Skip to content

От солидарност

24.06.2009

В контекста на събитията в Иран и нашите собствени вълнения около Rainbow Friendship шествието в събота, се сетих за Уилям Фокнър. Онези от вас, които познават творчеството и живота му знаят, че човекът не си е падал по публични изяви. Когато го питат защо, той отговаря „Аз съм просто един фермер, който обича да разказва истории“.

През 1950-та, Фокнър получава Нобелова Награда за литература и изнася кратка, но съдържателна реч в Стокхолм, в която казва:

Човекът е безсмъртен, не защото е единственото живо същество с неизчерпаем глас, а защото има душа; има дух, който е способен на съпричастност, и жертвeност, и издръжливост.


Както се случи и миналата година, гей прайд шествието и тази година показа наяве много грозна част от българското съзнание: омраза, липса на разбиране, агресия. Но въпреки това, пъти по-силната организация на събитието тази година, подкрепата на ЗЕЛЕНИТЕ и Българска Социалистическа Младеж, международният отзвук и десетките позитивни текстове в блоговете, ме карат наистина да вярвам, че все пак не всички са просмукани от хомофобия и нетолерантност (както си мислех миналата година).

Много хора в България са готови да погледнат и по-далеч от върховете на собствените си носове и са способни да бъдат съпричастни към чужди каузи, от които не биват лично облагодетелствани. Много хора в България са способни да жертват личния си комфорт и спокойствие, за да подкрепят непознати, които в случая имат нужда от подкрепа. Много хора в България имат енергията и желанието да издържат на ужастния обществен натиск, на който са подложени.

Ако сте в София в събота, участвайте в Rainbow Friendship шествието. Просто ей така, от нормална човешка солидарност.

13 Коментари leave one →
  1. Хермиона permalink
    24.06.2009 10:52

    :)

  2. Anonymous permalink
    24.06.2009 17:59

    слънце,нищо против педеругите, ама нека само не ни убеждават, че са нормални, ок ?

  3. Yoana permalink
    25.06.2009 03:17

    Анонимен, какво ти е мнението за проявите на хомосексуално поведение у животните (http://en.wikipedia.org/wiki/Homosexuality_in_animals)? Дали и тези животни са ненормални и имат нужда от психиатрично лечение?

  4. Anonymous permalink
    25.06.2009 03:51

    Ами правете си парад ама го направете като хората не да се съберете пак 100 4овека .Каква солидарност като вие неможете сами да се съберете.Аз ли4но не възприемам хомосексуалността ма не си правия хетеро-парад :) има и разлика между животните и хората като пове4ето от животните се оповават на инстикти те си така 4е нз освен доктор ох боли да се прекфалифицира :)

  5. Христина permalink
    25.06.2009 05:00

    Ние не подкрепяме дори хората с увреждания, какво остава за хората с различна сексуална ориентация. Не мисля, че има нужда да се демонстрира изобщо подобно нещо. Дори самите гейове не им пука ще има ли парад или не просто защото и те не виждат смисъл да парадират пред света какви са. Аз не съм си закачила "Хетеро" на табелка нали? Ако обаче тези организации се изправят и кажат искаме права за хората в неравностойно положение, аз съм ЗА! Аз съм против!

  6. Anonymous permalink
    25.06.2009 05:52

    Сред животните има и проява на канибализъм оже Може би следващия парад ще е на канибали защото имало и такива случаи сред няколкото милиярда животни.

    Жоро Маргаритката

  7. Yoana permalink
    25.06.2009 12:51

    Въпросът ми за хомосексуалността при животните беше съвсем конкретен, а не някакъв общ паралел. Споменах ги единствено във връзка с изказването на първия анонимен, че хомосексуалните не са нормални. От една страна хомосексуалността не е "естествена", обаче когато се посочи хомосексуалността в природата – която очевидно не е следствие на социални влияния – веднага почва да се обяснява как хората не са и не бива да бъдат като животните (тоест не сме съвсем "естествени"). Каквото ви изнася според ситуацията, а?

    На въпроса ми така и не беше отговорено обаче. НЕНОРМАЛНИ ли са животните с хомосексуално поведение? ПОнеже първоначалното изказване беше, че хомосексуалните хора не са нормални. Конкретен, прост въпрос – ще ми отговорите ли?

  8. Anonymous permalink
    26.06.2009 03:21

    я дайте пример за животни лесбийки

  9. Yoana permalink
    26.06.2009 12:26

    Шимпанзетата бонобо: http://en.wikipedia.org/wiki/Homosexuality_in_animals#Bonobo_and_other_apes

  10. Anonymous permalink
    27.06.2009 02:38

    Yoana, добре е да се спомене също така, че при Бонобо възрастните копулират с полово незрели индивиди (т.е. тия маймуни са педофили).

  11. Yoana permalink
    27.06.2009 11:59

    Е, и? Питаха ме за животни лесбийки, дадох пример. Ясно ми е накъде биеш, но няма да се получи. Първо, не съм дала животните като пример за подражание/оправдание за "позволяването" на хомосексуалността, а в мн конкретен контекст – като пример, че хомосексуалността Е нормална и естествена (тъй като в първия коментар се твърди обратното). Разбира се, че ние като предимно културни, а не природни същества, се водим по човешките правила, а не по животинския пример. Но да се твърди, че хомосексуалността е неестествена, а като се посочи, че всъщност не е, да ми се излиза с аргумента "ама ние не сме животни" – малко "когато както ви изнася" се получава, не мислиш ли?

  12. Anonymous permalink
    27.06.2009 15:55

    "…като пример, че хомосексуалността Е нормална и естествена. (…)"

    Сиреч, щом я има сред животните, значи Е нормална и естествена? Ами аз точно това те питам, някои видове животни се съвокупляват с полово незрели индивиди от своя вид И това ли Е нормално и естествено???

    Всъщност целият този спор е излишен. Изобщо не става въпрос дали са норламни или ненормални (гейове шизофреници също има нали, а техните права няма ли да защитаваме, въпреки, че не са нормални?) има си психолози, психиатри, те да му мислят. Въпросът е, че изкуствено се налага култура, която е неприемлива за огромна част от обществото.

    Хомосексуалната култура е била и трябва да си остане ъндърграунд. Колкото хора, толкова сексуални влечения, ако всеки тръгне да се бори за правото сексуалното му влечение да бъде прието и одобрено от обществото къде ще му излезе краят??

    P.S. Скъпи шизофреници, ако окачествяването, което си позволих да направя, наричайки ви ненормални, намирате за политически некоректно и обидно, трябва да знаете, че изобщо не ми дреме.

  13. pillsofdete permalink
    28.06.2009 18:21

    оф тая война по блоговете 'вие/ние' не ви ли омръзна. щот на 'нас' (на мен) – много!

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: