Към съдържанието

Сексуални етикети

09.09.2008

Много личен разказ на млад мъж, който се самоидентифицира като асексуален. Разказва за детството си, пубертета, мастурбацията и… БРАКА.

Someone had suggested she should be aware of „asexuality“, and gave the address of a website: asexuality.org. When I went to the site and read the material, I was quite dismissive at first, because you just don’t hear about other asexuals. Since Freud and Kinsey, and even to an extent the sexual revolution of the 60s, we tend to believe anyone without a sexual orientation must be repressed or delusional. Asexuality is therefore an impossibility. Kinsey labelled us „X“, a statistical throwaway category for anyone damaged to the point where they can’t express any sexuality.

Gradually, though, through visiting the site, I came to realise that these were just ordinary people; people who were writing things I’d thought myself, but had never heard anyone else express. It was such a relief. Finally I had a label – a way to explain myself that could settle all the awkwardness and questioning.

Супер интересен пример за това колко е неадекватно бинарното разделение между хомо- и хетеросексуалната ориентация. Но и за това как дори когато самите ние сме жертви на разни класификации, имаме нужда да сложим етикет върху себе си.

26 коментара leave one →
  1. Longanlon permalink
    09.09.2008 23:53

    Че човек като този, който разказва, има право да търси и намира щастието както намери за добре, да се ожени и има пълноценен семеен и социален живот, никой не може да оспори.

    Това обаче не го прави здрав. Тук не говоря за култура, общество, етикети, обективизация и т.н. Сексуалността обаче е един от основните инстинкти при всички живи същества. Да я нямаш означава, че жичките в главата ти не са свързани правилно. Един човек, който е парализиран и няма усещания от кръста надолу няма сексуален живот, пак може да намери любовта и да бъде щастлив… но никой няма да твърди, че физически всичко му е наред, нали?

  2. Longanlon permalink
    09.09.2008 23:53

    Че човек като този, който разказва, има право да търси и намира щастието както намери за добре, да се ожени и има пълноценен семеен и социален живот, никой не може да оспори.

    Това обаче не го прави здрав. Тук не говоря за култура, общество, етикети, обективизация и т.н. Сексуалността обаче е един от основните инстинкти при всички живи същества. Да я нямаш означава, че жичките в главата ти не са свързани правилно. Един човек, който е парализиран и няма усещания от кръста надолу няма сексуален живот, пак може да намери любовта и да бъде щастлив… но никой няма да твърди, че физически всичко му е наред, нали?

  3. Mariya permalink
    10.09.2008 01:22

    Не съм съгласна, че асексуалността е предпоставка за болестно състояние. Ако да си хетеро или хомо е нормално, същото трябва да е и с асексуалността (въпреки, че изключва сексуално привличане, признак, по който другите си приличат :) )

    Разказа (ми) звучеше далеч по-прекрасен от безбройните истории, които започват с one-night stand.

    А колкото до етикетите- понякога неизвестността е по-страшна от това да вървиш с тениска, демонстрирайки Какво-Си.

  4. Mariya permalink
    10.09.2008 01:22

    Не съм съгласна, че асексуалността е предпоставка за болестно състояние. Ако да си хетеро или хомо е нормално, същото трябва да е и с асексуалността (въпреки, че изключва сексуално привличане, признак, по който другите си приличат :) )

    Разказа (ми) звучеше далеч по-прекрасен от безбройните истории, които започват с one-night stand.

    А колкото до етикетите- понякога неизвестността е по-страшна от това да вървиш с тениска, демонстрирайки Какво-Си.

  5. Longanlon permalink
    10.09.2008 04:44

    тя не е предпоставка за болестно състояние, тя Е болестно състояние.

    докато хомосексуалността е леко изменение на инстинкта за репродукция, просто насочен в друга посока, но в никакъв случай променен, асексуалността е просто липса на такъв инстинкт, на неработещ цял дял от мозъка, който се занимава с човешките реакции относно секса. не знам дали осъзнаваш, че основната и главна предпоставка да съществува живот изобщо е неистовият стремеж този живот да се репродуцира и сексът е толкова неизменна част от мисленето и реакциите на всяко живо същество, че дори при нас, хората, определя голяма част от поведението ни (някои смятат – цялото поведение).

    да, историята наистина е красива – и е доказателство, че в едно толерантно общество всеки може да намери щастието си и трябва да го търси, независимо в какво се състои то. но толерантността има едно особено свойство – понякога възприемането на нещо като нормално дотолкова отива на преден план, че замъглява действителността. както казах, един човек, който е с парализирани крака може да води пълноценен живот, да е обграден от хора, които го обичат и т.н., но това не значи, че може да тича и че парализата е нещо нормално.

  6. Longanlon permalink
    10.09.2008 04:44

    тя не е предпоставка за болестно състояние, тя Е болестно състояние.

    докато хомосексуалността е леко изменение на инстинкта за репродукция, просто насочен в друга посока, но в никакъв случай променен, асексуалността е просто липса на такъв инстинкт, на неработещ цял дял от мозъка, който се занимава с човешките реакции относно секса. не знам дали осъзнаваш, че основната и главна предпоставка да съществува живот изобщо е неистовият стремеж този живот да се репродуцира и сексът е толкова неизменна част от мисленето и реакциите на всяко живо същество, че дори при нас, хората, определя голяма част от поведението ни (някои смятат – цялото поведение).

    да, историята наистина е красива – и е доказателство, че в едно толерантно общество всеки може да намери щастието си и трябва да го търси, независимо в какво се състои то. но толерантността има едно особено свойство – понякога възприемането на нещо като нормално дотолкова отива на преден план, че замъглява действителността. както казах, един човек, който е с парализирани крака може да води пълноценен живот, да е обграден от хора, които го обичат и т.н., но това не значи, че може да тича и че парализата е нещо нормално.

  7. Mariya permalink
    10.09.2008 07:30

    За основната и главна предпоставка съм съгласка, ок, но къде останаха теориите за пренаселване на земята и как си има начини природата да регулира нещата? Може това да е един от тях…

    Ако е така, то миналият век може да е било болест, а сега – необходимост.

    (играем малко или много на гадаене, но сигурно има и научна гледна точка)

  8. Mariya permalink
    10.09.2008 07:30

    За основната и главна предпоставка съм съгласка, ок, но къде останаха теориите за пренаселване на земята и как си има начини природата да регулира нещата? Може това да е един от тях…

    Ако е така, то миналият век може да е било болест, а сега – необходимост.

    (играем малко или много на гадаене, но сигурно има и научна гледна точка)

  9. Longanlon permalink
    10.09.2008 07:37

    хм, от тая гледна точка не бях помислял…

    наистина има природни механизми за регулиране на популацията, които изглеждат малко странни и даже фрапиращи (масовите самоубийства на леминги са най-известни)

    остава съмнението дали планетата е пренаселена с хора :)

  10. Longanlon permalink
    10.09.2008 07:37

    хм, от тая гледна точка не бях помислял…

    наистина има природни механизми за регулиране на популацията, които изглеждат малко странни и даже фрапиращи (масовите самоубийства на леминги са най-известни)

    остава съмнението дали планетата е пренаселена с хора :)

  11. mr. ice permalink
    10.09.2008 08:21

    Асексуален сигурно означава обратен бисексуален.

  12. mr. ice permalink
    10.09.2008 08:21

    Асексуален сигурно означава обратен бисексуален.

  13. Yana permalink
    10.09.2008 10:00

    Забележителна история. Никак не ми звучи болен. А защо въобще трябва да определяме кой е болен и кой не е? За да се изпъчим, че ние, които чукаме, сме здравите, нормалните, истинските?

  14. Yana permalink
    10.09.2008 10:00

    Забележителна история. Никак не ми звучи болен. А защо въобще трябва да определяме кой е болен и кой не е? За да се изпъчим, че ние, които чукаме, сме здравите, нормалните, истинските?

  15. Anonymous permalink
    10.09.2008 10:33

    BTW, Масовите самоубийства на леминги са измислица на Дисни.

  16. Anonymous permalink
    10.09.2008 10:33

    BTW, Масовите самоубийства на леминги са измислица на Дисни.

  17. Longanlon permalink
    10.09.2008 14:39

    „А защо въобще трябва да определяме кой е болен и кой не е?“

    ъъъ трябва ли да отговарям на подобни въпроси? или и сама разбираш колко са абсурдни?

  18. Longanlon permalink
    10.09.2008 14:39

    „А защо въобще трябва да определяме кой е болен и кой не е?“

    ъъъ трябва ли да отговарям на подобни въпроси? или и сама разбираш колко са абсурдни?

  19. Yana permalink
    10.09.2008 16:11

    Абсурдно ти се струва да попитам защо в тоя блог трябва да определяме кой е болен и кой не?

    Наистина не разбирам нуждата да започваме „хубуу, ама тоя е болен, да знаете“, при това произнесено от абсолютен лаик.

    Ако имаш лична нужда да изравняваш сексуален нагон със здраве, ОК.

  20. Yana permalink
    10.09.2008 16:11

    Абсурдно ти се струва да попитам защо в тоя блог трябва да определяме кой е болен и кой не?

    Наистина не разбирам нуждата да започваме „хубуу, ама тоя е болен, да знаете“, при това произнесено от абсолютен лаик.

    Ако имаш лична нужда да изравняваш сексуален нагон със здраве, ОК.

  21. Estranged permalink
    10.09.2008 20:04

    Познавам двама мъже, които са точно като човекът от тази история.

    Според мен крайните етикети са безсмислени. Считам, че във всеки човек има и хомосексуалност, и хетеросексуалност (в различно съотношение), а също и сексуалност и асексуалност (като едното доминира, но другото също го има).

    Да кажем, един човек може да е 90% хетеро и 10% хомо, и също може да е 90% сексуален и 10% асексуален. При това съм убеден, че в зависимост от различни случки в живота тези съотношения могат да се променят – не са постоянни и непроменими. Виждал съм много хора, които плуват от единия към другия бряг и са предпочитали ту мъже, ту жени.

    Аз самият бях изкарал една напълно асексуална година (дори без мастурбация), когато бях обсебен много важен за мен личен проект, а принципно в целия останал период от живота ми съм бил дори прекалено сексуален.

    Така че можем да разглеждаме всичко като нюансирани съотношения върху две скали, които не са и неподвижни и непроменими.

  22. Estranged permalink
    10.09.2008 20:04

    Познавам двама мъже, които са точно като човекът от тази история.

    Според мен крайните етикети са безсмислени. Считам, че във всеки човек има и хомосексуалност, и хетеросексуалност (в различно съотношение), а също и сексуалност и асексуалност (като едното доминира, но другото също го има).

    Да кажем, един човек може да е 90% хетеро и 10% хомо, и също може да е 90% сексуален и 10% асексуален. При това съм убеден, че в зависимост от различни случки в живота тези съотношения могат да се променят – не са постоянни и непроменими. Виждал съм много хора, които плуват от единия към другия бряг и са предпочитали ту мъже, ту жени.

    Аз самият бях изкарал една напълно асексуална година (дори без мастурбация), когато бях обсебен много важен за мен личен проект, а принципно в целия останал период от живота ми съм бил дори прекалено сексуален.

    Така че можем да разглеждаме всичко като нюансирани съотношения върху две скали, които не са и неподвижни и непроменими.

  23. Estranged permalink
    10.09.2008 20:15

    Болно е всичко, което вреди на живота и съзнанието, но това, което Longanlon пропуска според мен е, че нашият единствен смисъл на живота не е да се размножим.

    Нютон например е умрял девствен, но е завещал на света нещо, което живее и до днес и без което щяхме да сме много зле.

    Всъщност стремежът за размножаване пречи на живота на личността и изяжда голяма част от него.

  24. Estranged permalink
    10.09.2008 20:15

    Болно е всичко, което вреди на живота и съзнанието, но това, което Longanlon пропуска според мен е, че нашият единствен смисъл на живота не е да се размножим.

    Нютон например е умрял девствен, но е завещал на света нещо, което живее и до днес и без което щяхме да сме много зле.

    Всъщност стремежът за размножаване пречи на живота на личността и изяжда голяма част от него.

  25. openly feminist permalink
    10.09.2008 21:11

    Estranged:
    Много се радвам на твоята инсомния, защото я използваш супер-продуктивно, изразявайки сложни мисли по прост и разбираем начин. Мерси много. :))

  26. openly feminist permalink
    10.09.2008 21:11

    Estranged:
    Много се радвам на твоята инсомния, защото я използваш супер-продуктивно, изразявайки сложни мисли по прост и разбираем начин. Мерси много. :))

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s

%d блогъра харесват това: