Към съдържанието

Дефиниции

02.10.2009

Ако един мъж прави секс с жена, без нейно съгласие, това не е СЕКС. Това е ИЗНАСИЛВАНЕ. Изнасилването, за разлика от секса, е престъпление.

40 коментара leave one →
  1. Brand permalink
    03.10.2009 02:39

    къде е like бутона :D

  2. mr. ice permalink
    03.10.2009 04:07

    Имаме лекции и за най-малките :)

  3. niki.gachev permalink
    03.10.2009 04:48

    Ако една жена прави секс с мъж без негово съгласие, това не е СЕКС. Това е ИЗНАСИЛВАНЕ. Изнасилването, за разлика от секса, е престъпление.

  4. Bla permalink
    03.10.2009 05:54

    Казусът "Полански", за който вероятно намекваш, е много по-сложен от горната дефиниция.

  5. rahenna permalink
    03.10.2009 06:45

    ох, петя! та жените никога не са съгласни!

  6. Комитата permalink
    03.10.2009 06:59

    защо няма равноправие? този блог изневерява на тезите си. Трябва да бъде
    Ако едно човешко същество прави секс с друго човешко същество без негово съгласие, това не е СЕКС, това е ИЗНАСИЛВАНЕ. Изнасилването, за разлика от секса, е престъпление.

  7. rahenna permalink
    03.10.2009 07:31

    правилно! казусът не е никак даже феминистки. дори аз мога да приведа в безпомощно състояние мъж по поне 4 начина, стига да искам да правя с него нещо против волята му.

  8. petya permalink
    03.10.2009 10:49

    mr. ice:
    Вярваш или не, след като четох няколко бурни дискусии под български статии и се хванах за главата… ми се стори необходимо.

    ники гачев & комитата:
    принципно сте прави. в случая става дума за полански, който е толкова разискван в момента, че няма нужда от допълнителни детайли.

    rahenna:
    жените никога не са съгласни и ако кажат, че ги боли глава… не бива да им се вярва.

  9. petya permalink
    03.10.2009 10:51

    Bla:
    Точно частта с изнасилването не е сложна. Има изнасилване и има присъда. Това е. Другото: екстрадацията, петициите, етц. може да обсъжда, но за мен то не е нито интересно, нито сложно.

  10. Милена Фучеджиева permalink
    03.10.2009 12:52

    Петя, удивително ограничена си.
    13 годишно момиче жена ли е според теб? не ти пожелавам да имаш дъщеря на която да се случи нещо подобно, но може би само това може да размърда комсомолския ти мозък.

  11. petya permalink
    03.10.2009 13:03

    Уоооооооу. Милена. Чакай малко
    Какво от казаното или не-казаното от мен те накара да мислиш (че и разгласяваш), че подкрепям Полански?!

    Не пиша по случая, защото много други хора (ти, например) са казали всичко, което мисля по случая. Освен това една от най-добрите ми приятелки, която е на 36, получи инсулт и от няколко дни сме по болниците. Приоритетите ми в момента са различни от твоите.

  12. rahenna permalink
    03.10.2009 13:37

    фучи, готова да си завре в… турнюра поредната метла, пардон, кауза. грозна гледка!

  13. Bla permalink
    03.10.2009 15:27

    Петя, ще те помоля от тук насетне да се обръщаш към мен с името Калин, благодаря ти.

    PS Недей пак да "изсценираш", че не си ме разбрала какво имах предвид, иначе ще се наложи да си помисля, че Фучеджиева е била категорично права в първото изречение от коментара си.

  14. милена фучеджиева permalink
    03.10.2009 16:27

    няма какво да чакам. никъде не съм разгласила освен, че пиша в блога ти. и с нищо не съм забелязала да си съгласна с моята позиция, защото просто нямаш позиция. явно дълбоко не разбираш за какво става дума. постинга ти с дефиницията за изнасилване е там просто така, случайно, точно в този момент, нали? нямам какво повече да ти кажа, освен, че не си така openly feminist, както би искала да изглеждаш, затова не се увличай с лозунгите, дефинициите и постулатите. приятен уикенд, за мен този разговор тук е приключен.

  15. милена фучеджиева permalink
    03.10.2009 16:39

    Райна Маркова, няма ли да престанеш да подскачаш и врещиш около мен като стреснат пинчер? не ти ли омръзна?

  16. rahenna permalink
    03.10.2009 18:13

    я млък!

  17. Bla permalink
    03.10.2009 18:19

    Женският бой винаги е бил мн. секси сеир. :D

  18. rahenna permalink
    03.10.2009 18:58

    секси? всъщност, искам това клето нещо да престане да си присвоява проблемите на сексапилните и интелигентните.

    а за долнопробния начин по който се тика във всеки чужд скандал, за да го превърне в поредния авто-пиар, мога да говоря дълго. сигурно трябва и да го направя, защото така ще предотвратя куп лъжи, какво обаче ще ме овъзмезди за загубените нерви и време?

  19. Arachne permalink
    03.10.2009 21:40

    Ей сега погледнах какво е писала г-жа писателката "облегчена" и "освен, че" по случая Полански. Проблемът очевидно не е в Полански. Милена, дълго ли чакахте удобен момент да се разпискате срещу Петя? С какво ви застрашава тя? Я да видим:

    Омъжена е безкрайно щастливо, умна е, животът е пред нея, блоговете й са изключително популярни, става все по-известна като лицето на феминизма в България, красива е, има много приятели, доказала е, че може да преуспява и в България, и в САЩ, издава книга скоро. Сигурно има и още. Кое ти липсва, Милена, та така грозно лаеш?

  20. Longanlon permalink
    04.10.2009 02:59

    петя, милена ф. смята, че подкрепяш полански, защото според някои източници 13 годишната била съгласна да прави секс с него, поради което той не я бил изнасилил.

    смятам, че ако всички се съгласим, че ако накараш дрогирано и изплашено 13 годишно "да се съгласи", това си е чисто изнасилване, повод за излишни спорове няма да има.

  21. troll permalink
    04.10.2009 04:06

    udshfgsdrfg

    Петя, още дефиниции?

  22. Anonymous permalink
    04.10.2009 10:25

    Аз не видях Петя някъде да защитава Полански, но Фучеджиева е стигнала до такива заключения и със скандалджийска наглост тръгва да обижда. Кой е ограничен си личи и няма нужда да се обсъжда.

  23. milena fuchedjieva permalink
    04.10.2009 13:39

    нямам идея коя е Петя, нито с какво се занимава, не чета блога й, освен това, което скролвам в блогосфера, нямам идея къв й е живота, и просто няма как да обсъждам кой е красив и кой не е. а аз съм свикнала анонимни, силно да се интересуват от моя живот.
    понякога окото ми се спира на неща, които за мен са селективен феминизъм. и Петя, подбирай си приятелите малко по-внимателно.

  24. Anonymous permalink
    04.10.2009 16:19

    Milena,
    Neshto losho li vi se e sluchilo?

    Vyarno e, che sluchaiat s Polanski e osobeno seriozen zaradi tova, che jertvata e bila nepylnoletna. Tozi fakt moje bi iziskva po-podrobna definiciya ot tazi na avtorkata, no ne umalovajava samata definiciya.

    Jalko, che trygnahte s tolkova napadatelen ton. Mojeshe da se poluchi polezna diskusiya.

  25. Yana permalink
    04.10.2009 17:35

    Хаха, не четяла блога на Петя. Направо й повярвах. Милена, кои са върлите феминистки от следния пасаж от блога ти?

    "върлите български активистки-феминистки не можаха да напишат нито ред, защото са с промити мозъци от това, че подписката за освобождаването му е подписана от Уди Алън, Дейвид Аронофски и т.н.
    селективен феминизъм за трупане на точки с популярни теми и популярно отношение към тях."

    Сега, когато Лонг обясни какво те е възмутило в постинга на Петя, и аз съм съгласна, че 13 годишна не е жена. Но съм съгласна и с някои постинги отгоре.

  26. Милена Фучеджиева permalink
    04.10.2009 17:59

    Яна, не знам защо мислиш, че имам нужда да лъжа за това дали чета нечии блог. чета блога на Райна Маркова когато видя, че ме плюе, а то се случва през ден-два. любопитна ми е болестната й омраза към мен, а и аз садистично обичам да я дразня:)
    извън това колкото и странно да ти звучи, не чета ничии блогове. нямам време. ако не ми вярваш, питай Петя, може да види по айпито ми, че не стъпвам тук.
    разговор можеше да се получи, ако Петя имаше позиция около възобновяването на делото срещу Полански, но вече е късно, защото повечето мнения са лични нападки, а това е просто досадно.

  27. Милена Фучеджиева permalink
    04.10.2009 19:40

    и за да не звуча като луда, забравих да кажа, че РМ не може да сдържи порива си да пише срещу мен, след което трие написаното. не знам вече колко пъти. пълна психария.
    аре довиждане сега за постоянно. ако Петя напише нещо, което да не знам и да ми е наистина интересно, обещавам, че ще я чета:)))

  28. Anonymous permalink
    05.10.2009 03:05

    >>Милена Фучеджиева каза…
    >>и за да не звуча като луда,

    звучиш, звучиш …

  29. Anonymous permalink
    05.10.2009 04:55

    Лонг беше споменал, че ако има ден, в който поне един читател не му спомене колко е зле, значи нещо не е наред. :) Последните няколко дни Милена изпълнява ролята на "напомнител" :)
    Интересно как като не чете блоговете ще разбере кога някой е написал нещо интересно. Здраве да е.
    Лошото е, че дискусията се измества.

  30. mr. ice permalink
    05.10.2009 06:25

    хехе, дъртият декадент милена която примляскваше замечтано при мисълта за схрускване на удавени птички в коняк седнала да морализаторства тук… явно има друга причина за яростта фучеджиева. може би полански е трябвало да насили нея, големият творец, вместо да налита на недорасли пикли.

  31. rahenna permalink
    05.10.2009 09:13

    Петя, една скромна офтопик молба: нали в случай че отново бъда упрекната, че се вихря тук анонимно, ще потвърдиш, че това не съм аз?

  32. milena fuchedjieva permalink
    05.10.2009 11:16

    анонимни "здраве да е", ако скролването на блогосфера се смята четене, значи чета всички блогове в блогосфера:))) леко си тъп.

  33. razmisli permalink
    05.10.2009 11:24

    Милена, мисля, че е доста странно да обвиняваш Петя в комсомолско мислене.

    За себе си твърдиш, че не си феминистка и не четеш блога й, но въпреки това очакваш, дори изискваш от нея да отразява определени събития във феминистка светлина и то непременно определени аспекти от тях. Мисля, че е доста нечестно Петя да трябва да се оправдава, че поради лични причини не е имала време да пише за случая Полански и върху нея да се сипят хули по този повод. Все пак тя не е комсомолският отговорник по феминизъм в България

  34. razmisli permalink
    05.10.2009 11:38

    Петя… наистина важна тема.

    В българската преса не съм срещала никакво засягане на темата за изнасилването, нито споменаване на отделни случаи. Не ми се вярва, че това е защото изнасилвания не се случват. Точно обратното, изглежда като доста потулвана тема. Това, което ми е попадало обаче е дискусия в бг мама за изнасилване. И коментарите там бяха точно оправдателни за насилието в смисъл "тя си го е търсила".

    Принципът, че секс без съгласие е изнасилване като че ли е приет от всички.
    Но тълкуването на това какво представлява съгласието вече става проблем.
    Ако е носила къса пола – значи, че имплицитно се е съгласила и дори си го е търсила.
    Ако очаква някаква облага и флиртува – значи, че точно секс иска.
    Ако има репутация на сексуално отворена или е имала много други партньори преди това – искала го е, дори и да е казала не.
    Ако е приела покана на познат за кафе – тя не знае ли какво означава това.

    То затова в някои страни не съществува понятие за "съпружеско изнасилване". Щом се е оженила, значи го иска винаги и по презумпция, няма не искам и боли ме глава.

  35. rahenna permalink
    05.10.2009 11:46

    razmisli – не съм била изнасилвана във физически смисъл, но ако и изнудването е вид насилие, напоследък изпитвам силно желание да потулвам. познай защо!

  36. милена фучеджиева permalink
    07.10.2009 14:35

    размисли, не съм активистка със сигурност, активизмът е за…активисти, но определено поддържам феминизма. но не във всичките му течения. има уникални глупости на истерични ултра-леви интелектуалки, които са ми смешни.
    от това, което виждам в блогосфера, повтарям, не чета блога на Петя, но скролвайки всичко набързо имам идея къде за какво се говори, и това ми е напълно достатъчно, а Петя коментира всякакви феминистки тези, ситуации и събития в които става дума за нарушаване на женски права. случаят с Полански е брутално несправедлив и липсата на правосъдие е послание, че това може да бъде и така. и това послание стига до всички точки на света, защото Полански е известен. обяснявам малко като на малоумни, защото повечето се правите, че не разбирате защо се обърнах към Петя – защото тя е създала предпоставка за това с активизма си. човек е свободен да задава въпроси на който си пожелае. още някой адвокат на Петя да се появи да ми обясни пак коя съм, че лъжа, че не чета блога й, и че тя няма време? wtf…
    Райна, потулването ще те доведе до депресия, иди на психиатър за да ти обясни причините за компулсивната ти омраза към мен, и ако трябва, да ти предпише лечение. убедена съм, че причината е в теб, както при всяко психиатрично заболяване. иначе никой нито тук, нито никъде няма да може да ти помогне.
    съчувствам ти, но не достатъчно за да не ми досаждат глупостите ти.

  37. Аспарух permalink
    08.10.2009 17:16

    Окей, аз няма да се бъркам във вашите спорове. Не за друго, а защото това са си ваши конкуренции кой е по-феминист – и кой не. Мен това не ме вълнува. Аз така, от мъжка гледна точка (aka на шовинистка свиня) да попитам. Къде точно минава границата на липсата на съгласие?

    Да, въпросът звучи парадоксално. Но хайде ще назова нещата с имената им. Защото освен ако не говорим за групов секс, все пак двамата са насаме. Имаме една дума срещу друга. Нямам предвид конкретно Полански – и не защитавам никого. Но как ви се вижда следната ситуация: имаме налице изрично съгласие. Стига се до секс. По средата на секса изведнъж въпросното съгласие… изчезва (жената е размислила и решава, че не желае). Какво се прави? Да, много ясно, че мъжът трябва да спре. Но сексът до този момент… изнасилване ли е?

    Или след като са правили секс, жената по, да кажем, лични причини… заяви, че не е било с нейното съгласие. Отново изключвам случая Полански, за да не се хващате за него. Как се доказва имало ли е съгласие, или не? Освен с запис на разговора (какъвто очевидно в повечето случаи няма)?

    Не си играя на провокации, наистина ми е любопитно. Не че аз си нямам мнение, но ще го премъча – в чужда църква със свой поп не ходя :)

  38. Yoana permalink
    09.10.2009 04:18

    Безспорно има жени, които злоупотребяват с представата за съгласие и пост-фактум твърдят, че не са били съгласни. Това обаче не означава, че наистина насилените жени трябва да страдат заради това и да не им се вярва, понеже има жени, които лъжат.

  39. Ena permalink
    09.10.2009 10:11

    В повечето случаи на дело за изнасилване между познати, съдът следва логиката на Аспарух.

  40. Алиса permalink
    11.10.2009 09:36

    Аспарух повдига въпроси, които за съжаление стават все по-актуални. Заради недобронамерени жени, които злоупотребяват с наказателния кодекс мнението на много мъже за жените е по принцип лошо – "използвачки, к…и", сещате се. Както се казва в българската поговорка – "Покрай Иван намразих и свети Иван".

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s

%d блогъра харесват това: