Към съдържанието

Позитивният ефект от кризата…

10.02.2009

Не знам дали сте чували за електронното мъжко списание СПАС:

Самото списание… както и да е. Направи ми впечатление рубриката Мисъл на деня обаче, която днес звучи по следния начин:

Единственият позитивен ефект от глобалната финансова криза, е че липсата на пари започна да кара момичетата да се женят по любов.

И сега се чудя… Редакторите ли го вярват това?! Или читателите го намират за забавно?! И кой вариант е по-притеснителен.

34 коментара leave one →
  1. ekaterina vitkova permalink
    10.02.2009 23:43

    Не чета това списание, но понеже съм работила в медии, мога да ти кажа, че понякога е страшна „суша“ и се пишат всякакви дивотии, на които никой не вярва, а само се забавлява с тях и пълни място.

  2. Longanlon permalink
    11.02.2009 01:57

    Всъщност, този цитат има голям резон. Много наблюдатели забелязват, че инвестиционните банкери и други едри риби по време на кризата не са вече такава прилепчива цел за златотърсачките, както преди.
    http://nicodile.wordpress.com/2008/12/09/toxic-wives/

    Даже се наблюдават много повече разводи поради тая причина, а имаше една статистика, че през последните 6 месеца на 2008 г. в България масово хората започват да връщат колите, взети на лизинг – и 80% от върнатите са били на името на жени между 20 и 25 години…

  3. Longanlon permalink
    11.02.2009 01:58

    опа, линка е тук

  4. voxy permalink
    11.02.2009 02:33

    хахаха, Петя, що първо не потърси доказателства и тогава да се възмущаваш ами така напосоки ръсиш феминистки възмущения :))) после как някой да ви обръща внимание, след като само на общи приказки карате

  5. Редактор на спас permalink
    11.02.2009 02:46

    Не виждам какво Ви дразни? Покрай шегата, да си кажем и истината.

    Как от феминистична гледна точка коментирате това допитване?

    http://www.spas.bg/inner.php?page=829

    Поздрави!

  6. asktisho permalink
    11.02.2009 02:54

    Нормално и логично е в едно „мъжко списание“ да се публикуват такива шеги. Мъжете ги харесват. Те харесват и много други неща, противни на феминизма. Не че този факт ме радва особено, ама чак пък да е „притеснителна“ шегата…:)) Мен повече ме притеснява глобалният недостиг на вода и храна…:)

  7. Yoana permalink
    11.02.2009 05:36

    asktisho каза: „Мен повече ме притеснява глобалният недостиг на вода и храна…:)“

    Много ме дразнят ето такива изказвания, които предполагат степенуване на човешките проблеми. Значи понеже в Сомалия деца умират отб глад, ние да не се оплакваме, че не можем да си позволим луканка, така ли? Или понеже в Конго се вихри гражданска война и хора мрат по улиците всеки ден, гей обществото трябва да преустанови активистката си дейност. Това са глупави и недомислени аргументи. Ако някой се чувства ощетен по някакъв начин, естествено, че ще даде гласност на това и ще търси начини да подобри положението си, независимо колко други проблеми има по света, които може да са смятани за по-сериозни от този или онзи.

    Освен това, този блог има ясно заявени цели, и би бил немарлив, ако не забелязваше, не публикуваше и не поставяше под въпрос подобни явления.

    Трето, безкрайното повтаряне на такива грозни стереотипи (и като всички стереотипи, мн далеч от доказуеми, което прави коментирането им с изказвания от рода на „ами да, да си кажем истината“ най-малкото несериозно) ги утвържадава и пренася във времето, а това няма как да не вреди на засегната група хора (в случая жените). По моето лично мнение, това е проблемът с тази „шега“. Това, че се харесва, може да е достатъчна причина, за да бъде публикувана в това списание, но не е достатъчно, за да направи критиката излишна или неуместна, или ненужна.

  8. nik666 permalink
    11.02.2009 06:06

    Най-притеснителното е, че май са прави.

  9. Калин permalink
    11.02.2009 06:11

    Това ме подсети за нещо което ми изпрати преди време един колега


    като не ползваш мъжете за спонсори, за кво да са ти тогава. Честно, не разбирам за кво ти е мъж. Ако е за едното ебане по добре да си ги сменяш, че по интересно. Пък да живееш с приятелка да си лафите и задоволявате женските капризи.
    Аз съм толкова далеч от грандоманка, колкото изобщо не можеш да си представиш. Мои близки в България, с не много добър финансов статус живеят по нашироко от мен и харчат като бесни и квото и да имат все им е малко. На мен материалните неща си ми стигат. Пари си имам предостатъчно. Е не мога да си построя къща на тропиците, ама нали трябва да имам някакви мечти за гонене, така че всичко е ОК. Не разбра ли че не съм удовлетворена от ОТНОШЕНИЕТО на мъжа ми към мен и децата като цяло. Аз ако съм се катерила по главата на мъжа ми изобщо нямаше да се ожени за мен. Винаги съм била скромна и той го видя веднага. И сега съм си скромна, но ме дразни това, че още не ме е приел като негов най близък човек и не му пука за нас колкото би трябвало да е според моите възгледи за семейство.
    Не си ме засегнала, защото това което си мислиш за мен просто няма нищо общо с истината. Не си ме разбрала правилно, това е.

    цялата дискусия е тук:
    http://clubs.dir.bg/showthreaded.php?Board=womenclub&Number=1949579993&page=0&view=collapsed&sb=5

    Та викаш че мъжете без основание си мислили разни неща за жените :)

    А колко е лесно човек да сподели в интернет какво всъщност мисли.

    Тази жена покрива всичките ви показтелие да бъде наречена феминистка и бъде поканена тук.

  10. Anonymous permalink
    11.02.2009 06:50

    А защо подкрепящите това твърдение нищо не казват за мъжете, които си търсят жени с пари и връзки и твърдят „всичко трябва да се обмисли и да си оправи човек бъдещето, няма време за любов и пасване на характерите“. Това е било дочуто със собствените ми уши , не веднъж, и не е от вчера, мога истории от времето на прабаба ви да ви разкажа.

  11. eneya permalink
    11.02.2009 07:21

    Тишо, кое точно му е „нормалното“ и „естественето“??
    За мен не е естествено да ме слагат в графа „златотърсачка“ единствено въз основа на пола ми.
    Намирам го за евтино и обидно…
    Какво като е „мъжко“ списание, това причина ли е да се подклажат някакви идиотски митове и представи?

    И защо трябва да се възприема като нормално?

  12. gimli permalink
    11.02.2009 08:29

    Аз лично мисля, че не е лъжа, че за жените финансовото състояние на мъжа е фактор, но според мен по-скоро то е показател за някои негови качества като амбициoзност, успеваемост и т.н. Даже ми се струва, че да си избираш партньор, търсейки подобни качества в характера му е по-умно, отколкото да го избираш по размера на гръдната обиколка например.

    Също така съм забелязала, че сред мъжете е много популярна тази ‘горчива истина’, че жените се интересуват само от парите им. Звучи ми малко като оправдание на мъже, които нямат успех сред жените.

  13. Yoana permalink
    11.02.2009 08:47

    gimli каза: „Звучи ми малко като оправдание на мъже, които нямат успех сред жените.“

    На мен често ми звучи като хленчене. Голяма част от мъжете в моя опит нямат никаква представа, че трябва да положат някакво усилие, за да „получат“ жената, която са си харесали. Доста от тях сякаш си мислят, че това, че са Мъже, трябва да е достатъчно, защото какво по желано за всяка жена, нали това е основната й цел на тая земя все пак. (В Индия това е дори кодифицирано в културата и езика; жените там постят (тоест гладуват напълно) по няолко дни на определени периоди от време за добруването и здравето на мъжете си; а за мъжа се казвах, че е щастието, късметът на жената; а думата за „омъжена жена“ буквално се превежда като „жена с добра съдба“.) И се оплакват, че жените ги не щат, защото нямат пари, въпреки че обикновено липсващите качества са от съвсем друг характер.

    Съгласна съм също и със забележката ти за гръдната обиколка. Не виждам как избора по финансово състояние е по-повърхностен от избора по задни части.

  14. Wynche permalink
    11.02.2009 08:56

    Аз пък изобщо не мисля, че шегата е неуместна. Съществуването на типа „златотърсачки“ сред жените е факт. Това, че са използвали думата „момичетата“ (демек генерализирали са) вместо да пояснят „тези момичета, които преди биха се омъжили по сметка“, просто е за да стане добра фраза.
    Във вицовете и шегите е нормално да се генерализира, да почиват върху стереотипи. Както за тъщата, мутрата, лудия, програмиста и т.н. Нямаше да са вицове иначе.
    В крайна сметка, отчитат жененето по любов като положителен ефект, нали? :) Това е важното. И аз считам жененето по любов за хубаво нещо :) Косвено, този виц е критика към „златотърсачеството“ – това е основният му смисъл. Би трябвало да е обиден само за тези жени, които попадат в категорията, която осмива.

  15. Peter Rabbitson permalink
    11.02.2009 09:02

    @petya

    За мен е далеч по притеснително наличието на хора които имат следния мироглед/поведение (цитирам):

    Аз изпитвам любовно-омразни чувства към това упражнение, защото от една страна супер много освежава деня ми. От друга страна, обаче, майтапите доста често не са чак толкова интерсни…някои са просто тъпи, а други са откровено сексистки, расистки и прочие приятности (source)

    I worry that I will be ridiculed (like I am most of the times when I do speak up against sexist remarks/jokes/practies and so on) (source)

    А най объркващо е всъщност че като пийнат и се отпуснат са си съвсем нормални индивиди със прилично чуство за хумор:

    Just got back home from the bar. Here are some of the jokes I heard AND remember.

    Q: What do you call a blonde behind a steering wheel?
    A: An airbag.
    (source)

    Happy bigotting :)

  16. Yoana permalink
    11.02.2009 09:07

    Peter Rabbitson каза: А най объркващо е всъщност че като пийнат и се отпуснат са си съвсем нормални индивиди със прилично чуство за хумор“

    „Нормални индивиди с прилично чувство за хумор“ изглежда са тези с твоето чувство за хумор. Сигурно разбираш, че това е напълно субективно, кое чувство за хумор е прилично и кои индивиди са нормални.

  17. petya permalink
    11.02.2009 10:02

    ekaterina:
    Убедена съм, че много от текстове, които четем са създадени точно по този начин. Но пък се чувствам задължена да обръщам внимание на неща, в които не е вложена мисъл… Ако читателите не изискват, редакторите нямат мотивация да губят време. Макар че доколкото разбирам от дискусията тук, читателите в случая са много повече от доволни от прочетеното.

    Longanlon:
    Не отричам феномена „брак по сметка“. Даже, както знаеш, доста често тук се възмущавам от цялата субкултурата, която толерира и подкрепя подобен тип взаимоотношения.

    Просто намирам конкретния цитат и подобен тип констатиции за доста повърхностни. Не че нещо, ама именно по този начин стотици години наред жените са държани (и продължават да бъдат държани) в подчинено положение.

    Ще напиша отделен постинг по темата, но най-доброто, което мога да направя е просто да препоръчам на хората тук да четат Вирджиния Уолф и Симон дьо Бовоар.

    voxy:
    като гледам, разните АНТИ-феминисти като теб следят най-внимателно. ;)

    Редактор:
    Анкетата е МНОГО интересна. Благодаря за линка. Ще я коментирам подробно в отделен постинг, просто наистина дава МНОГО поле за размисъл.

    Само набързо искам да отбележа, че да питаш жените „Каква заплата трябва да получава гаджето ти?“ и като започнат да отговарят в цифри да ги наричаш gold-diggers е малко… манипулативно. Аз като говоря с хората около себе си какъв секс харесват, после не ги наричам секс-маниаци.

    asktisho:
    Съгласна съм с реакцията на Йоана. Бтв, типичен атрибут на „мъжката“ реч е стремежа да се измества темата на разговора. Като прочетох вметката за глобалния недостиг на храна и вода се засмях на глас. Не че е смешно.

    Калин:
    Не съм погледнала дискусията още, но този коментар е изваден извън контекст и ми се струва, че жената доста ясно казва, че има проблем с ОТНОШЕНИЕТО на съпруга й към нея и децата й и че НЕ говори за материални неща. От начинът, по който е структуриран коментарa … ми се струва, че тя отговаря на нечии други обвинения, че е материалистка и мисли само за пари. Ще погледна по-късно самата дискусия, за да проверя точно за какво става дума.

    Между другото, чудя се тия дни и не мога да разбера как при положение, че си един от най-редовните читатели на този блог, все още продължаваш да мислиш, че жените тук мразят мъжете и пропагандират тяхното изтребване. Толкова си убеден, че мразиш феминистките, че четеш едно, а разбираш трето.

    Peter Rabbitson:
    Я виж ти. Феминистките не са имунизирани срещу сексизъм. Thanks for stalking me. ;)

  18. lazy permalink
    11.02.2009 10:06

    @Петя

    Май май под вола теле:)

    @Лонги

    Да… Това го забравих, преди доста време ми беше попаднало нещо от сорта

    @Гимли

    Мацка, както винаги на ниво! Весел ден:)

    @мъжката агитка (знам си, че поне вие няма да ме изядете с парцалите за генерализацията)

    Абе момчета, я по спокойно. Какво почнахте да се държите като ощипани девойки! Не се ли научихте, че тук когато става дума за „мъже“, не трябва да се хващате на въдицата – ако роптаете срещу това, значи се приемате като едни от лошите, срещу които се пише тук, НО когато стане дума за по добрата половина от обществото, не, не, не. Никога, срещу никого. Трябва да сте много внимателни какво говорите. Абе я по добре си мълете, вашта кожа! Че вие като кажете нещо го мислите, но девойките могат и да се шегуват. Така си е – нямате ама никакво чувство за хумор. Тц, тц, тц…

  19. Yana permalink
    11.02.2009 10:09

    Argumentite na Rabbitson biha imali smisyl samo ako Petya beshe Benjamin Button.

    Sexistkiat vic e ot 2006ta. I az sym razkazvala sexistki vicove kato po-mlada, koeto ne znachi, che ne syzhaliavam.

  20. Longanlon permalink
    11.02.2009 10:18

    Тишо, това, че те притесняват „глобалният недостиг на храна и вода“ просто издава неосведомеността ти.

    НЕ СЪЩЕСТВУВА такова нещо като „глобален недостиг на храна и вода“. Вода на Земята има предостатъчно за всички, а храна се произвежда и изхвърля в количества, достатъчни да изхранят населението дву и трикратно. Храна и вода има.

    Проблемът с гладуващите народи не е, че няма храна – проблемът е, че не могат нито да си я купят, нито да си произведат своя, защото нямат пари, нямат работеща икономика и няма държавност, която да позволи развитието на такава икономика.

    Проблемът са гражданските войни и диктаторите, войстващите банди, самонаименоващи се „Революционен марксистки фронт за освобождение“, които ограбват и избиват хората. Заради тия неща гладуват хората, не защото няма храна.

  21. Ena permalink
    11.02.2009 10:43

    Браковете по сметка говорят точно толкова за качествата на мъжа, колкото и за качествата на жената. Хич не ми е мъчно за мъжете, които са се оженили за златотърсачки. Най-вероятно точно такива са си търсили.
    Четох и кометарите на момичетата, към които е дал връзка Лонгалон, и мисля, че е безкрайно манипулативно да се тълкуват като интересчийски. Много от тези жени казват, че искат един мъж да изкарва толкова пари, колкото са му нужни за да се чувства самоуверен или пък да изкарва повече пари от самите жени. Намирам и двата довода за силни. Била съм във връзка, в която съм изкарвала повече и въпреки че благодарение на доходите ми си преживявахме повече от добре, трябваше едва ли не да се чувствам виновна, че изкарвам повече.
    Ако един мъж си търси сметкаджийка, ще си я намери. Същото важи и за жена, която си търси мъж-дойна крава. Направо ми е смешно, като ревнат такива люде как партньорът им не ги подкрепял в психологическо или интелектуално отношение.
    Колкото до списанието: надявам се, че цитираното от Петя не е представително за цялото списание. Но и да е: простотията ходи по хората.

  22. Ena permalink
    11.02.2009 10:45

    Грешка: исках да кажа, „четох коментарите, към които е дал връзка редакторът на спас.“

  23. Daniel permalink
    11.02.2009 11:41

    Знаете ли какво е общото между програмистите и блондинките?
    На визовете за програмисти си се смеят само програмистите, а на вицовете за блондинки не се смеят само блондинките…

  24. pierrot permalink
    11.02.2009 15:08

    Петя: плоският, груб и шегаджийски изказ на цитата не му пречат да е валиден при голяма част от младите жени.
    Изказана като майтап особено, не виждам какъв е проблема.

  25. desislava permalink
    11.02.2009 16:30

    според мен проблемът се състои въс факта, че това са стереотипи, които имат такава обществена тежест, че налагат начин на мислене и поведение. точно като рекламите, които казват какви трябва да бъдем и защо трябва да сме такива и как всичко останало не влиза в нормата, т.е. престава да е легитимно. тези стереотипи или каквото и да е там ни казват в прав текст: жените са такива, мъжете са такива, отношението между тях е еди-какво си. всякакви други пропорции са грешни. друг е въпросът до каква степен стереотипите са образ на обществото, или по-скоро на фикция, която не съществува до такава голяма степен, но е желана и търсена. най-елементарно обобщено, ако достатъчно дълго ти казват, че трябва да си търсиш мъж или жена заради парите/задника, а не по любов, примерно, започваш да се чудиш какво не ти е наред ако не мислиш по този начин, ако не изпълняваш нормата. или ако си малко по-пълен. или ако имаш бели коси на 26, примерно. разбрахте какво искам да кажа.

  26. mr. ice permalink
    12.02.2009 03:58

    Редактори като този на спас представят мъжете като машини за стандарт, а жените като продукт (разголена женска плът, 45кг) и след това недоумяват че стоката има цена?! Не феминизмът, пазарните принципи се бунтуват, новите вселенски закони. Няма парична маса, няма и гравитация. Туй то.

    Хубаво е, че законите могат да се нарушават. Дори природните, даа, даа. Само ако изхвърлим цялата поп-медия в коша…

  27. ngc7293 permalink
    12.02.2009 08:51

    „И сега се чудя… Редакторите ли го вярват това?! Или читателите го намират за забавно?! И кой вариант е по-притеснителен.“

    Скъпа Петя, бихте ли ми обяснила защо вариантите трябва да са притеснителни???

    Всъщност няма смисъл от обяснения. В блог, в който се твърди, че свободата и независимостта са изконно право на всеки индивид и в същото време по най-агресивния начин се пропагандира, че определени хора трябват да спрат да мислят по определен начин, че определени стереотипи трябва да бъдат забранени е доказателство за чиста проба лицемерие.

    Петя, имам правото да си изграждам стереотипи и да вярвам, че определена група хора са еди какви си. Имам правото да споделям тези свои виждания с други хора, под различна форма. Имам правото да мисля, че Вие сте лицемрка и да споделям тази своя мисъл с други хора (както го правя в момента). Също така искам да Ви припомня, че имам правото да бъда лош човек, да извършвам престъпления, да бъда задържан за извършването на тези престъпления, да бъда съден и осъждан (ако бъде доказано, че съм извършил престъпленията) за своите деяния.

    Притеснителното не е това, че някой вярвал в нещо или че някой друг се забавлявал за същото това нещо. Притеснителното е, че имате претенцията в този блог да дискутираме сериозни теми относно човешките права, а ни занимавате с някаква статия, в някакво си списание, което по някакъв начин Ви е накарала да се почувствате обидена и всичкото това при положение, че никой не се интересува от Вашите чувства!

  28. desislava permalink
    12.02.2009 09:51

    в една много стара статия на един много стар брой на списание егоист, което вече го няма, но това няма значение в случая, пишеше следното: трябва да се забранят със закон чалгата, глупавите реклами и идиотите. идиотите, дааа.

  29. Ena permalink
    12.02.2009 10:07

    До ngc7293:
    Този блог не забранява, а оспорва стереотипи и мислене, които ограничават свободата и независимостта по полов признак. Нежеланието или неумението на анти-феминистите да проумеят това не е нищо ново.

  30. ngc7293 permalink
    12.02.2009 12:24

    @desislava
    Идиотите имат право да бъдат идиоти и доколкото виждам, Вие се възползвате именно от това си право. Всъщност добре, че приемането на законите не зависи от Вас, а от едни други идиоти!

    @Ena
    Този блог не забранява (то и няма как да забранява), казах че пропагандира забраната. И преди да сте ме репликирала, че не пропагандира забрана кажете ми, какъв е смисълът на оспорването, не е ли именно с цел премахване/забраняване??? Ако не е тогава за чий … ги оспорвате?

    И всъщност да се върнем на темата на поста. Бихте ли ми казала как точно мисленето и стереотипите представени в статията на списание „Спас“ са ограничили свободата и независимостта Ви по полов признак???

  31. desislava permalink
    12.02.2009 12:48

    мене лично не ме ограничават, но ме ядосват.

    A stereotype is a preconceived idea that attributes certain characteristics (in general) to all the members of class or set. The term is often used with a negative conotation when referring to an oversimplified, exaggerated, or demeaning assumption that a particular individual posseses the characteristics associated with the class due to his or her membership in it. Stereotypes can be used to deny individuals respect or legitimacy based on their membership in that group.

  32. Ena permalink
    12.02.2009 12:56

    ngc7293,
    Смисълът на оспорването е разнообразяването на гледните точки. Допускането ти, че смисълът на оспорването бил забраната, ме навежда на мисълта, че сме по-тоталитарно обременени, отколкото искаме да си признаем. Просто хипотеза.
    Афооризмът на СПАС за жените и кризата на мен не ми пречи. Но прави ли ти впечатление как за мъже-участници в този блог тази шега е израз на висша истина? А прави ли ти впечатление колко едностранчиво тълкува редакторът на спас отгоровите на жените от анкетата? Макар че самият начин по-който е задал въпроса в голяма степен е предопределил тези отговори. За мен това са ясни примери за това как половоте стереотипи ограничават мисленето за отношенията между мъже и жени. А тясното мислене не мож да не посвлияе на самите отношения.

  33. mr. ice permalink
    13.02.2009 03:01

    Тясното мислене редуцира отношенията до сношения, а те на свой ред правят мисленето тясно. Омагьосан кръг.

    За висшата истина – който я търси ще я намери. Особено със силна вяра в нея…

  34. Denia permalink
    05.03.2009 01:54

    Интересна статия по въпроса

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s

%d блогъра харесват това: