Skip to content

Кои са любимите ви теми в Openly Feminist

30.08.2009

В десния sidebar сложих анкета за любимите ви теми в Openly Feminist. Интересувам се, защото от известно време наблюдавам разминавания между най-коментираните и най-четените постинги и се опитвам да разбера кои са по-интересните теми в този блог според вас. Също така, бих искала да чуя някакъв feedback от онези от вас, които четат, но рядко оставят коментари.

Предварително благодаря на онези от вас, които ще участват в анкетата и на всички, които четат и коментират. Всеки ден този блог вдига интелектуалния ми адреналин… надявам се, че това е ефектът, който има и върху вас. Без значения от коя страна на дебата се намирате по принцип.

хохо,
Петя

23 Коментари leave one →
  1. Bla permalink
    30.08.2009 17:48

    Насилието с/у жени – винаги актуална, интересна и перспективна за дебати тема!

    PS Хохо, indeed.

  2. Селин permalink
    31.08.2009 01:10

    Блогът като цяло ми е интересен, чета всички постове с интерес и не мога да отделя една тема от друга. Цялата насоченост на блога ми е интересна.

  3. mr. ice permalink
    31.08.2009 02:30

    Да, на мен ми действа разсънващо

  4. Anonymous permalink
    31.08.2009 04:54

    За мен всяка една от темите е важна и значима, защото всяка една от тях разглежда проблемите ни като жени, може би самата мен най-много ме вълнуват тези за работата и семейството тъй като са ми най-близки. Но говорейки за феминизъм винаги, не зависимо по коя тема, си поставям въпросите за корените на проблема, корените на най-дълбокото ниво, от матриархата, през патриархата, религията, днешно време и за това: Не знам до колко темите, които са ми били любопитни са релевантни, но бих искала да ги предложа:
    Суеверията за жените в християнството. Дискриминирането им.
    Суеверията за жените в мюсюлманството. Дискриминирането им.
    Ритуалите свързани с жените извън горните две религии: произход, обяснения.

  5. Anonymous permalink
    31.08.2009 08:44

    всичките са ми интересни :)

  6. Anonymous permalink
    31.08.2009 09:59

    body image, естествено, не ставай смешна!

    Имам един въпрос към Петя. Естетитечските ти представи за мъжко тяло, са резултат от стереотипи или стереотипите не влият на това, което считаш за красиво?

    Ако въпросът ти се струва риторичен, можеш да си зададеш още един риторичен въпрос. Естетическите представи на мъжете, плод ли са на стереотипи или стеротипите нямат роля при опредеяне на естетическите вкусове на мъжете?

    И още един въпрос, дали обективизирането е омаловажаване на личността, при положение, че в 99% от случаите самият процес на обективизация няма за цел да оценява личността?

  7. Anonymous permalink
    31.08.2009 15:30

    Забавлявам се да видя каква поредна глупост те е "разтревожила". Определено е много забавно и всеки път успяваш да ме изненадаш, като надминеш себе си… :) В този контекст, анкетата няма как да покрие мнението ми, но съм сигурен, че има много с профил, подобен на моя.

  8. Anonymous permalink
    31.08.2009 15:49

    Да уточня: Профилът ми е критикарско-махленски. Поради това темите на постингите са без значение.

  9. Anonymous permalink
    31.08.2009 16:48

    Жените може да се обиждат, когато мъжете очакват, че като платят вечерята или им купят подарък, ще ги вкарат в леглото,
    но при шимпанзетата се случва точно това, съобщиха германски учени, цитирани от Ройтерс и БТА.

    Екипът на Кристина Гомес от института по еволюционна антропология "Макс Планк" в Лайпциг установи,
    че женските шимпанзета правят секс по-често с мъжкари, които са склонни да поделят месото си с тях.

    Така щедрите животни се радват на женски ласки два пъти по-често, отколкото скъперниците.
    Връзката е трайна – мъжките дават храна на женските и когато не са разгонени, а секс получават само в плодовитите им периоди.

    Месото е важно за шимпанзетата, защото е богато на протеини.
    Тъй като женските обикновено не ловуват, те трудно се снабдяват сами с ценния продукт.

    Хипотезата "месо срещу секс" е предлагана и преди за обяснение защо мъжките шимпанзета поделят плячката си,
    но специалистите са мислели, че размяната и услугата са непосредствено една след друга.

    Германските учени са първите, които са наблюдавали това в природата, защото допуснали,
    че споделянето на плячката продължава по-дълго, подобно на пощенето.

    Те са следили стадо в резерват в Кот д Ивоар.
    Кристина Гомес допуска, че откритието може да доведе до изследвания при хората за връзката между "добри ловни умения и репродуктивен успех".
    http://curious.actualno.com/news_231925.html

    Курвиии…. всички са курвиии…..

  10. petya permalink
    31.08.2009 17:56

    Благодаря за коментарите.

    Призив към хората, които се самоидентифицират като махленски критикари и откровени сексисти: моля, не губете чуждото време.

  11. Симона permalink
    01.09.2009 03:00

    Днес многоуважавания вестник Дневник е публикувал новина за успехите на феминизма и нагледно доказателство че жените се справят не по лошо от мъжете в което и да е отношение;
    Статията е тук: http://tinyurl.com/na3p4q

    Мисля че остава и незасегната още една тема в която има убедителни доказателства за това че жените не отстъпват по нищо на мъжете, а именно сериините убиици.

    Вярвам че Петя ще напише силно есе на тези две теми. Разбира се в духа на феминизма.

  12. Anonymous permalink
    02.09.2009 08:54

    Наминавам, не толкова за да чета темите, които в повечето случаи са добре изложени и даже да не съм съгласна с доста от тях, мога да приема мнението на авторите; по скоро ми е любопитно до къде стига дребнавия спор на Петя и Сие и как ако се чете малко по внимателно може да се забележи, че голяма част от коментарите в защита са си супер дискриминационни, пълни с предразсъдъци, едностранчиви и доста враждебни. Ако някой си позволи да каже, че не е съгласен с нещо… ау… той тъпанар, той изверг и какво ли още не.

    "Призив към хората, които се самоидентифицират като махленски критикари и откровени сексисти: моля, не губете чуждото време." Защо пък не? За мен някой от редовно пишещите са си чиста проба махленски клюкар(к)и и нееднократно обиждат на Мъж. Е и? Явно от едната крайност в другата, но да видим какво става сега :)

  13. petya permalink
    02.09.2009 09:36

    Симона:
    Мерси много за линка! Темата за мафията ми хареса. Коментарите под статията също: гледайте вие какво става като се еманципират жените. Хихихи

    Анонимен:
    Ако нещата можеха да бъдат така както аз си ги представям и харесвам, разговорите в коментарите нямаше да бъдат с тона, който описваш. Когато някакъв опонент първо ти каже, "абе много си ми смешна", а после те покани "ама айде, айде… дай да си поговорим"… не знам ти как би реагирала… Не говоря от името на другите коментиращи, говоря за себе си. Не се обиждам, когато ме наричат грозна, тъпа и недоебана, но в същото време не мога да разговарям със същите тези хора като с интелигентни събеседници.

    Радвам се, че намираш блога за интересен.

  14. Yana permalink
    02.09.2009 15:08

    Poslednata anonimna –

    Ako chetesh po-vnimatelno, shte vidish, che edna goliama chast, ako pyk ne napravo 100% ot vsichki, koito sa "protiv", obiknoveno zapochvat postovete si s niakakvi obidi kym Petya i drugite zheni tuk.

    Narichali sa ni kakvo li ne, no bih kazala, che sme dazhe dosta tolerantni. Eto, Ena geroyski vodi tyrpelivi razgovori s hora, koito ot sobstvenata si mayka shte se otrekat, ako tova im pomaga da dokazhat, che ne e prava. Narichat ya fundamentalist, typa, grozna, nedoebana lesbiika, a tia obiasniava ili obiasniava.

  15. Anonymous permalink
    02.09.2009 16:45

    Всъщност днес станах свидетел на една сценка, която потресаващо олицетворява този блог и цялата му идеология.

    Та случката е следната: Няколко лапетии ритаха топка в едно училище близо д вкъщи. Бяха 4 момчета и 1 момиче. Момичето естествено беше на вратата, а момчетата се опитваха да й го набутат (разбирайте да вкарат гол (играеха циганско мачле, това е когато се играе на една врата, има два отбора, които се опитват да вкарат гол, а вратаря, в нашия случай вратарката, е неутрален и се опитва да опази вратата си, независимо кой отбор иска да вкара гол).

    Както си играеха се появи едно друго хлапе, което поиска да се включи в играта. Обаче се оказа, че другите не го искаха. Мотивът беше, че момчето, на когото беше топката не беше приятел с нахалното хлапе. И в крайна сметка игнорирайки напълно опитите му да се включи към тях те успяха да го изгонят, а то хленчещо си тръгна към вкъщи.

    Не знам защо, но първото нещо, за което се сетих беше блога на Петя. Тук е същото. Групичка от нахални, самовлюбени, инфантилни лелички, които си мислят, че всеки им е длъжен с нещо, тропат с краченца и овикват орталъка.

    Един вид искат да се включат в нашите игри, но ние ги дискриминираме, защото не са ни приятели, а те реват и ни заплашват, я със съд, я със законопроект, я със гей-прайд, я с позитивна дискриминация. Обаче това, което не осъзнават е, че ние не ги харесваме и не ги искаме, и винаги ще намираме начин да не ги допускаме в "нашите мачлета", па макар и цигански :)

    Скъпа Петя, можеш да продължаваш да лаеш, но керванът ще си върви. Можеш да призоваваш за промяна на мисленето, за промяна на възгледите, за "един по-добър свят", но те няма да се променят, защото светът е такъв, какъвто е и никой, и нищо не могат да го променят, камо ли Петя Кирилова (тире) Грейди.

  16. Anonymous permalink
    02.09.2009 16:58

    И да не забравя

    http://rdanielle.files.wordpress.com/2008/12/feminism.jpg

  17. petya permalink
    02.09.2009 18:15

    Ха,
    Интересна история. Като я чух и аз веднага се сетих за този блог. Някакви хора си говорят спокойно (мъже и жени заедно, като във футболния мач, който описваш). В един момент някакъв нахалник идва и почва зорлем да се натиска да играе с тях. Те понеже знаят, че той не може да се държи възпитано… го игнорират. Той вика, вика по тях. Но те продължават да си играят. Накрая той си тръгва. И така.

    П.С. К'во общо има името ми с цялата история, признавам си, не мога да разбера.

  18. Anonymous permalink
    03.09.2009 10:38

    P.S. Всеки човек (независимо дали познат или непознат нам) бива свързана с името и/или прякора си. Какво толкова за разбиране има? Очевидно, че в контекста на написаното от мен, не давам оценка на личността Петя Кирилова-Грейди, а на автора на блога Openly Feminist, познат ни под името Петя Кирилова-Грейди. Още обяснения?

    Body:

    Имам съмнения, че вчерашният ми коментар тук е бил капката преляла чашата и довела до написването на "Ти мен уважа'аш ли ма?" Трябва да се чувствам горд със себе си… или?!!

    Петя, въпреки твоите уверения, че не се обиждаш на написаното от нас (настъпаните, тропащи с краче, анонимни страхливци, закостенели, фашисти, сексисти и ненамсиквосиоще) никой не ти вярва. Даже точно обратното, не са един и два случаите, в които си си позволявала да обидиш един или друг коментар, възглед или мнение. Но явно си се чувствала неудобно, а когато човек се чувства неудобно, реагира агресивно. Биология ;)

    Петя, отговори ми на следния въпрос: Създаде този блог, за да си исказваш мнението по определени въпроси свързани с феминизма и да получаваш одобрение ли?

    Ако отговорът е не, имам още един въпрос: Ако някой не одобрява това, което ти смяташ за правилно и справедливо, трябва ли да го убеждаваш, че той греши?

    Ако отговорът и на този въпрос е не, ще ти задам и последен въпрос: Наистина ли вярваш, че по темите, които обсъждаш тук в блога си, може да има една истина, една справедливост, че всеки трябва да се съгласява с твоята гледна точка?

    И всъщност Петя, ако не си забелязала, "троловете" спамим блога ти изборно и по-точно определени теми, които наистина ни интересуват и по които имаме мнение. Ако не беше така, теми като "Луната в теб", "Жените в развиващият се свят", "You made me read Virginia Wolf" и т.н. щяха да преливат с безмислени, обидни и заядливи коментари.

    И всъщност не съм аз този, който иска да се включи в мачлето, защото аз вече съм вътре. А ти ще усппеш ли да се включиш?!

  19. Anonymous permalink
    03.09.2009 14:51

    Следя блога отскоро и може би греша, но ми се струва, че тук се засягат прекалено много теми по отношение на това как жените са ощетени, репресирани и тн. и някякси изглежда все едно се води една безкрайна битка срещу мъжете…Не казвам, че няма основание за подобни дискусии, но ми се ще да видя нещо повече и относно развитието на самите жени. Все пак не може да се отрече, че в днешно време на жените са дадени много възможности, но ми се струва, че малко от тях се възползват истински от това. Много жени в България се крият зад сянката на мъжете си, липсва им самочувствие, мотивация, а и често интересите им са доста ограничени. Какви според вас са причините за това? Защо, макар и да има конституционни равноправие, жените все още се мислят за второ качество хора? Дали това е някаква робска психика, от която все още не могат да се освободят? Може би на този етап феминизмът трябва да се бори срещу нещо съвсем друго? Любопитно ми е какво мислите за това.

  20. Yana permalink
    03.09.2009 23:08

    Да, жените имат много нови възможности, но очаквания жената да е домакиня, секс-бомба и отдадена майка едновременно не са изветрели.

    Конституцията е едно. Реалността, в която живеят жените, е нещо съвсем друго. Никой не ти го казва в лицето, но от една жена се очаква да удовлетворява мъжете по един или друг начин. Себеоценката на повечето жени зависи от това как я оценяват мъжете. Затова ще срещнеш много жени, които имат феминистки идеали, но се срамуват да се нарекат феминистки. Защо? Защото ги е страх да не загубят одобрението на мъжете в живота си.

    Факт е, че когато се наречеш феминистка, много мъже се плашат. Примерно имаше един в стария блог на Петя, който беше много приятелски настроен и неведнъж е защитавал тези й. Но когато тя спря да пише за ежедневието си и започна този блог, този същият се превърна в едина от най-гадните тролове тука и я е обиждал как ли не. Това от малки кохонес.

  21. Симона permalink
    04.09.2009 03:29

    Петя иска да ти благодаря че харесваш идеята ми и с нетърпения ще чакам да напишеш статии по тези теми.
    Днес попаднах и на още една статия която ме подсети за още една много важна тема – порнографската индустрията и феминизма. Това е статията: http://tinyurl.com/ld7fpa. Мисля че статията е увлекателно написана и показва че феминизма е универсална философия и има място във всички аспеткти от живота ни. С нетърпение ще чакам това което ще напишеш.

    Поздрави

  22. mr. ice permalink
    04.09.2009 04:17

    Много е тъжно как жени от които никой никога не е очаквал да са секс-бомби се оплакват от обективизация, а хомосексуални жени защитават матките си от държавата, матки, които биологично са разделени от нея…

  23. Yoana permalink
    05.09.2009 04:32

    Калсифицирането на една конкретна жена като неподходяща за секс-бомба е част от универсалното очакване жената по принцип да е такава. Според мен не ставаше въпрос за линчности, а за целия ни пол, затова и съществува още феминизма и този блог.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: