Skip to content

Blog Action Day: БЕДНОСТТА

16.10.2008

Бедността е нещо трагично за всеки засегнат, спор няма. Интересен обаче е фактът, че в последните 30-40 години се забелязва тенденция на ФЕМИНИЗАЦИЯ на бедноста. Т.е. броят на жените, живеещи в крайна бедност е несъизмеримо по-висок от този на мъжете в аналогично положение. Предполагам тези цифри винаги са били подобни. Изненадваща е тенденцията, че ситуацията почти не се променя с течение на времето…

  • Огромното болшинство от жените по света работят в селското стопанство, един от най-нископлатените отрасли в съвременната икономика
  • Като цяло жените във всяка една държава все още получават по-ниски заплати от мъжете за една и съща свършена работа
  • Като цяло, най-ниско платените позиции във всяка една икономика са заемани от жени
  • Все още МНОГО жени по света работят в неформалната икономика; т.е. плаща им се под масата, не разполагат с каквата и да било правна или социална защита или сигурност
  • Процентът на безработните жени е по-висок от процента безработни мъже.

Жените в Европейския съюз получават средно с 15% по-ниски заплати от мъжете. Заплатите на българските жени са с 24% по-ниски от тези на мъжете.

***
P.S. За повече детайли, разгледайте сайта на International Labor Organization, от където почерпих и информацията по-горе.
P.P.S. Ако смятате, че сте била жертва на дискриминация и работодателят ви плаща по-малко отколкото плаща на колегите ви мъже, извършващи същата работа, можете да потърсите правна защита, информация или съвет от Българския Хелзинкски Комитет.

26 коментара leave one →
  1. Anonymous permalink
    16.10.2008 03:35

    Според мен това се дължи на съществуващата нагласа у повечето жени, че мъжът е длъжен „да се грижи за семейството” /има се предвид финансово, включително осигуряване на жилище, автомобил и т.н./, а те да се „грижат за дома” и съответно техният доход да е по-скоро допълнителен.

    Веднага ще скочите, че това се джендър стереотипи, но важното е, че те съществуват и у жените и много от тях се чувстват съвсем удобно с тях. Затова с лекота приемат нископлатените „феминизирани” професии предимно в сферата на услугите, защото разчитат, че винаги могат да разчитат на мъжете си. И това не само се приема от обществото, но дори се счита може би вече не точно за „дължимо”, но поне за напълно допустимо и в реда на нещата. Оттам следват обичайните атавизми от типа „ да плаща сметките”, „да ме води на почивка”, „да ми купува подаръци”, „да не ме занимава с грижите по колата, ремонтите и горивото” и т.н.

    Напротив, обществото твърдо не приема мъжете, зависещи финансово от жените си и ги наказва с убийствено презрение. Поради което мъжете не търсят работа като продавачи, секретари и дори като учители не защото не могат да я вършат или защото е неподходяща за мъже /всички тези професии някога също са били „мъжки”/, а защото с доходите от такива професии не биха могли да отговорят на обществените очаквания. Защото когато един мъж се преценява за това дали е „успял” никой не се интересува от глупости от типа на това дали чаршафите му ухаят на теменужки или дали на масата му има сготвен незнам си какъв кекс. Докато за жената е достатъчно да си намери „успял мъж” и после има достатъчно уважение и дори самоуважение занимавайки се с подобни нискоквалифицирани глупости като домакинстването.

  2. Anonymous permalink
    16.10.2008 03:35

    Според мен това се дължи на съществуващата нагласа у повечето жени, че мъжът е длъжен „да се грижи за семейството” /има се предвид финансово, включително осигуряване на жилище, автомобил и т.н./, а те да се „грижат за дома” и съответно техният доход да е по-скоро допълнителен.

    Веднага ще скочите, че това се джендър стереотипи, но важното е, че те съществуват и у жените и много от тях се чувстват съвсем удобно с тях. Затова с лекота приемат нископлатените „феминизирани” професии предимно в сферата на услугите, защото разчитат, че винаги могат да разчитат на мъжете си. И това не само се приема от обществото, но дори се счита може би вече не точно за „дължимо”, но поне за напълно допустимо и в реда на нещата. Оттам следват обичайните атавизми от типа „ да плаща сметките”, „да ме води на почивка”, „да ми купува подаръци”, „да не ме занимава с грижите по колата, ремонтите и горивото” и т.н.

    Напротив, обществото твърдо не приема мъжете, зависещи финансово от жените си и ги наказва с убийствено презрение. Поради което мъжете не търсят работа като продавачи, секретари и дори като учители не защото не могат да я вършат или защото е неподходяща за мъже /всички тези професии някога също са били „мъжки”/, а защото с доходите от такива професии не биха могли да отговорят на обществените очаквания. Защото когато един мъж се преценява за това дали е „успял” никой не се интересува от глупости от типа на това дали чаршафите му ухаят на теменужки или дали на масата му има сготвен незнам си какъв кекс. Докато за жената е достатъчно да си намери „успял мъж” и после има достатъчно уважение и дори самоуважение занимавайки се с подобни нискоквалифицирани глупости като домакинстването.

  3. lazy permalink
    16.10.2008 04:42

    Към коментара на Анонимен искам да добавя и мнението на Десислава от предната тема. Освен това да не забравяме, че не малко жени си остават вкъщи поне 10-тина години след като родят, ако могат да си го позволят разбира се. Никой не ги кара, сами избират да поставят децата си пред професията. За което не мисля, че който и да било има право да ги съди. И да след като са вече на години и загубили голяма част от контактите си, нямащи досег до новите технологии и тенденции, както загубили и темпото на работата не могат да очакват да си намерят работа даже и в сферата, в която са работели преди със заплащане съпоставимо с човек работещ в областта 10 години по дълго. Да, нелеката истина е, че има значение не само колко знаеш, но и колко дълго работиш някъде. Даже заплатата в обществения сектор се смятат въз основата на това не на колко години си, а коло години си работил в областта. (полов признак няма в разчетите, които съм гледала).

    Най бедни обикновено са жени без образование и най вече без амбиция, на които и да искаш не може кой знае колко да им се помогне. Не вярвам, че някой ги е накарал да приемат неквалифицирана работа, с ниско заплащане и на всичкото отгоре и в сивата икономика. Ако искат има не малко курсове за преквалификация, вечерни училища и т.н. Има ли желание има и начин, но се надявам, че не искаш да ми кажеш, че на чистача и на CEO в една компания трябва да има съпоставимост на заплащането.

  4. lazy permalink
    16.10.2008 04:42

    Към коментара на Анонимен искам да добавя и мнението на Десислава от предната тема. Освен това да не забравяме, че не малко жени си остават вкъщи поне 10-тина години след като родят, ако могат да си го позволят разбира се. Никой не ги кара, сами избират да поставят децата си пред професията. За което не мисля, че който и да било има право да ги съди. И да след като са вече на години и загубили голяма част от контактите си, нямащи досег до новите технологии и тенденции, както загубили и темпото на работата не могат да очакват да си намерят работа даже и в сферата, в която са работели преди със заплащане съпоставимо с човек работещ в областта 10 години по дълго. Да, нелеката истина е, че има значение не само колко знаеш, но и колко дълго работиш някъде. Даже заплатата в обществения сектор се смятат въз основата на това не на колко години си, а коло години си работил в областта. (полов признак няма в разчетите, които съм гледала).

    Най бедни обикновено са жени без образование и най вече без амбиция, на които и да искаш не може кой знае колко да им се помогне. Не вярвам, че някой ги е накарал да приемат неквалифицирана работа, с ниско заплащане и на всичкото отгоре и в сивата икономика. Ако искат има не малко курсове за преквалификация, вечерни училища и т.н. Има ли желание има и начин, но се надявам, че не искаш да ми кажеш, че на чистача и на CEO в една компания трябва да има съпоставимост на заплащането.

  5. taralejkite permalink
    16.10.2008 06:28

    Петя, все пак последните години се забелязва и фемизация на трудовата миграция и има доста интересни изследвания как това променя ролите вътре в семейството. Липсва ми референцията в момента за съжаление. В общи линии става дума за това, как една жена, която работи и изпраща пари на съпруга си, който не работи (в конкретния случай, беше и аранжиран брака, ако не греша), постепенно започва да има повече свобода вътре в двойката. (тук знам веднага автоматично ще излезне аргумента, че все пак тя все още е жертва, з’ е интериоризирала изпращането на пари, но все пак).
    Джендър стъдис напоследък слизат много по-близо до актьора и се получават интересни неща.
    Това просто, за да не се подадем на изключително количествените данни на горните организации.
    Иначе не твърдя, че няма проблем, ама има и светлина в тунела :)
    И оставам с две ръце под послеписа :)

  6. taralejkite permalink
    16.10.2008 06:28

    Петя, все пак последните години се забелязва и фемизация на трудовата миграция и има доста интересни изследвания как това променя ролите вътре в семейството. Липсва ми референцията в момента за съжаление. В общи линии става дума за това, как една жена, която работи и изпраща пари на съпруга си, който не работи (в конкретния случай, беше и аранжиран брака, ако не греша), постепенно започва да има повече свобода вътре в двойката. (тук знам веднага автоматично ще излезне аргумента, че все пак тя все още е жертва, з’ е интериоризирала изпращането на пари, но все пак).
    Джендър стъдис напоследък слизат много по-близо до актьора и се получават интересни неща.
    Това просто, за да не се подадем на изключително количествените данни на горните организации.
    Иначе не твърдя, че няма проблем, ама има и светлина в тунела :)
    И оставам с две ръце под послеписа :)

  7. Ena permalink
    16.10.2008 08:52

    Стереотипите, за които пише анонимен, са точно това: стереотипи. В моето семейство от поколения жените са печелили основната част от прехраната. И не че мъжете са били мързеливи или глупави, просто жените не са чакали някой друг „да плаща сметките“ и т.н. И моето семейство съвсем не е изключение в това отношение. Познавам и много други такива.

    Самата аз имам трима познати мъже на моя възраст, които нямат нищо, ама нищо против да ги изържат жените им или приятелките им. Единият е библиотекар в квартална библиотека. Знаете колко се плаща това. Имаше си човека и по-добра работа като електротехник, но се отказа, щото не била за него тази бачкаторска работа. Същевременно нямаше нищо против жена му да работи на две места, докато въпросната от стрес стана 46 килограма при ръст около 170 см. Е, идилията не продължи дълго. Вторият е бивше мое гадже с артистични амбиции, който смяташе, че тябва да откажа стипендия в чужбина, за да поддържам фотографския му талант, работейки много добре платената си тогавашна професия. Третият е друг мой познат с артистични амбиции, който се ожени за чужденка, за да му плати училището по съответното изкуство и смяташе, че в свободото си време трябва да си доразвива таланта, вместо да работи. Въпросната чужденка не беше бедна, но не беше и богаташка. И той от известно време сам се грижи финансово за таланта си. И тримата тези мъже са интелигентни хора; не са простаци и сигурно много ще се обидят, ако някой ги опише като използвачи. Считат, че нещата, които изискват им се полагат. Според библиотекарят желанието му жена му да го издържа го прави феминист. Този, който беше женен за чужденката, има диплома по gender studies.
    За мен самата: никога не съм търсила мъж, който да ме издържа, а съм гледала дали един мъж може да издържа себе си.

  8. Ena permalink
    16.10.2008 08:52

    Стереотипите, за които пише анонимен, са точно това: стереотипи. В моето семейство от поколения жените са печелили основната част от прехраната. И не че мъжете са били мързеливи или глупави, просто жените не са чакали някой друг „да плаща сметките“ и т.н. И моето семейство съвсем не е изключение в това отношение. Познавам и много други такива.

    Самата аз имам трима познати мъже на моя възраст, които нямат нищо, ама нищо против да ги изържат жените им или приятелките им. Единият е библиотекар в квартална библиотека. Знаете колко се плаща това. Имаше си човека и по-добра работа като електротехник, но се отказа, щото не била за него тази бачкаторска работа. Същевременно нямаше нищо против жена му да работи на две места, докато въпросната от стрес стана 46 килограма при ръст около 170 см. Е, идилията не продължи дълго. Вторият е бивше мое гадже с артистични амбиции, който смяташе, че тябва да откажа стипендия в чужбина, за да поддържам фотографския му талант, работейки много добре платената си тогавашна професия. Третият е друг мой познат с артистични амбиции, който се ожени за чужденка, за да му плати училището по съответното изкуство и смяташе, че в свободото си време трябва да си доразвива таланта, вместо да работи. Въпросната чужденка не беше бедна, но не беше и богаташка. И той от известно време сам се грижи финансово за таланта си. И тримата тези мъже са интелигентни хора; не са простаци и сигурно много ще се обидят, ако някой ги опише като използвачи. Считат, че нещата, които изискват им се полагат. Според библиотекарят желанието му жена му да го издържа го прави феминист. Този, който беше женен за чужденката, има диплома по gender studies.
    За мен самата: никога не съм търсила мъж, който да ме издържа, а съм гледала дали един мъж може да издържа себе си.

  9. desislava permalink
    16.10.2008 10:55

    веднъж водих един подобен разговор с мой познат, следва в сферата на изкуството, чете много, определя се като свободомислещ, но не очаквах да каже, че според него един мъж трябва да изкарва повече пари от жена си. на въпроса ми защо, отговорът беше, ми защото така трябва и заради децата. попитах го какво ще стане с децата, ако мъжът умре преждевременно, съответно отговор не последва.

    не искам да кажа, че това мислене е по-типично за българите, отколкото за всички останали, но от опита ми досега и от разговорите, които съм провела на тази тема, изглежда точно така.
    не знам на какво се дължи, на патриархалното ни общество, социализма, бла бла. сигурно от всичко по малко.

    преди няколко месеца една германка осъди фирмата, в която работи, защото заплащането й не е било колкото на мъжете около нея, които са на същата длъжност. освен това приеха и закон, който забранява на бъдещ работодател да задава въпроси от рода, кой ще ти гледа детето, защото се съдиха и заради това. изобщо, факт е, че е трудно и че жените в много сфери все още получават по-малки заплати, но ако си знаеш правата, законът е зад теб.

  10. desislava permalink
    16.10.2008 10:55

    веднъж водих един подобен разговор с мой познат, следва в сферата на изкуството, чете много, определя се като свободомислещ, но не очаквах да каже, че според него един мъж трябва да изкарва повече пари от жена си. на въпроса ми защо, отговорът беше, ми защото така трябва и заради децата. попитах го какво ще стане с децата, ако мъжът умре преждевременно, съответно отговор не последва.

    не искам да кажа, че това мислене е по-типично за българите, отколкото за всички останали, но от опита ми досега и от разговорите, които съм провела на тази тема, изглежда точно така.
    не знам на какво се дължи, на патриархалното ни общество, социализма, бла бла. сигурно от всичко по малко.

    преди няколко месеца една германка осъди фирмата, в която работи, защото заплащането й не е било колкото на мъжете около нея, които са на същата длъжност. освен това приеха и закон, който забранява на бъдещ работодател да задава въпроси от рода, кой ще ти гледа детето, защото се съдиха и заради това. изобщо, факт е, че е трудно и че жените в много сфери все още получават по-малки заплати, но ако си знаеш правата, законът е зад теб.

  11. Yana permalink
    16.10.2008 11:03

    Не съм съгласна, че най-бедните са хората/жените без амбиция и на тях не може да се помогне. Мисля, че описаните стереотипи вредят много и това в комплект с липсата на ресурси не може да бъде победено от едната амбиция.

    Когато трябва да храниш деца, мъжът ти е пиянде, мъртъв, изчезнал, ще приемеш работа на черно и още как. Даже две. Може и да намериш време за вечерно училище, може и да не намериш. Виждала съм случаи, в които жените предпочитат да харчат парите за образованието на децата, а не своето.

  12. Yana permalink
    16.10.2008 11:03

    Не съм съгласна, че най-бедните са хората/жените без амбиция и на тях не може да се помогне. Мисля, че описаните стереотипи вредят много и това в комплект с липсата на ресурси не може да бъде победено от едната амбиция.

    Когато трябва да храниш деца, мъжът ти е пиянде, мъртъв, изчезнал, ще приемеш работа на черно и още как. Даже две. Може и да намериш време за вечерно училище, може и да не намериш. Виждала съм случаи, в които жените предпочитат да харчат парите за образованието на децата, а не своето.

  13. desislava permalink
    16.10.2008 12:32

    освен ако разбира се нямаш нормална работа със заплащане, което ти позволява да храниш и издържаш децата си незасимо от това къде е мъжът е.

  14. desislava permalink
    16.10.2008 12:32

    освен ако разбира се нямаш нормална работа със заплащане, което ти позволява да храниш и издържаш децата си незасимо от това къде е мъжът е.

  15. Yana permalink
    16.10.2008 12:46

    Да, но тогава не си бедна.

  16. Yana permalink
    16.10.2008 12:46

    Да, но тогава не си бедна.

  17. Martin permalink
    16.10.2008 16:59

    Стъкмистики.

    Този вид изследвания сравняват брутните доходи на хора, работещи 35+ часа на седмица, не вземат под внимание подспециалностите на хората които сравняват, времето прекарано далеч от дома, изработените часове… да не продължавам.

    Ако човек коменсира за различните променливи, се оказва например, че жена без деца вади повече пари, отколкото мъж без деца на същата позиция, със същата квалификация и специалност. Това как бихте го обяснили? Да не се окаже, че стар бездетен ерген е по-обидно от стара бездетна мома? Това как фит-ва във деконстуирания ви и реконструириан свят?

    Бе кво беха онези работи… на търкалета.

    Факт е, че жените които почват собствен бизнес са най-вече мотивирани от това да е нещо, което ги влече (скрапбукинг), докато за мъжете най-важното е доходът (плъминг). Защо е така? Може и да сме получовеци, ама бихме ли го правили, ако не носеше дивиденти? Знам, знам, тука сички сте едни извисени и ефирни феи на равнопоставеността. Но дори и да сте (а аз подозирам, че се лъжете жестоко), 90% от колежките ви не са. Ама ‘ич!

  18. Martin permalink
    16.10.2008 16:59

    Стъкмистики.

    Този вид изследвания сравняват брутните доходи на хора, работещи 35+ часа на седмица, не вземат под внимание подспециалностите на хората които сравняват, времето прекарано далеч от дома, изработените часове… да не продължавам.

    Ако човек коменсира за различните променливи, се оказва например, че жена без деца вади повече пари, отколкото мъж без деца на същата позиция, със същата квалификация и специалност. Това как бихте го обяснили? Да не се окаже, че стар бездетен ерген е по-обидно от стара бездетна мома? Това как фит-ва във деконстуирания ви и реконструириан свят?

    Бе кво беха онези работи… на търкалета.

    Факт е, че жените които почват собствен бизнес са най-вече мотивирани от това да е нещо, което ги влече (скрапбукинг), докато за мъжете най-важното е доходът (плъминг). Защо е така? Може и да сме получовеци, ама бихме ли го правили, ако не носеше дивиденти? Знам, знам, тука сички сте едни извисени и ефирни феи на равнопоставеността. Но дори и да сте (а аз подозирам, че се лъжете жестоко), 90% от колежките ви не са. Ама ‘ич!

  19. openly feminist permalink
    16.10.2008 23:03

    ееее, мартине. айде стига де.
    за много неща можем да спорим, но точно за това… просто не е нужно. дори да имаш нещо против точно тези статистики (макар че не мога да се сетя за по-подходящ източник на информация от ILO)…, дори самите цифри да не са 100% акуратни (което също не вярвам да е така)… никой уважаващ себе си икономист или социален изследовател не поставя принципа под съмнение. самите статистики дори не са особено креативни. те просто описват действителноста. това е.

  20. openly feminist permalink
    16.10.2008 23:03

    ееее, мартине. айде стига де.
    за много неща можем да спорим, но точно за това… просто не е нужно. дори да имаш нещо против точно тези статистики (макар че не мога да се сетя за по-подходящ източник на информация от ILO)…, дори самите цифри да не са 100% акуратни (което също не вярвам да е така)… никой уважаващ себе си икономист или социален изследовател не поставя принципа под съмнение. самите статистики дори не са особено креативни. те просто описват действителноста. това е.

  21. Martin permalink
    18.10.2008 18:47

    Ама, Петя, нали знаеш че аз идвам тука само за да споря. Как е Кайл, бдв, липсва ми много.

    Бедността иначе наистина е нещо ужасно сериозно. Знаеш ли, често се сещам за една стара жена – просто се е жигосала в паметта ми – която продаваше магданоз и цветенца седнала да бордюра на един български пазар. Пак се сетих за нея като видях тази тема и пак ми стана едно кофти…

    Не, че това променя мнението ми по-горе де.

  22. Martin permalink
    18.10.2008 18:47

    Ама, Петя, нали знаеш че аз идвам тука само за да споря. Как е Кайл, бдв, липсва ми много.

    Бедността иначе наистина е нещо ужасно сериозно. Знаеш ли, често се сещам за една стара жена – просто се е жигосала в паметта ми – която продаваше магданоз и цветенца седнала да бордюра на един български пазар. Пак се сетих за нея като видях тази тема и пак ми стана едно кофти…

    Не, че това променя мнението ми по-горе де.

  23. mr. ice permalink
    19.10.2008 03:39

    Да, наистина, къде е Кайл? Човек не може да развие истинският си деградивен потенциал без него, няма предизвикателство. :) Не може да се спори с фактите на Ена, друго си е да посегнеш на чистата светла теория.

    Иначе бедността на духа е най-страшната бедност… Тя всъщност е причина и за другата бедност.

  24. mr. ice permalink
    19.10.2008 03:39

    Да, наистина, къде е Кайл? Човек не може да развие истинският си деградивен потенциал без него, няма предизвикателство. :) Не може да се спори с фактите на Ена, друго си е да посегнеш на чистата светла теория.

    Иначе бедността на духа е най-страшната бедност… Тя всъщност е причина и за другата бедност.

  25. Anonymous permalink
    22.10.2008 11:09

    Мисля, че всеки е наясно какви чувствителни създанийца са жените. Те се различават не само външно от мъжете, но и по някои черти в характера. Като например за да е истински щастлива една жена, тя трябва да е запазила добри приятелски отношения с всичките си гаджета от трети клас до момента, с които да се среща периодично на кафе. С някои гаджета, в които е била много, ама много влюбена може и по често от периодично.

    Никой мъж не може да се сърди на нежната и сенситивна (тва е на английски) женска природа (порода?). А и колко по тежко е, ако мадамата е скъсала трудно с някое от миналите гаджета и постоянно дрънка за него нощем в леглото (преди, след, или о, недайсибоже, по време на акта…)

    Та както казах всичко това е нормално. Както е нормално жената да има млечни жлези, матка и т.н. Третични полови белези в психиката така да се каже.

    Но на какво извращение става свидетел днешното блудно време… Нароили са се цели ята путьовци, които копират споменатия мотив от женското поведение и то го копират по доста неприятен начин. Да почнем от путьо1, който е запазил толкова добри отношения с някаква стара любов, че й показва потенциалните си гаджета за одобрение (!!?) и й споделя интимни въпроси, които не смее да каже дори на приятели, които е познавал десетки години преди да срещне любимата коза. Разбира се козата обикновено изобщо не се държи толкова смотано, а доста по на място, пък и разбира се тя не би искала да разреве бедния, ревнив путьо1 като му показва гаджетата си… Ако си мислите че путьо1, един така типичен путьо е голям путьо, тогава какво ще кажете за путьо2, който бърка гаджето или любимата си с мамичка? Ако това се изразяваше само във фройдиския синдром на необяснимо силна любов към циците, добре, но за съжаление в случая на путьо2 това се изразява във факта, че той дрънка, мрънка и врънка за всичко на мацето си, като се почне от това кой го обидил и разстроил на опашката за плащане на ги-йе-сйеми и се стигне до потресаващия факт че му е излязла пупа на задника. Но това не е всичко (както се казва по рекламите). Защото вече са много разпространени и типажи като путьо3, който е дълбоко влюбен в някоя тъпачка, която вече го е разбрала какъв путьо е и не ще да го знае, същевременно обаче путьо3 има минимум 2 гаджета, които са много влюбени в него и на които той изплаква любовта си по тъпачката (явно не е чак такава тъпачка щом е отебала путьо3), междувременно се цунка и гушка приятелски с още няколко мадами (след като разбира се им е обяснил сложното положение с двете гаджета и с Голямата Лубов на Живота Му По Която Той Ужасно Много Страда) и прави още ред простотии. Почти ме е страх да споменавам за зловещия щам-мутация, комбинация от първите три типа путьовци – усъвършенстваната версия ПутьоТ1000, който живее в квартирата на гаджето си, която го издържа, а путьото не работи (не защото е инвалид или малоумен, а защото го мързи). Ще кажете “е па такова животно нема”… Има има, повярвайте ми….

    Еманципацията на жените явно тече с пълна сила. Все повече жени се държат съвсем точно, коректно, нормално. Даже типичните за нежния пол разглезеност, лигавищина и капризност са сведени до абсолютния минимум (без който жените биха загубили чара си може би…)

    Изглежда обаче, че и мъжете се деманципират (разбирай изравняват с жените)… Путьовищината сред т.нар. силен пол до толкова се е разрастнала, че вече започвам да се срамувам да се нарека мъж. Ако можеше да мина за лесбийка примерно бих бил страшно доволен.

    И аз съм бил влюбен и аз съм чувствителен, романтичен, бла бла, ама всичко си има граница… Човек трябва да запази поне малко достойнство.

    Драги путьо, който четеш това – ако виждаш, че Тя не те обича просто я остави на мира. Не я преследвай да се виждате. Няма смисъл. И не надувай главата на гаджето си за Нея.

    Драги путьо, ако тази в която си влюбен те върти на пръста си и си прави каквото иска с теб, просто я хвани и я отвлечи нанякъде на коня си. Някои жени изискват да им се наложиш. Кои точно няма да ти кажа, защото ако по малко мислиш за бившите и повече за настоящите и бъдещите, сам ще разбереш.

    Поздрави.

    Потенциален лесбиец

  26. Anonymous permalink
    22.10.2008 11:09

    Мисля, че всеки е наясно какви чувствителни създанийца са жените. Те се различават не само външно от мъжете, но и по някои черти в характера. Като например за да е истински щастлива една жена, тя трябва да е запазила добри приятелски отношения с всичките си гаджета от трети клас до момента, с които да се среща периодично на кафе. С някои гаджета, в които е била много, ама много влюбена може и по често от периодично.

    Никой мъж не може да се сърди на нежната и сенситивна (тва е на английски) женска природа (порода?). А и колко по тежко е, ако мадамата е скъсала трудно с някое от миналите гаджета и постоянно дрънка за него нощем в леглото (преди, след, или о, недайсибоже, по време на акта…)

    Та както казах всичко това е нормално. Както е нормално жената да има млечни жлези, матка и т.н. Третични полови белези в психиката така да се каже.

    Но на какво извращение става свидетел днешното блудно време… Нароили са се цели ята путьовци, които копират споменатия мотив от женското поведение и то го копират по доста неприятен начин. Да почнем от путьо1, който е запазил толкова добри отношения с някаква стара любов, че й показва потенциалните си гаджета за одобрение (!!?) и й споделя интимни въпроси, които не смее да каже дори на приятели, които е познавал десетки години преди да срещне любимата коза. Разбира се козата обикновено изобщо не се държи толкова смотано, а доста по на място, пък и разбира се тя не би искала да разреве бедния, ревнив путьо1 като му показва гаджетата си… Ако си мислите че путьо1, един така типичен путьо е голям путьо, тогава какво ще кажете за путьо2, който бърка гаджето или любимата си с мамичка? Ако това се изразяваше само във фройдиския синдром на необяснимо силна любов към циците, добре, но за съжаление в случая на путьо2 това се изразява във факта, че той дрънка, мрънка и врънка за всичко на мацето си, като се почне от това кой го обидил и разстроил на опашката за плащане на ги-йе-сйеми и се стигне до потресаващия факт че му е излязла пупа на задника. Но това не е всичко (както се казва по рекламите). Защото вече са много разпространени и типажи като путьо3, който е дълбоко влюбен в някоя тъпачка, която вече го е разбрала какъв путьо е и не ще да го знае, същевременно обаче путьо3 има минимум 2 гаджета, които са много влюбени в него и на които той изплаква любовта си по тъпачката (явно не е чак такава тъпачка щом е отебала путьо3), междувременно се цунка и гушка приятелски с още няколко мадами (след като разбира се им е обяснил сложното положение с двете гаджета и с Голямата Лубов на Живота Му По Която Той Ужасно Много Страда) и прави още ред простотии. Почти ме е страх да споменавам за зловещия щам-мутация, комбинация от първите три типа путьовци – усъвършенстваната версия ПутьоТ1000, който живее в квартирата на гаджето си, която го издържа, а путьото не работи (не защото е инвалид или малоумен, а защото го мързи). Ще кажете “е па такова животно нема”… Има има, повярвайте ми….

    Еманципацията на жените явно тече с пълна сила. Все повече жени се държат съвсем точно, коректно, нормално. Даже типичните за нежния пол разглезеност, лигавищина и капризност са сведени до абсолютния минимум (без който жените биха загубили чара си може би…)

    Изглежда обаче, че и мъжете се деманципират (разбирай изравняват с жените)… Путьовищината сред т.нар. силен пол до толкова се е разрастнала, че вече започвам да се срамувам да се нарека мъж. Ако можеше да мина за лесбийка примерно бих бил страшно доволен.

    И аз съм бил влюбен и аз съм чувствителен, романтичен, бла бла, ама всичко си има граница… Човек трябва да запази поне малко достойнство.

    Драги путьо, който четеш това – ако виждаш, че Тя не те обича просто я остави на мира. Не я преследвай да се виждате. Няма смисъл. И не надувай главата на гаджето си за Нея.

    Драги путьо, ако тази в която си влюбен те върти на пръста си и си прави каквото иска с теб, просто я хвани и я отвлечи нанякъде на коня си. Някои жени изискват да им се наложиш. Кои точно няма да ти кажа, защото ако по малко мислиш за бившите и повече за настоящите и бъдещите, сам ще разбереш.

    Поздрави.

    Потенциален лесбиец

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

%d bloggers like this: