Към съдържанието

"Сезонът на дините" или на кой му пука какво искат жените

11.07.2009

Петър е написал много интересен текст за това колко е лицемерно да се възмущаваш от реклами като тези от серията „Сезонът на дините“, а да не ти мигва окото когато гледаш други, „по-изискани“ кампании, които експлоатират малолетната сексуалност на 14-15 годишни момиченца.Съгласна съм с общия аргумент и съм особено съгласна с това, че сексуализацията на малките момичета е голям проблем. Не съм съгласна обаче с коментара му относно първата реклама.

Рекламите от серията „Сезонът на дините“ са проблематични не просто, заради мяткащите се големи цеци. И малки да бяха, продуктът щеше да бъде пак точно толкова експлотативен. Проблемът не е в крайно сексуалния й привкус. Всички сме хора и малко или повече се движим от сексуалния си нагон. Сексът е един от по-хубавите моменти от живота. Проблемът с тази реклама НЕ е в това, че е прекалено порнографска.

Проблемът е в това по какъв начин е представена женската сексуалност в нея. Жената в рекламата е просто един предмет. Или, по-точно, два неодушевени предмета: ДВЕ ДИНИ. Тя не участва в рекламата като човешко същество с харектер, желания, мисъл. Тя е просто предмет, който предизвиква някакви желания у мъжката аудитория. Какво иска тя? Какво й доставя удоволствие? Няма значение. Това, което има значение в случая е дали тя обслужва сексуалните влечения на мъжете, които точат лиги около нея.

Което всъщност не би било проблем, ако обратния вариант беше точно толкова разспространен. Помислете си колко често виждате (в реклами, филми, около себе си) жени, които говорят за секс или открито се прехласват по разни мъже. Какво е мястото в нашата култура, което се отделя на жени, които са ей така… открито сексуални? Ама не… нали… аз-съм-мило-беззащитно-котенце-наживо-но-тигрица-в-леглото. Не така, престорено-смутено. Не скромно. Какви са думите, които използваме, за да опишем жените, които обичат и искат секс, точно толкова колкото мъжете?

Курви. Кучки. Путки. Леки момичета.

Тази реклама е тъпа, защото инсинуира, че жените и телата им са на разположение на мъжете. Да правят с тях каквото си поискат. А културата, която я прави възможна и логична, е култура, която не се интересува от това какво доставя удоволствие на жените и ги наказва, когато все пак решат да го изискат.

37 коментара leave one →
  1. Longanlon permalink
    11.07.2009 09:00

    интересното е, че дебатът в коментарите се разгоря именно по оста пошло-да-го-забраним, която всъщност е мега-безсмислена за дебат, а никой не обърна внимание на описания от тебе проблем, който си мислех, че ще е основен

  2. petya permalink
    11.07.2009 09:04

    Признавам, че не съм прочела всичките коментари при теб.
    Пошло-да-го-забраним е ама хептен странно. Тези хора на дискотека не ходят ли?! По улиците какви мацки имааааа…

    На мен проблемът не ми е в секса и порнографията. Просто съм equal-opportunity-porn-lover. Порно-порно, ама да има за всички. И да не е единственото, което се предлага на пазара, естествено. ;)

  3. Anonymous permalink
    11.07.2009 09:09

    Айде пак са онеправдани жените…"Тя не участва в рекламата като човешко същество с харектер, желания, мисъл. Тя е просто предмет, който предизвиква някакви желания у мъжката аудитория. Какво иска тя? Какво й доставя удоволствие?" Мисля, че всъщност голяма част от жените жадуват да бъдат възприемани като обекти и то сексуални… По отношение на поставените въпроси науката все още не се е произнесла :)

  4. Nicodile permalink
    11.07.2009 09:56

    Сега, рекламата е насочена към мъже. Затова вероятно има пазарна причина: предполагам, че поне 75% от мастиката се пие от мъже. Може и повече. Много мъже освен мастика обичат и цици. В това няма лошо.

    Ти си права, разбира се, че дуалните реклами – където голи яки пичове рекламират някой типично женски продукт са по-малко. Впрочем виждал съм такива- пак толкова безвкусни. Имаше нещо дето една дама на средна възраст зачезва с млад готин пич, хващайки го за задника. Не помня какво рекламираха.

    Но въпросът е вероятно по-сложен: можем ли да приравним женската и мъжката секусалност? В частност: еднакво ли ни действат гледката на експлицитно голи хора?

    Поне на мен ми се струва, че не. Трябва да има някаква причина клубовете с женски стриптийз да са много повече от тези с мъжки. Не ми се вярва сексизмът да е основната причина- пазара на секс е груб и грозен, но е доста рационален. Мисля, че просто има много по-малко пазар за мъжки стриптийз. Което казва нещо за разликите между нас един вид.

    В резюме: рекламите за прах за пране и веро, в които винаги показват единствено и само жени трябва да те притесняват повече :)

  5. George T permalink
    11.07.2009 10:11

    В природата на мъжете е да са привлечени чисто визуално и сексуално. В природата на мъжките животни е същото. Да променим природата ли?

  6. petya permalink
    11.07.2009 10:14

    Nicodile:
    Интересен избор на пример… за госпожата, която пляска младежа по дупето. Точно това имах предвид и аз…, че когато жените преследват сексуалните си интереси подобно на мъжете, в един момент се оказва, че нещо не са баш наред. Аз дадох примера за кучките, но в твоята реклама, тази жена сигурно е третирана като баш откачалка. Ситуацията е особена и заради това, че госпожата е по-възрастна… което в популярното съзнание автоматично я превръща в безполова и асексуална, докато мъжете в напреднала възраст се смятат за стабилни, мъдри и т.н. двойни стандарти.

    Въпросът за приравняването на мъжката и женската сексуалност е умишлено риторичен, предполагам. Очевидно, че не можем да ги приравним. Има много проучвания, които показват, че мъжете примерно са много по-визуални във сексуалните си фантазии. Възбуждат се от снимки на голи мацки, вдигат палатката при първия чифт голи цици на плажа. Жените нямат нужда от подобна стимулация. Хората желаят и се възбуждат от различни неща…

    Аз затова поставих фокус върху културата, която не зачита женската сексуалност, а не просто върху някакво измислено равенство (10 голи пича, за всеки 10 голи мацки по телевизията). Нещата биха изглеждали естествено по-различно, ако се промени отношението към женската сексуалност: като активна и хедоностична за самите жени, а не само в обслужване на мъжките фантазии.

  7. petya permalink
    11.07.2009 10:17

    Georgi T:
    Еееей, сакън, да не се промени природата… Иначе тоалетна хартия използваш, предполагам? Виж коментара към Никола.

  8. George T permalink
    11.07.2009 10:58

    това с тоалетната хартия има практически измерения, а не подсъзнателни

  9. Цветелина Ангелова permalink
    11.07.2009 12:14

    Все пак, рекламата цели да продава, най-яркия пример с това е в 9,99 на Бегбеде, който точно описва как се прави успешна реклама. Що се отнася до женската страна на нещата, всяка жена, която се приема като нещо повече от сексуален обект, не би трябвало да е засегната от сезона на дините. Щом има жени, които се снимат в такъв тип реклами, значи предпочитат да са възприемани по този начин. Или им харесва да го правят за пари. И в двата случая никой не ангажира всички жени с тази визия, това е избор на рекламно лице. Ако някоя иска да бъде асоциирана с двете дини, ок. Не мисля, че една реклама е способна да създаде глобална представа за всички (български)жени, защто всяка от нас избира поведението си, облеклото си, попрището си.

  10. Anonymous permalink
    11.07.2009 14:20

    Ох, започна се пак с природните аргументи. Любимите ми. В природата на някои мъжки животни е да износват поколението, и такива има. В природата на някои хетеросексуални животни от мъжки пол е да правят фелацио на по-силния от тях мъжки екземпляр. Защо тези природни явления, обаче, тактически се премълчават. (Реторичен въпрос, естествено.)

  11. Ena permalink
    11.07.2009 15:16

    Анонимният/анонимната от 10:20: страхотен коментар. Природата твърде често е такава, каквато ни изнася, а не каквато е в действителност. Аз например познавам много жени, които обичат алкохол, но гледат да не говорят за това пред широка публика, защото на жена, която "много носи," се гледа по-лошо отколкото на мъж, който пие много. Смешното в рекламата с дините е импликацията, че ако си жена, която би си купила мастика, под влиянието на рекламата, сигурно харесваш и цици като дини; с други думи: направо си си мъж. Колко лесна била половата мобилност :).

  12. Anonymous permalink
    11.07.2009 16:11

    ZOMFG Ами първо вижте коя точно се снима в рекламата и след това цялата тема става излишна… За Бога, това е Андреа! Колко я *** нея за отношението към жените; има ли тя самата нещо против!? За мен е смешно да се възмущавате от начина на представяне на женската цексуалност, след като просто тази жена не намира подобни малоумни реклами за обиждащи и се е снимала (впрочем отговарят напълно на собствения й капацитет). И да , мъжката сексуалност е примитивна… in a way, но да се наглася представата за "леки момичета", "курви" като изцяло мъжко изобретение, което е некоректно и нямащо нищо общо с действителността, е или наивно, или лицемерно.

  13. Wynche permalink
    11.07.2009 17:04

    Аз възприемам рекламата по съвсем различен начин от теб, Петя. За мен жената в нея е представена в силовата позиция: тя притежава нещо, за което 3-ма мъже си мечтаят, но неин и само неин е изборът дали и на кого да го покаже. Тя прави неочакван избор (загърбва отявлените "пичове" и изразява ясно предпочитание към "мухльото") – и понеже поведението й е нестандартно, мъжете сами не знаят как да го тълкуват.
    Понеже цялата реклама говори на езика на секса, искам да добавя, че ако жената е сведена до циците си, мъжете пък са сведени до пенисите си: те също нямат свои истински характери. Какво искат те? Какво би им доставило удоволствие? – То е ясно, но няма значение, защото какво ще получат се решава еднолично от Мацката с Големите Бомби.

  14. Додо permalink
    11.07.2009 22:49

    Моето становище за разликите, е че преобладаващо мнозинство от тях са налице точно чрез променяне на природата, чрез повтаряне на едни и същи образи, докато към днешна дата едни и други имат различни сексуални инстинкти, като последните са реално навици, а не натурални пориви.

    Безкрайната пластичност на мозъка дава смисъл на този аргумент – да, на мен като мъж ми е превъзбуждащо да гледам сочни плодови стимули,
    но причината за това на дали е мъжеството ми.
    по-скоро е ролята "мъж", с която съм се родил и от ден първи съм учен да играя – видял съм 10000 образа във филми и списания и клипове на песни и слави трифонов и каквото там е било прожектирано отвсякъде, и ми е имплантирано кое колко хубаво и апетитно е, и кое не е.

    Един от лошите резултати, които суперстимула и поощрението на сексуални и други идеали по всевъзможен начин, е по-ниско заплащане с полов довод, което пък е само индикация на стъклени тавани и лепкави стълбища..

    И дори да се изглежда "от мухата слон", според мен тези проблеми са навързани и разпознаването на това ми изглежда като важна стъпка към провокирането на малко мислене.

  15. George T permalink
    12.07.2009 01:42

    @анонимен: единственото нещо премълчано тук е вашето име. това за обратните добре го спомена (не че е премълчано преди това ама ако трябва да опишем всичко). нямам против обратните (както мисля и Петя), но защо обртните да са ОК, а цици по телевизиата не?

  16. MadWizard permalink
    12.07.2009 02:48

    какъвто пазара – такъв и продукта.

    Таргета е уцелен много точно….селски пичове на плаж…ядящи диня и….няма да описвам – знаем ги.

    …съответно – желаещата да е чалга певица и да я почерпят срещу секс вечерта /защото така се прави на море/ е на лице.

    Какъв е проблема?

  17. mr. ice permalink
    12.07.2009 03:17

    Културата, която прави рекламата възможна и логична, е културата на силата – огромна част от световните финанси се държат от мъже, част от тях доста примитивни. В тази култура съвсем естествено виреят дини и подобни агро-блага и друго не се изисква. От друга страна ако се даде шанс на фолк-дивите с плодови имена да изберат друга професия, в която да не се идентифицират с дините си, дали изведнъж те ще станат интелектуалки? По-скоро ще им се наложи да станат най-обикновени чиновнички. Имам една позната която всячески се старае да направи от малката си дъщеря модел, макар това да означава че по пътя на издигането и ще я вкусят доста мутри, майката не мисли за това, единственото което я интересува е щерка и да не стане като нея – огромна безформена чиновническа маса с малка заплата. Явно е че не става дума за обществено наследство и заветите на баба и, а чисто и просто за оправия в живота… Извод – няма как феминистките да премахнете динената култура ако не вземете силата, т.е. управлението на финансовите активи в свои ръце :) Аз лично предпочитам малолетни манекенки пред надуваеми кукли, но това не значи че рекламата ме възмущава. Просто ме дразни малко, защото ми напомня за подетия кръстоносен поход у нас да се проповядва селянията и грозотата, а аз съм естет.

    Малко извън темата, по природните въпроси: Именно природата е измислила обратните, а точно хората са ги блокирали като идея. Няма защо да търсим странни животни, кучката на родителите ми обича сестра си, а помияра на съседа гледа да обязди всяко мъжко което му се изпречи. Хората са конструктивни и се борят с природния шум, съответно са решили че няма смисъл да се хаби енергия в безмислена клокочеща материя и малките трябва да се възпитават в хетеросексуалност, което аз като консерватор не мога да не подкрепя. Въпросът с генетично утвърдените чрез дългогодишна практика гейс е друг, трябва да сме толерантни ест, но не да ги издигаме в култ.

  18. Yoana permalink
    12.07.2009 03:20

    Додо – страхотен коментар. Браво!

  19. Aria permalink
    12.07.2009 04:18

    :-) наскоро ми пъхнаха в ръката рекламка за заведение за бързо хранене – от едната страна манджи, от другата – гол мъж с една хавлийка отпред. полюбопитствах такава ли връчват на всички – оказа се, че за мъжете има вариант с две дами по бански. доста се посмях.

    спорът за експлоятирането на човешката сексуалност в рекламата се води доста по-отдавна в по-цивилизованите страни и там едва ли ще грейне билборд от сорта на този с дините.

    е, тук засега сме по-първични и внушенията се наслагват без да се тълкуват следствита от тях.

    постът по-горе е свеж полъх в това отношение.

  20. Transmacedonia permalink
    12.07.2009 20:45

    Интелект…креативна деструкција,кој днес изопшто гледа на това като проблем.Пазара е такв навсјакаде,има тесна врзка между естетски квалитет и това което е трсено в момента.Та Памела или Викторија Бекам којато мртва ладна зајави че не е прочела ни книга в живота си,да не би да са на врха од многу мозок којто им претича на всички страни.
    Това което се пласира в сличаја е продукт со домашна основа и традиција.Трошат се и адски големи пари за реклама,впреки това в случаја тја нема некоја невзможно шарена позадина и лскави ефекти…а успева да привлече општото внимание на хората.За карактера на културата и економската експанзија никој не мисли,важна е формата на дадениет и как се взприема. Каква ште е иднината,дали ште донесе културно развитие,иновативност,уметнички квлитет,никој не се замара со това.А и факта че всички звезди,се смјатат себеси за големи,това не ја прави впросната дама поразлична од останалите.
    Mr.ice е оставил многу коректен коментар…поздрав.

  21. Estranged permalink
    13.07.2009 04:55

    Засегна се темата, че мъжката и женската сексуалност са различни. Това е така, но дали причините за това са вродени?

    Когато бях студент, познавах жени, които се възбуждат само при вида на красив мъж, такива, които с възторг разказват за мускулестия тип, който видели в парка и т.н. В работата си също съм имал такава колежка.
    А жена ми сподели, че еротични снимки на красиви мъже могла да намери само в гей-сайтове (и се зачуди дали поведението й не е ненормално, щом като явно не се очаква жените да търсят такива снимки).

    Но подобен тип възбуда не се толерира: на момичетата винаги се внушава, че трябва да подбират с кого правят секс, че могат да бъдат унизени и т.н. Някои се научават по трудния начин, че не бива да бъдат "курви" и да правят каквото искат.

    Аз мисля, че сексът при хората е сила, която само търси към какво от външния свят да се закачи. И тя ще се закачи към това, което й се даде.

    Мъжете също могат да се възбудят от думи, от поведение, от обстановка и ситуация, в които образи изобщо отсъстват. Но мъжете не са ОГРАНИЧЕНИ или НАСЪРЧЕНИ да се възбуждат само от това.

    Възможно е сексуалното ни поведение да прилича на това на някои животни не защото ни водят едни и същи инстинкти, а защото сексът работи така, че и ние, и животните, сме възнаграждавани / наказвани с едни и същи последствия за действията си.
    Също следва да се отбележи, че сексът просто е проектиран така, че предразполага към злоупотреби и при немалко животински видове (от насекоми до бозайници) злоупотребяват с властта женските индивиди.
    Като се погледнат дори различните животински общества, пак може да се види, че няма такова нещо като "ЕДНО" постоянно положение на нещата, което е неизменно и вечно.

  22. Anonymous permalink
    13.07.2009 06:46

    Estranged, коментарът ти е много на място!

  23. Longanlon permalink
    13.07.2009 06:49

    неговите коментари винаги са на място, забелязал съм

  24. desislava permalink
    13.07.2009 13:37

    да, защото си е умничък.

  25. Лъчезар П. Томов permalink
    13.07.2009 17:30

    Абсолютно съм съгласен с тезата ви. Дива, ориенталска реклама, подобна на онази за хубавата бира, бързата кола и добрата жена

  26. mr. ice permalink
    14.07.2009 05:32

    Мъжката и женската сексуалност са различни предимно по вродени причини. В социален блог като този, в който на бял свят се вадят само социални истини е нормално да останем със заблудата че тези истини представляват сто процента от цялата истина. Всъщност, грубо казано, представляват около 25% от нея. Сексът при хората е сила и тя се формира от точно определен хормон – тестостеронът. Класическата жена, от която в миналото са взети научните данни има около петдесет пъти по-малко количество от въпросния стероид. Неин основен хормон е естрогенът, който приложен сам не предизвиква сексуално желание. И двата пола имат и от двата хормона – тестостеронът стимулира не само мъжките гениталии, но и клитора. От относителния брой на клубовете с женски стриптийз можем веднага да заключим и без измервания в кой пол преобладава медиатора на сексуалната активност. В днешни обаче, като забелязвам как започват да се окосмяват жените, може би е време да се направи нова статистика на съотношението на въпросните два секс-хормона при двата пола. И не става дума за харесване на снимки на мъже – харесването не е свързано с хормони, съвсем естествено е и жените да залитат по добри екземпляри. Става дума за определено поведение. Петя каза, "че когато жените преследват сексуалните си интереси подобно на мъжете, в един момент се оказва, че нещо не са баш наред.." Ами не са наред спрямо био-стандарти от миналия век тоест повишените им нива на тестостерон са изненада за досегашните нагласи и никой не знае кое предизвиква тези промени. Иначе всичко им е наред, разбира се, както и на гейовете и на всички останали прищявки на природата. Но май е време двата пола да се разберем кой ще носи повечето естроген.

    Аз лично залагам много на бъдещия неизбежен пробив в генетиката когато ще можем да контролираме всички тези процеси и да се моделираме по желание. И като се замислиш, малко тъжно, феминизмът тамън ще извоюва правото на жената да не зависи от външния си вид и изведнъж всички ще станем красиви. Което всъщност е и единиственият начин да спрем да зависим от него, защото докато има търсене ще има и предлагане и колкото по-голямо търсене, толкова по-висока е цената на въшния вид и оттам по-ниска на вътрешния. Икономикс, you know…

  27. Estranged permalink
    14.07.2009 07:38

    Ех, Ice, интересно как ще коментираш явлението фригидна майка и хиперсексуална дъщеря…

    Твърденията ти са биологически неиздържани.

  28. Anonymous permalink
    14.07.2009 08:57

    Ех, Estranged, как ще коментираш майка с гигантизъм и дъщеря (син) джудже??? Точно така Estranged, хормоналния интензитет се предава гинетично, ако не ти е ясно, както и ръста, както и цвета на кожата… Но както знаем природата допуска грешки… и то големи.

    Ех, мр. ице, за окосмяването на жените са виновни СерГЕЙ Станишев и извънземните. И всъщност колко жалко, че нямаме "класически жени" (WTF??!?!?!?) в днешно време……..

    Всъщност на идиотска статия, идиотски коментари!

    Ontopic: В рубриката "100 въпроса към ЕС", ще попитаме Петя: Защо по дяволите някой трябва да се съобразява с желанията, исканията и удоволствието на някой друг в рекламен клип?!

    Анонимен 2

  29. mr. ice permalink
    14.07.2009 12:59

    Estranged, според д-р Фройд фригидни жени няма! Ако една жена има проблем с удоволствията трябва да и се поразчисти малко подсъзнанието, да и се подмени мъжа или направо да бъде запозната с физиологията си – все проблеми крайно отдалечени от биологията (и най-вече химията). Ако намекваш че гените би трябвало да задължат дъщерята да е копие на прародителите си не забравяй че в тяхната група се включва и баща и ред прабаби.

    Интересно е, че в днешни дни на жените се разрешават безумни спортове като вдигане на щанги. Излиза, че социални фактори спомагат за преразпределяне на хормоналните ресурси между половете. А аз смятах хуманитарните науки за безобидни :)

  30. Yoana permalink
    15.07.2009 01:52

    Защо си избра точно Фройд? Известен с пълния си провал по отношение на разбирането ан женската сексуалност? И изобщо почти напълно заровен под хиляди по-съвременни, по-осведомени и по-актуални теории в областта?

  31. mr. ice permalink
    15.07.2009 03:33

    Хех, няма мъж, който да не е претърпял провал в разбирането на женската сексуалност. Както не можем да си представим ефекта на кокаина без да сме го опитвали, така не можем да разберем и вашия коктейл от химикали модулиращи съкровенните ви помисли. Да, точно на тези основи е стъпила душевността – промениш ли малко химическото равновесие и се почва с дизордърите. Избрах Фройд, защото е основоположник на съвременната психология, а и защото звучи забавно. Много добре знам колко пъти е ъпгрейдван, особено от жени, аз също не съм съгласен с доста от налудните му видения, но той е заровен под хиляди теории колкото и корените на дървото са отрупани с листата му…

    И без него аз смятам че една физически здрава жена не може да е фригидна. Хм, не беше ли ти Йоана, тази която спомена веднъж че има подобен проблем? Затова ли се изказваш остро срещу горкия Фройд – защото ти е забранил теоретично да не изпитваш удоволствие? Като го закопаеш надълбоко няма да решиш проблема. Една позната се смяташе за фригидна, докато не започна да изневерява със специалист в областта.

  32. Yoana permalink
    15.07.2009 09:49

    LOL! Не, не съм била аз. Споменах, че не искам да имам деца – но това не е едно и също нежелание, както надявам се знаеш.

    Интересно как първото обяснение на моя проблем с Фройд, което ти хрумва, е личен проблем. А може би просто не съм съгласна с теориите му?

    А и Фройд е основателят на психологията въобще – но определено не бих го нарекла основател на съвременната психология.

  33. mr. ice permalink
    15.07.2009 15:04

    Хайде да не спорим за моди в психологията. По-добре нека те цитирам:

    "…но когато се опре до техниката, за съжаление почти никой не знае кое точно как, къде, в кой момент и защо, включително аз самата. Тъжно, но реалност, поне за мен. Иска ми се да имаше повече конкретни и сериозни материали по въпроса за механизма на женския оргазъм…"

    Зарежи тоя Фройд :) Очевидно някой тук не е наясно с механизма си. В такива случаи се препоръчва подмяна на техническото лице. Както казах фригидност няма – има само статистика на заблудата. В твоя случай тя се превежда "почти никой".

  34. Anonymous permalink
    15.07.2009 17:14

    Фригидността е заболяване бе пън, вземи се образовай малко!

    http://bg-sexologia.info/site/index.php?option=com_content&task=view&id=68&Itemid=2

  35. Yoana permalink
    16.07.2009 03:37

    О, бях забравила за това. Може би не направих връзката защото "слаба техника" не е равно или даже далечно наподобяващо фригидност. При фригидността изобщо липсва възбуда. Когато се използват термини, е добре да се знае определението им, защото свободната им интерпретация в случая не се различава от словесна манипулация.

    "Зарежи тоя Фройд"? Мисля, че ти го повдигна и държиш да го имам предвид. Аз както вече казах с удоволствие бих го зарязала, защото му нямам никаква вяра.

  36. elle permalink
    16.07.2009 03:38

    Хората открай време се стремим да променяме външния си вид по неестествен начин, за да сме привлекателни. Примери за това се наблюдават до ден днешен например в Бирма, на границата с Тайланд, където жените в племето носят от най-ранна детска възраст (3-5 години) тежки месингови пръстени около врратовете си. Това им причинява болка, безсъние, смачква раменете им и сплесква ребрата им, но те носят и трупат, и никога не ги свалят, до гроб. Това е тяхната идея за сексапилност. Японците, както знаем, са деформирали краката на гейшите с малки твърди обувки. Мъжете в разни племена също се бодат, татуират, боядисват, нараняват, и деформират. Всички тези промени на нас може да не ни се струват сексапилни, но за тях са. Желанието им да демонстрират грация (при жените) и сила и издръжливост (при мъжете) са изконни пориви при половете, и биват изразявани по всякакви начини. Ние днес, в цивилзования свят, се опитваме да се убедим, че няма нужда да се подлагаме на физически мъчения, за да се впишем в нечии очаквания за нас и стандарти за привлекателност. Което някак си противоречи на вродените ни човешки суета и естествени подбуди да сме "с едни гърди напред" в сравнение с конкуренцията. Вярно е, че в едно идеално общество, където на всеки е даден шанса да се реализира, изхранва, и задоволява (в най-широкив смисъл на думата) дори само благодарение на образованието и интелекта си, нуждата да се буташ с гърдите напред сигурно би изглеждала като отживелица и нелепица. Но в България това не е реалност. Дано някой ден е, но дотогава, какво да правим, освен да се подсмихваме разбиращо на билбордовете с дините и техните фенове?

  37. Yoana permalink
    16.07.2009 04:09

    Всъщност примерите от други култури, които elle е дал/а, често нямат много общо със сексапила, както ние го разбираме – особено татуировките и украшенията по мъжете. В много случаи те имат чисто ритуално значение и служат като един вид застраховки или пък белези за статус. Какъвто е случаят с ритуалните одежди на различните степени свещенослужители в католицизма например.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s

%d блогъра харесват това: