Към съдържанието

Фрапиращо неадекватна медийна реакция

27.06.2009

Около изборите за европейски парламент излезе информация за изненадващо високия процент от хора, които се информирали за случващото се в България от блогове. „Е много са информирани, няма що“ помислих си.

Днес обаче, понеже не съм в София и не мога лично да присъствам на гей прайд шествието, цъкам като умопобъркана в сайтовете на всякакви официални, сериозни медии и намирам следните заглавия сред „водещите новини“:

Дневник
: 13-етажна сграда в Шанхай падна като отсечено дърво
Dir.bg
: Маршрутка и автобус се сблъскаха на спирка
Dnes.bg: Лиза: Той знаеше как ще умре

В Капитал… ни гък за Rainbow Friendship. Единственото заглавия посветенето на шествието е в News.bg: Гей-парадът – по-многолюден и със собствена охрана. В самия материал: Сред самите участници, заявяващи себе си като гей, има и такива с по-екстравагантно облекло, което обаче не стига до крайностите и екзотиката на западните гей-паради. Болдът е мой.

Недоумявам как е възможно, особено имайки предвид начина, по който премина миналогодишния прайд, уж сериозни медии да подходят толкова небрежно и безотговорно към отразяването на това събитие. Вярно, че българския прайд не е с мащабите на западните си еквиваленти, но пък социалната му значимост е в пъти по-огромна. Наистина ли всички тези медии, с всичките си псевдо-социални репортери, не успяха да намерят думи (идеи или гражданско съзнание), че да напишат обстоен материал по случая?!

Явно не.

Така че, мили приятели, продължавайте да си четете блогове и не си губете времето с традиционни медии, които за пореден път стоят някак фрапиращо неадекватни на събитията от деня.

***
Update:
В Дневник има новина за събитието (Гей парад ще се проведе в София), но тя не е сред водещите. Срутената сграда в Шанхай е по-важна.

32 коментара leave one →
  1. Anonymous permalink
    27.06.2009 11:34

    Какво пък му е толкова важното на този парад? Банда девианти търсят стълкновение с банда лумпени и всички трябва да се занимват с тях? Не, благодаря.

  2. petya permalink
    27.06.2009 11:36

    Девианти според теб. Според целият цивилизован свят: нормални хора, които имат нужда да живеят без да се преструват.

  3. Anonymous permalink
    27.06.2009 12:08

    Е трябваше да се взривят медиите ли? През ден някой – някъде шества, вчера овцевъди, днес меки китки и корави пички, утре таксиджиите… За да успокоя автора – по телевизията казаха , че всичко е минало нормално.

  4. petya permalink
    27.06.2009 12:13

    Аз затова дадох горните заглавия за пример, за да покаже че медиите отразяват какво ли не и именно за това мълчанието им относно прайда е безразборно.

    А самият факт, че проведеното кордонно шествие е определено за "нормално" е доста показателно, не мислиш ли? Навсякъде другаде, където се провеждат подобни събития, те са тържества; хората празнуват възможността и правото си да бъдат такива каквито са. В България се радваме, че на никой не му е паднала бомба на главата.

    Помисли малко и тогава се заяждай. Да не говорим пък колко невъзпитан е езика, който си позволяваш да изпозлваш.

  5. Anonymous permalink
    27.06.2009 12:32

    Каквото и да става, Петя Кирилова все е недоволна. И понеже явно среща трудности с навигацията на първата страница на Дневник – Историята на деня е именно парада. Уви, не мога да пейстна линка, а няма да с играя да го преписвам. Статията е от 18:47

  6. petya permalink
    27.06.2009 12:37

    А понеже Анонимния е толкова грамотен, не може да види timestamp-а на постинга и да разбере, че текста ми е написан по-рано от цитираната статия в Дневник.

    Не съм доволна, прав си. Не съм доволна, че българските медии са толкова комерсиализирано-безгръбначни, че не могат да напишат един сериозен текст, с който да заемат позиция ПРЕДИ прайда. А само, пост-фактум, отразяват скандалджийски или пишат за въпросното събитие все едно е поредната разправия на пазара и не си заслужава да се коментира.

  7. Anonymous permalink
    27.06.2009 12:44

    Да, празник е! Мислено бях с безчет сексуално разюздани младежи, които шляпаха по улиците софийски.

  8. Селин permalink
    27.06.2009 13:00

    Петя, права си. Но пък централната емисия по БНТ почна с анонс за материала за гей парада и макар и самият материал да дойде по-късно го имаше и беше приличен.
    Анонимен, аз ги видях при Червената къща. Определено не видях сексуално разюздани младежи. Видях уплашени младежи, обградени от военни джипове и полицаи в брони, които ги пазят, както и от тяхна си охрана от наемници и от комендантки. Плахо усмихнати, вътрешно горди със собствената си смелост да отидат на парад и да се покажат пред цялото общество такива, каквито са.
    Вярно е, че не се застоях много (за съжаление нямах тази възможност), но не видях нищо страшно.

    Ето го материалът от "Дневник": http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2009/06/27/745243_gei_parad_na_edin_duh/

  9. Anonymous permalink
    27.06.2009 13:27

    Ами как няма да са безгръбначни медиите, като такива сме повечето българи – ето ви първия коментар под новината за прайда в дир-а:

    "Гнили капиталистически отрепки са гейовете!!!"

    Има ли нужда от коментар?

  10. Anonymous permalink
    27.06.2009 16:07

    Ама сериозно, каква част от хората в България ги интересува как е минал парада? И верно, какво искате? Имат охрана – защо имат охрана. Ако нямаха охрана – защо нямат… На фона на миналата година си е съвсем нормално да се каже, че е минало нормално.
    Социалната значимост, ако я има е за много малка част от обществото.

  11. Ники permalink
    27.06.2009 16:20

    Медиите отразяват това, което хората имат нужда и искат да чуят. В случая, аз лично, нямам нито един познат, който да знае и да се интересува, че днес било имало гей парад. До тук с очудването за отразяването на събитието. Другото, което ми е странно. Дали някой хомосексуалист някога е бил обект на дискриминация, при положение, че не си го е написал на челото и не носи розово потниче, ако е мъж, или войнишка прическа, ако е жена. Ми май не. По същата логика, дендрофилите ще ги дискриминират, ако си носят клонки зад ушите и саксия с фикус в раницата по улиците или на интервю за работа.

  12. Anonymous permalink
    27.06.2009 16:38

    Вярно е, че медиите не отразиха подобаващо парада, но аз мисля да поправя тази тяхна грешка и ексклузивно, само тук и сега, да ви покажа неизлъчвани до момента кадри зад кулисите на парада. В репортажа ще видите, как група подръжници на лгбт се придвижват до самото шествие!

    http://www.youtube.com/watch?v=aoRD1wmvwUc

    Очаквайте още горещи материали от събитието!

  13. Biliana permalink
    28.06.2009 10:33

    Не познавам и един човек, на когото му пука, че имало гей-парад… Мен, например, повече ме вълнува дали в един дом за сираци, в България, има достатъчно мляко за закуска на децата. Ти как мислиш, Петя, има ли?

    Всъщност, може и да не ми отговаряш – вече ми е ясно какво те вълнува.

    • eho permalink
      23.04.2011 10:47

      Глямо нахалство Билянче!
      Като си толкова загрижена за децата,какво си направила за да имат мляко и закуска…
      И наистина и това е проблем,но и проблемите на ЛГБТ общността не са малки и за подценяване,тук не става дума затози проблеме по-голям от другия или по-значим…
      И ти препоръчвам да не „знаеш много“ за тва интересуваш ли се или не,че думите имат сила,а идва ред на твоите деца или внуци,а хомосексуализма не се избира,та да не ти се наложи да се „заинтересуваш“.В живота никога не се знае какво ще стане<–Това е за всички хетеро големци, които плюят и не сеинтересуват

  14. petya permalink
    28.06.2009 10:50

    Явно се движим в различни кръгове, Биляна. Моите приятели се вълнуват както за правата на хората от ЛГБТ общността, така и от това дали сираците имат какво да закусват. Загрижеността за ЛГБТ права не изключва загриженост и за децата.

    Или според теб може да се направи класация на хората, в която да бъдат подредени различните групи по важност?! Твоето нещастие сигурно е по-тежко от моето? Може и да не ми отговаряш.

  15. Anonymous permalink
    28.06.2009 10:55

    хахахха. не се интересуваш от гей-прайда от прекалена загриженост за децата?! СМЕХ.

  16. Yana permalink
    28.06.2009 11:40

    Ей такива коментари като на Билянка ме убиват. Това някаква нова форма на АДД ли е, че да може да ти пука само за един единствено нещо в тоя живот. Гей правата или децата – избирай! :)

    Между другото, Билянка, вече говорим за закриване на домовете за деца и за откриване на алтернативни грижи в общността. Та следващия път като поискаш да се направиш на много хуманна, кажи нещо като "На мен ми пука дали еди кое си защитено жилище има пари да изкара зимата" и ще има поне един-двама, които да ти повярват, че знаеш за какво говориш.

  17. Anonymous permalink
    28.06.2009 15:26

    В духа на новото време – нямам търпение думата 'сране' да се замени с ' алтернативно отделяне'.
    Маса хора от правозажитните организации ще си заслужат годишните заплати. и премиите.
    Останалите да го духат.
    Гадни двуличници.

  18. Yoana permalink
    28.06.2009 15:59

    Чудно ми е как противниците на политическата коректност приемат за даденост, че ВСИЧКИ като тях предимно мразят и затова когато показват някакво уважение, проявяват двуличие. Не ви ли е хрумвало, че някои от нас може искрено да уважават различните и да изразяват така реалната си позиция? Сигурно не. Не знам как може да е толкова трудно да се сетиш, че на света има и други мнения и разбирания, освен твоето…

  19. Anonymous permalink
    28.06.2009 17:00

    Yoana, на света има безброй много мнения и разбирания, които са различни от моето. Слава Богу.
    Различни – това е разликата между тях и моето. Не виждам смисъл да ги наричам по друг начин. Политическа коректност с малки изключения е просто лансирането на нов продукт на пазара. Нещо в което американците са много добри.

  20. Anonymous permalink
    29.06.2009 01:37

    Йоана каза:

    Чудно ми е как противниците на политическата коректност приемат за даденост, че ВСИЧКИ като тях предимно мразят и затова когато показват някакво уважение, проявяват двуличие. Не ви ли е хрумвало, че някои от нас може искрено да уважават различните и да изразяват така реалната си позиция? Сигурно не. Не знам как може да е толкова трудно да се сетиш, че на света има и други мнения и разбирания, освен твоето…

    Аноним 1 отговаря:

    Живееш в някакъв свой свят, в който правилата на логиката не са ти интересни. Защо реши, че непременно мразим "жертвите", пледиращи за "политическа коректност". Не мразя нито циганите, нито педерастите и лезбийките, нито негрите, нито евреите, нито жените, нито инвалидите. Не забранявам на никого "искрено да уважава различните и да изразява реална позиция". Още по-малко съм против на това на света да има "и други мнения и разбирания, различни от моето"

    Но съм силно против това вие, или който и да е друг да налага насила, под заплаха от квоти, дела на "обидени" във въображението си "онеправдани" и левичарски натиск забрана върху "мнения и разбирания, различни" от ВАШЕТО!

    Това, че някой, щял да се почувства обиден /от неутралната дума "инвалид" или "негър" НЕ Е ОПРАВДАНИЕ ЗА ПОЛИТИЧЕСКА ЦЕНЗУРА!

    Политическа коректност или истина? Изберете сами!

  21. Yana permalink
    29.06.2009 12:38

    Само дето не си ти тоя дето определя кое дума е неутрална. От две седмици те чакаме да го разбереш това.

  22. Anonymous permalink
    29.06.2009 13:32

    @Yana от две седмици чакаме да ни кажеш, кой трябва да определи коя дума е неутрална.

    Анонимен 2

  23. Yana permalink
    29.06.2009 14:52

    Отдавна съм казала.

    Хората, за които се отнася думата, определят. Хората, които се чувстват обидени от определени думи. Обидата не се измива от това, че ти не си успял да разбереш защо е обида. Затова "това не е обидно, защото аз не мисля, че е обидно" е едно безсмислено изречение.

  24. Anonymous permalink
    29.06.2009 17:28

    @Yana ти май не ми разбра въпроса. Ама нищо де, пак ще го повторя. Кой трябва да определи, коя дума е неутрална и коя не е? Кой трябва да определи, какво ще говоря, как ще говоря и на кого ще го говоря, кой трябва да определи и да ми наложи да използвам някакви си терминология само защото той е решил, че поради някаква неведома причина е бил обиден? И защо по дяволите трябва да се съобразявам с мнението на този някой??? Кой трябва да ме накара да чувствам емпатия, да се държа възпитано, да треперя случайно да не би да нараня чувствата на някое "крехко" и "обидчиво" създание???!!!

    Лошия чичко полицай??

  25. Yana permalink
    30.06.2009 01:39

    Щом ми задаваш тези въпроси, явно много отдавна си спрял да четеш какво се пише тук. Никой тук не е защитавал "изчистване" на речта и уеднаквяване на възприятията чрез силата на закона.

    Извинявай, ама с тия Анонимен 1 и 2 и всичките ти кавички, удивителни и въпросителни и емоционални изхвърляния – много шизофреничен ми изглеждаш и започва да ми се струва, че няма смисъл да се очаква смислен диалог с теб.

    Да не говорим, че още чакам да ми кажеш коя истина се скрива като кажеш "човек с увреждане".

  26. Anonymous permalink
    30.06.2009 05:44

    Яна, човек с увреждане лично на мен, пък и на повечето ми познати ми звучи като по-обидна, отколкото "инвалид". "Увреден", като дори още по-обидна. И не си ти, която ще забраниш утвърдената терминология заради твоите лиготии.

    Колкото до това, че видите ли "онези, които се чувствали обидени" определяли, ко е обидна, следователно цензурирана, следователно забранена и следователно наказуема за употреба дума, генерално бъркаш.

    Ако ти наречеш някого "хомофоб", а той настоява да го наричаш "нормален", ако наречеш някого "шовинист", а той държи на "патриот", ако наречеш някого "педофил", а той държи да го наричаш "привърженик на традиционни етнически сексуални практики" и ти се съгласиш, че изброените имат такива права, тогава ще приема, че има у теб някаква логика. Но пак няма да се съглася с нея.

    Инвалид е неутрално, а ако лично ти предпочиташ да си увредена – това си е твой проблем. Общоприетата дума е друга и не можеш насила да я забраниш.

    Аноним 1

    Политическа коректност или истина? Изберете сами!

  27. Yana permalink
    30.06.2009 06:24

    Да, сигурна съм, че ти и повечето ти познати всеки ден разговаряте за думата инвалид и имате едно истински обосновано мнение.

    Истината е, че думата вече не е общоприета, моето момче (и промяната не е станала насила). Човек с увреждане се ползва от всяка организация на хората с увреждания в България, с изключение на Съюза на инвалидите в България, които просто не са си сменили името от основането си през 1990г или някъде там. На държавно ниво вече също се говори изцяло за хора с увреждания и повечето журналисти също схванаха идеята и ползват инвалид чат-пат, щото все пак трябва и синоним да има, за да се разнообразяват статиите.

    Така че не съм само аз, нито пък може да става дума за лиготии (по-скоро лиготии са твоите приказки).

    Всъщност на мен ми стана ясно какво ти е мнението за хората с увреждания – лигавим се, измисляме си обиди, пречим ти един вид. Това, което не искаш да бъде премахнато е убеждението, че нямаме глас, нямаме право да инициираме промяна или дори да решим как ще се наричаме. Промяната за "инвалидите" да идва едва когато ти и твоите познати одобрите. Боже опази.

    И пак напомням, че нещо никак не си схванал, че не иде реч за цензура. Не държа да бъдеш преследван за наздничавите си идеи, но определено държа да бъдеш обвиняван в назадничавост и сочен с пръст в несъдебни ситуации.

  28. Anonymous permalink
    30.06.2009 06:59

    Глас имате, инициирайте си каквото си искате, никой не ви отрича правото да се наричате както си искате. Нямате право да решавате как да ви наричат другите.

    Впрочем, терминологията в норматините актове е "инвалид", "инвалидност".

  29. Anonymous permalink
    30.06.2009 07:02

    Забравих да добавя:

    Политическа коректност или истина? Изберете сами!

  30. Yana permalink
    30.06.2009 07:12

    Аз пак пояснявам, че не си ти, който ни дава правата, защото явно ти е трудно да го схванеш.

    А това за инвалидност са трънки, моето момче. Най-новите нормативи ползват "намалена работоспособност". Отдавна вече няма групи за инвалидност. Мисля, че още е останало само "пенсия за инвалидност", защото никой не го е променил в Кодекса за соц. осигуряване.

    Запознай се със Закона за интеграция на хората с увреждания, който е "Законът" с главно З за хората са увреждания. Законът за защита от дискриминация също ще ти даде идея кои думи и изрази са неутрални в наши дни.

  31. Anonymous permalink
    30.06.2009 21:40

    koga razreshiha gay parada v Sofia, koga pochnaha pretencii da prediaviavat, che "ne bil tolkova ekzotichen' vidish li….

    boryana (pak imam problemi s logvaneto na moia livejournal profil v blogger, ne znam zasto)

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s

%d блогъра харесват това: