лесбийки.

  30. Yana permalink
    23.04.2009 11:54

    Ей, на фльонга ще се вържет, за да докажет как уважението към човешките права и социалната отговорност вредят на печалбите на бизнеса. По веднъж на седмица водим такава дискусия тук, при това всеки нов коментатор пристига със самочувствието, че тия аргументи не сме ги чували преди и той ще ни просветлява.

    Ще си рече човек, че на работното си място са роботи тия момченца, без индивидуални потребности, без да струват нещо на работодателите си. Само бичат пари и толкоз, а като не могат повече доброволно отиват в кланицата, да не вземат да създадат усложнения за работодателя си.

    А това последното, че „хомосексуалистът“ бил професионалист, а не дискриминиран е вариация на мачисткия аргумент, че не трябва да посочваш проблемите и да търсиш решение, а да се правиш, че не съществуват. А като съвсем ти писне да се правиш, да фраснеш стената с юмрук и айде отнова на точка 1. Чували сме го това по десетки пъти тук и също толкова сме обяснявали, че не ни урежда.

  31. Anonymous permalink
    24.04.2009 01:53

    „Ей, на фльонга ще се вържет, за да докажет как уважението към човешките права и социалната отговорност вредят на печалбите на бизнеса.“

    Защо, смятам, че няма спор по въпроса.

  32. Anonymous permalink
    24.04.2009 03:35

    „А това последното, че „хомосексуалистът“ бил професионалист, а не дискриминиран е вариация на мачисткия аргумент, че не трябва да посочваш проблемите и да търсиш решение, а да се правиш, че не съществуват.“

    ??????????????????????????????
    WTF????

    Какво трябва да значи това?

    На работното си място човек е преди всичко ПРОФЕСИОНАЛИСТ. Явно май искаш да ни кажеш, че след като е „хомосексуалист“ има ПРОБЛЕМ и трябвало да се търси РЕШЕНИЕ. Е това вече мина всякакви граници на злобното и агресивно „аргументиране“!!!

  33. mushabusha permalink
    24.04.2009 03:53

    „Имам следния въпрос. Аз си имам фирма и си търся човек, който да изпълнява дадена дейност. На интервюто идват хомосексуален и хетеросексуален. Очевдино хомосексуалиста е по-пригоден за длъжността. Проблемът е там, че аз не искам да работя с този човек… Тогава какво???? Как така държавата ще ме накара да правя нещо, което ми е неприятно, как ще ме накара да прекарвам 8 часа на ден с хора, които са ми неприятни, м?????? Защо прецакания трябва да съм аз?“

    Ужас. Човеко, ти НАИСТИНА ли си работодател или си по-скоро wannabe? Първо, като работодател, си длъжен да познаваш и да спазваш КТ и ЗЗД, както и редица други закони. Ако си пропуснал да прочетеш ЗЗД, тогава в КТ (Кодекс на труда) има изрична забрана да дискриминираш потенциалните си и настоящи служители и колеги на база техен признак. Същото важи и за тях.

    Ако търсиш човек, който да свърши определена работа, значи си търсиш набор от умения, квалификация и личностни качества. Ти „жени“ ли назначаваш? Или „хетеросексуални“? Или „христиани“? Дай ми пример, поне един (като изключим разрешената по закон дискриминация, например имаш право да дискриминираш на база етнос, цвят на кожата и пол, ако си търсиш актьор за дадена продукция), когато един от горните примери, в това число и сексуалната ориентация на служителя ти, има реално отражение върху работата му? Дай ми пример, когато сексуалната ориентация на един твой служител е съществено изискване, за да си върши зададената работа? Или си назначаваш човек по длъжността характеристика и квалификации, или …

    Що се отнася до бременните жени, честно – такова кофти изказване не бях чувала скоро. Ти какво, от космоса ли падна? Майка ти не е била бременна с теб, а?

    Българското и европейското законодателство правят изключение за бременните жени. Тъй като няма как да се направи сравнение между бременна и небременна жена, както и между две бременни жени, в случая те са абсолютно защитени от закона, първо от Кодекса на труда. Ето защо на бременната жена се полагат платени болнични дни и отпуска, в които се смята, че по медицински причини тя няма да има възможност да изпълнява пълноценно задачите си. Но има бременни жени и родили жени, които работят на 100% и изпълняват работата си е по-зле от преди – това, обаче, е по преценка на самата жена-служител и на работодателя й.

    Ако ще обсъждаме трудовите отношения, хора, запознайте се повече, все пак. Ако пък и тук има действително работодатели, ми дайте малко повече разум! Работното място не е просто печалбарница, хората работят не само за заплата, а и заради соцалната среда, колегите си, приятелските взаимоотношения, израстването и прочее. Стоунуол имат много подходящ слоган за това: people perform better, when they can be themselves.

  34. petya permalink
    24.04.2009 04:44

    Абе, хора, вие нормални ли сте?!

    Бременните жени пречат на работата в офиса?!
    Хомосексуализма пречи на работата в офиса?!
    Възрастните хора пречат на работата в офиса?!

    Ясно, ясно. Най-добре е всички да сме мъже, да сме над 1.70, да сме с бяла кожа, да сме със сини очи. Само че тази история вече сме я слушали и знаем как завършва.

    Айде, анонимните и т.н., моля ви се… малко по-сериозно. Разбирам, че имате голямо желание да сте вечна опозиция на всичко казано тук, но този път зорлем се проявихте като нео-фашисти.

  35. Моника permalink
    24.04.2009 04:52

    В България ще бъде 12 часа, 51 минути, 4 секунди, 24 април, 2009 г.

    Както Петя е казвала няколко пъти някои хора трябва си сверят часовниците.

  36. petya permalink
    24.04.2009 04:52

    кенанофф:

    Да ти свърши хартията в принтера е проблем за офиса.
    Да ти се задръсти кенефа е проблм за офиса.
    Да си тръгне най-синиър програмист е проблем за офиса.
    Да умре чистачката е проблем за офиса.
    Тъп шеф е проблем за офиса.
    Прост клиент е проблем за офиса.

    Това не означава, че я караме без принтер, че забраняваме ходенето по голяма нужда, че не наемаме програмисти, щото може да си тръгнат, че не работим с клиенти, щото ни късат нервите.

  37. petya permalink
    24.04.2009 04:54

    Мони:
    Мерси за Public Service Announcement-а. ;))))

  38. Anonymous permalink
    24.04.2009 05:02

    Уважаеми момичета, момчета, активисти и пострадали от дискриминация.

    Естествено, че социалното осигуряване, отпуските за бременност и раждане, платения годишен отпуск и т.н. пречат на работата на фирмата. Заради това всички те са се наложили принудително – след продължителни борба. И да – целта на един работодател е единствено печалбата. Така наречената социална отговорност, екологична загриженост и прочие ПР глупотевини не са нещо имаментно присъщо на капиталистическата компания и са принудително наложени и нежелани от работодателя разходи. Т.е. са нещо като данъците, т.е. рекет, който плащаш на големия разбойник – държавата, за да те остави на мира и да те пази от други разбойници. Често се налага да плащаш за да те оставят намира и други разбойници, като разни антиглобалисти, еколози – фундаменталисти, откачени защитници на правата на животните като PETA , на неинтегрирана измет като циганите тук , негрите в САЩ или арабите във Франция, дори и когато действията им са незаконни.

    Това е положението.

  39. petya permalink
    24.04.2009 05:08

    Ето точно и на мен това ми беше мисълта.
    Най-добре е да наемаме само мъже. Ама ако може да са някакви такива… мухльовци… които да се страхуват да надигат глас, ако ги експлоатират.
    Айде… и жени може… ама само след като са минали през принудителна стерилизация, за да сме сигурни, че няма как някой да ги забремени.

    Идеалните капиталистически условия, които описваш са като сцена от Жерминал. Ш’ма извиняваш, моето момче, ама само ти си в този филм. Ние останалите живеем в 21 век.

  40. Anonymous permalink
    24.04.2009 05:10

    Точно щях да кажа, че това последното прилича на писмо, изложено в дебела рамка с орнаменти в Археологическия музей.

    Моника

  41. mushabusha permalink
    24.04.2009 06:47

    Поредният анонимен,

    Съжалявам и фирмата, и колегите ти. Че и клиентите, ако купуват тоя евтин, шовинистичен архаичен продукт, който предлагаш на мегдана тук.

    Нищо от изброеното не е наложено „след продължителна борба“. Платеният болничен, осигуровките и прочее, които касаят не само служителите, но и работодателя (всички работещи или пенсионирани или във временна нетрудоспособност) хора идват именно от техния джоб. Осигуровките са влогът, който сам внасяш за черни дни. С други думи, човек не работи само за днес и сега, но спестява чрез осигуровките си, за себе си и за останалите работещи, които правят това за него. Данъците са рекет? Ми, няма проблеми, извойзвай си собствения боклук в построено от теб сметище на твоя собствена земя, изгради си електроцентрала със собствени средства на собствен терен и инструментариум.

    Това, което според теб, пречи на фирмата, е основата на заетостта. Ужасяващо архаично е да търсиш само печалбата в бизнеса си. КОЙ ти носи тази печалба, КОЙ изработва парите във фирмата ти? НЯКОЙ друг ли? Не са ли това служителите на фирмата? Ако насърчаваш печалбарството като основна ценност, тогава съм сигурна, че някой твой служител ще те послуша буквално и ще намери начин да се облагодетелства лично, за сметка на фирмата, защото никой, следващ този принцип, не е готов да споделя ресурса и възможностите си за някой друг, който не го зачита за човек.

    Ти явно вярваш и всяваш теорията за глобалната капиталистическа конспирация, в която белият работодател е „наказан“ да „търпи“ всякаква измет, която е „принуден“ да нарича „служител“, а всъщност е „рекет“ и всякакви там бременни, жени, нерелигиозни или някакви с недоказауемо родословно дърво от времето на хановете, само пречат на Бизнес Печалбата ти. Наистина ми е трудно да повярвам как човек с толкова ограничен кръгозор и такава липса на логическа бизнес мисъл всъщност развива някакъв бизнес и даже претендира да говори за амбиции и печалби.

  42. Моника permalink
    24.04.2009 07:06

    mushabusha, последният ти коментар е право в десятката.

    Бих си позволила съвсем малко да доразвия следното: „Съжалявам […]Че и клиентите, ако купуват тоя евтин, шовинистичен архаичен продукт, който предлагаш на мегдана тук.“

    Клиентите/потребителите непрекъснато се променят и тези, които разбират от управление на търговската марка трябва да са много в час с техните нагласи. В по-развитите от България държави изобщо не е новост, че част от причините даден човек да купува даден продукт на дадената марка са така наречените „ценности на марката“. В които влизат с голяма тежест отношенията на работодателя към „разбойници“ като служители, контрагенти, околна среда и т.н.

    И в България ще дойде това рано или късно. И тогава фирмата на Анонимния (ако действително има такава) просто ще изчезне от пазара, защото той не се съобразява с т.н. „ПР Глупотевини“.

    Мило момче, ако това наистина бяха глупотевини, мислиш ли, че големи корпорации (чиито – изненада! – цел също е печалба) щяха да ръсят средства наляво и надясно за тях?

    Засега може и да минават средновековните ти разбирания, но повярвай ми, скоро няма да е така. Самата тази финансова криза в момента е катализатор на промените в потребителските нагласи. Фирмите, които в момента особено показват, че държат на тези „глупотевини“ ще са тези, които ще имат успех в бъдеще, когато тази ситуация премине.

    Хайде със здраве!

  43. mr. ice permalink
    24.04.2009 07:57

    Хех, вие хубаво живеете в 21 век, но някоя от вас случайно да е работодател? Социалните радетели обикновено не са такива. Тяхната задача се състои в това да изискат голямото капиталистическо животно хем да работи здраво за да подобри икономическите показатели на страната, хем да нахрани всички бедни, като по възможност не ги кара да работят много много. Знаете ли колко случаи на бременни жени има които след една година платен отпуск по майчинство сменят работата си? Какво излиза – една година фирмата е плащала заплата на напуснал работник. Ама така е то, в 21вия век, трябва да се грижим един за друг… Лошо няма, обаче.

    Някой ще ми каже ли в кой век живее народът на Китай? Питам щото много залагате на тия хорски закони, все едно са закони божи и извечни. Утре някоя дясна сила може да промени с лекота законодателството. Както стана във Франция например и то май точно в 21 век – заради дивите азиатски икономики се наложи промяна в техния КТ, който позволи на фирмите да уволняват млади служители по бързата процедура. От социална гледна точка техният премиер е дошъл от 19 век – как така ще се поставят хората под стрес и ще се развалят с години градени дружби, приятелства и любови в творческите колективи без да се проточи делото по уволнението поне две години за да може да се разпъне фирмата на кръст и изобщо да не и хрумва повече да върши такива скерни дела. Тогава „будните“ френски студенти правиха масирани протести. Законът обаче беше променен за да могат фирмите да работят по-ефективно, като отстраняват мързеливите с лекота, което пък прави френската икономика по-жива в условията на китайска конкуренция. Да не говорим сега в настъпилата криза… На този фон проблемите на шепа дискриминирани са смешни, защото те са малцинство, а когато два милиарда малки жълти човечета сложат КПД-то си на световната везна заплашват да превърнат дискриминираните в мнозинство. Не сте познали за векът в който живеете. Постигнатият малък рай с лекота може да се обърне в ад.

    Намирам за доста неправилно да се слагат бременни и хомосексуални под общия покрив на бизнес онеправданите. Гей персоните не са никаква потенциална пречка за процъфтяването на една фирма, за разлика от жените. Жените не просто забременяват и смучат фирмени ресурси – много често те са ценни кадри, от чиято липса фирмата допълнително губи. Това че тук цъфна пишман-шеф хомофоб не значи че всички в отговор трябва да закичите венци и да подхванете песните от Коса… Изобщо идеята че някой работодател ще избере между мъж и жена с еднакви качества жената, под страх от ЗЗД, е идиотска. Хуманистичен и капитален разум са две коренно различни понятия. Наистина няма нито един капиталист който да заложи на човечността пред печалбите. Всякакви подобни приказки са ПР.

    Нещо липсват теми за жените напоследък – много гей топици ама народът си иска своето, пак си избихме на бизнес и жени, хехе.

  44. Моника permalink
    24.04.2009 08:14

    mr. ice, провери пак; парите, които се плащат за майчинство не идват от фирмата работодател, а от държавата.

    Фирмата единствено губи временно служител, но може да си наеме човек на временен договор. Няма чак такава драма.

  45. Anonymous permalink
    24.04.2009 08:24

    Уважаеми момичета, мъдри или не толкова, активисти и идеалисти,

    Отворете си очите и се огледайте не в розовите писания, конвенции и декларации, които творите и четете. Забележете и реалния живот около себе си.

    1. Първо вметка за онези, които са загрижени за бизнеса ми. Спете спокойно, бизнесът ми не е мой, аз съм само служител. Фирмата, в която работя дава достатъчно за всичко изброено.

    2. Доста прави сте като споменахте Жерминал. И въобще дори за миг не си фантазирайте, че ситуацията, описана в Жерминал ми харесва. Но на капитализма му харесва. И е факт, че всяко промишлено производство в момента е толкова по -конкурентно, колкото повече условията напомнят за този Жерминал. Съответно – всичко се произвежда в Китай и югоизточна Азия, а Западна Европа и САЩ издъхват под тежестта непосилната си социална система. И вие се мъчите да я натоварите с още тежести.

    3. И по-голяма глупост от това, че кризата щяла да спомогне за утвърждаването на фирми, които се „грижат за околната среда, работниците си, гейовете и правата на кокошките в клетките им” не съм чел. Хаххахаха! Магазините за „органик фоод” ще фалират, а не фирмите, които се занимават с ГМО.

  46. Anonymous permalink
    24.04.2009 09:41

    Нали знаете какво са казали на Галилей преди да го изгорят?

    „Дори да се окаже, че земята е кръгла ние ще я направим плоска, защото такава е Волята му.“ (само да вметна, че: „АЗ съм Бог твой…“)

    В България ще бъде 17 часа 37 минути и 20 секудни 24 април 2009 година и светът ще се върти около мен. Проблем?

    P.S. mushabusha ти не видя ли, че съм написал: „Закона да го духа“?

  47. Yana permalink
    24.04.2009 09:46

    Oh, 45 mnenia i tozi oshte ne e shvanal, che vsichko mozhe da byde PR i pechalbata e vyrzana kym PR.

    I che vsichki sme potrebiteli.

    Vyobshte, edno ot hubavite neshta na tozi blog e, che ni obrazova kato potrebiteli. Anonimniat mozhe i da se peni, che znae koe kak e, no vsychnost bez klienti biznesyt e za nikyde.

    Mezhdu drugoto, gay semeystvata v sravnenie s getero-semeystva sa po-zamozhni, zashtoto po-chesto niamat deca. Zamislete se dali gi iskate kato klienti ili ne.

  48. kenanoff.com permalink
    24.04.2009 09:58

    Но нормалната икономическа логика води към премахването на пречките, не „склонността към дискриминация“

    Петя, ти прочете и изобщо какво съм написал?

    Не бременните пречат, а това някой да го няма две години и отгоре от работа! Според вас това не вреди на фирмата така ли? Маловажна подробност? Вие със всичките ли сте си? Не трябва ли щом държавата налага да не се „дискриминира“, да компенсира фирмата за това че поема икономически, съвсем реални загуби?

    Не пречат възрастните хора, а хората, които не се вписват в колектива. Аз като студен работих няколко месеца на място на което имаше преобладаващо пенсионери и хич, ама хич не бях на мястото си. Какво ви е чудно?

    Не пречи хомосексуализма, а изразяването на сексуалност в офиса, точно както и късите полички и огромните деколтета.

    А вие ми четете написаното както ви изнася…

  49. Калин permalink
    24.04.2009 10:54

    @Yoana:
    Да доволен съм и какво от това. Само си представи че тя беше лезбиика – тогава щеше да се надигне вой до небесата че е дискриминирана, но ако има дискриминация от страна на хомосексуалист това на никого не прави впечатление. Това ако не са двойни стандарти здраве му кажи. Пък и тук има поне 3 активистки които живеят в САЩ и в обратния случай биха писали протесни писма, но сегфа положението е ОК.
    Доналд Тръмп който е огранизатор на конкурса каза че според него въпрния пендел е дал ниска оценка и това е лишило мис Калифорния от типлата. Въпросния после в интервю за NBC каза че не е отговорила както той е искал и затова и е дал ниска оценка.

    @Моника
    Фирмата може и да назначи временно служител но си представи човек с какъв опит и квалификация биу се навил за такава позиция – така че фирмата губи.

    Във фирмата в която работя играя ролята на нещо като CTO и интервюирам хората. Ако някой ми навре в носа сексуалната си ориентация познай какъв шанс има. Не му влиза в служебната характерситика да ме информира за тези неща. Друг е въпроса че всичките ми колеги знаят мнението ми за феминизма, хомосексуализма и тн. Въобще не се притеснявам да казвам каквото мисля. Дори не помня дали тази или минала седмица ми бяха записали едно участие на Елена Кодинова в сутрешния блог на НТВ защото решили че ще ми е интересно.

  50. Ena permalink
    24.04.2009 11:08

    Постингът на анонимния сексист и расист от 1:02 pm си го запазвам, за да го цитирам всеки път, когато някое плитко създание заяви как феминизмът в България бил отживелица. Такава чиста и неподправена дебилност като в този постинг не бях срещала от много време.
    За анонимния автор на творението: да се поинтересува защо Япония в момента е пред криза. Жокер: има нещо общо със свитото вътрешно потребление, свързано с отказа на работодатели и държава да плащат осигуровки на служителите си. И при свиващото се в момента външно потребление: стой та гледай.
    Анонимният, ти жена и деца имаш ли? Щото, ако имаш, си ега ти лицемерното същество.

  51. Ena permalink
    24.04.2009 11:11

    Калинчо, пиле,

    Ако кандидатът ти навре в носа ти хетеросексуалната си ориентация, като спомене, че след интервюто ще взима жена си от работа, пак ли ще го изгониш?

    Днес явно е празник на сексисткия дебилизъм.

  52. Моника permalink
    24.04.2009 11:18

    @ Калин – принципно си мислех да не ти отговарям, защото ме подразниха изказванията ти „педерастки номера“ и „пендел“. Очевидно търсиш дискусия, дори направи коментар, че не ти е било отговорено. Не разбирам какво ти пречи да спазваш добър тон; думите „хомосексуален“ и „гей“ са ОК – и пак можеш да изразиш мнението си. Принципно всеки човек можеш да го обидиш на някаква тема, нужно ли е? Откак чета тук ми се струва, че има голямо поле за дискусия и, че и двете страни имат какво да си кажат, вярват силно в своите позиции. ОК, но защо да обиждаме?

    И все пак, отговарям ти, защото ми стана интересно и искам да ти кажа следното:

    Не знаеш по какви причини даден човек би потърсил временна работа. Има много. И има много качествени хора, които търсят такава. Било то и защото си мислят, че от временното назначаване може да излезе и нещо постоянно (стажанстските програми целят същото).

    А никога не знаеш откъде ще излезе бисер.

    И да те попитам: Началниците ти знаят ли, че не би дал шанс на професионалист, защото е с различна сексуална ориентация от твоята? И също, ако интервюираш млада жена с огромен потенциал, няма да я вземеш, защото може да забременее един ден и видиш ли, тогава фирмата ще губи? Т.е. предпочиташ да не печелиш от даден служител в дългосрочен план, защото краткосрочно няма да печелиш от него? Странна стратегия.

    Доста гордо звучи изказването ти „Друг е въпроса че всичките ми колеги знаят мнението ми за феминизма, хомосексуализма и тн.“ Явно лошо. Ти имаш ли приятелка, сестра? Майка предполагам поне имаш. Как ще реагираш, ако някой тях ги дискриминира, както ти с кеф казваш, че би дискриминирал? А ако най-добрият ти приятел се окаже хомосексуален? Ще се откажеш ли от него или ще се спречкаш със всеки, който тръгне да го нарича „пендел“?

  53. Моника permalink
    24.04.2009 11:22

    П.П. И още един въпрос: Защо мислиш, че хората, които по принцип кандидатстват за постоянна (а не временна) работа са всичките супер квалифицирани?

    Аз не съм СТО, но също се занимавам (и) с подбор на хора. И понякога се чудя дали да плача или да се смея на супер квалифицираните кандидатури, които получавам …

  54. Anonymous permalink
    24.04.2009 17:02

    Моника каза…

    А ако най-добрият ти приятел се окаже хомосексуален? Ще се откажеш ли от него или ще се спречкаш със всеки, който тръгне да го нарича „пендел“?

    Ще се откажа от него.

  55. Anonymous permalink
    24.04.2009 17:05

    За анонимния автор на творението: да се поинтересува защо Япония в момента е пред криза. Жокер: има нещо общо със свитото вътрешно потребление, свързано с отказа на работодатели и държава да плащат осигуровки на служителите си. И при свиващото се в момента външно потребление: стой та гледай.

    По-тъпо обяснение не бях чувал. А нещо за надути балони на недвижимите имоти, за прекалена регулация, за неразумно банково кредитиране с безброй лоши кредити, за застаряло население – чувала ли си?

  56. Yana permalink
    24.04.2009 19:05

    Моника, той и майка си би заклал, за да ти докаже, че не си права. За него е много важно да не сме прави, защото се чувства застрашен.

  57. Ena permalink
    25.04.2009 17:26

    Анонимния,
    Това за Япония е според икономическия коментатора на New York Timea. Склонна съм да вярвам повече на него, отколкото на теб, сори.

  58. Anonymous permalink
    26.04.2009 04:53

    Не отричам свитото вътрешно потребление в Япония и загубата на външни пазари /впрочем свързана и сконкуренцията на евтините китайски стоки, а те са евтини заради евтиния китайски труд/. Но токъде накъде то е свързано с отказ от осигуровки?

  59. Anonymous permalink
    27.04.2009 09:15

    Когато работодателите и държавата масово се отказват да осигуряват служителите и те трябва сами да плащат скъпи здравни и други осигурвки, покупателната им способност спада.

    Ена

Вашият отговор на kenanoff.com Отказ