Към съдържанието

ППП=Потенциалните Последици от Пейлин

02.09.2008

Мислех да не пиша повече за Пейлин, но очевидно не биваше да прибързвам с това изказване.

Днес, няколко дни след обявяването на кандидатурата й, става доста ясно, защо ТЯ е била избрана за кандидат за вицепрезидент. Да, жена е и да, изглежда доста по-млада и енергична от МакКейн, но не за това е там. Тя е там, за да мобилизира социално-консервативните републиканци или, по-точно, онези от тях, които намират Джон МакКейн за прекално либерален. Особено по някои социални въпроси.

Пейлин е:

  • В подкрепа на свободното притежание на оръжие.
  • Против хомосексуалните бракове и фактическото съжителство.
  • Против преподаването на Сексуално Възпитание (физиология, безопасен секс, контрацепция) в училищата.
  • За преподаването на абстиненция и морални норми в училище.
  • Против правото на аборт, освен в случаите, в които живота на жената е в сериозна опасност.

Бристол, 17-годишната дъщеря на Пейлин е позабременяла тия дни. И, понеже всичко е наред (да е жива и здрава, милата), аборт няма да има. Ще има зимно бебе и сватба… може би малко преди това. Семейство Пейлин приветсват решението на Бристол и много се гордеят с нея.

Не мислех да коментирам точно този случай, защото е много личен, става въпрос за децата на хората, а те горките не са виновни, че родителите им нямат реална представа за собствените си възможности. Но ситуацията с бременната Бристол е повече от иронична: перфектна илюстрация на резултатите от потенциалната социална политика на майка й:

  • Неграмотни тийнейджъри.
  • Без грам информация как се правят бебетата
  • Правят секс въпреки всичко, защото (макар и с републиканци за родители) все пак са просто тийнейджъри и искат да се забавляват.
  • Ще имат радоста да отглеждат децата си с минимални доходи, защото е повече от ясно какви заплати биха получавали при тяхното ниво на образование.

Множество проучвания показват, че програмите, които промотират абстиненция  водят до повече болести предавани по полов път и ранни бременности сред тийнейджърите. Тийнейджърите правят секс тъй или иначе. Различават се единствено по това доколко могат да се предпазят от нежелана бременност и болести.

През 90-те, едно от основните постижения на администрацията на Бил Клинтън бе да институира програми, които да допринсат за намаляване броя на забременелите момичета. В момента, след 8-години социален консерватизъм, САЩ е държавата с най-много бременни момичета под 18 на глава от населението в Западния свят.

Не че някой ни пита нас какво мислим за Пейлин, но е добре да знаем как би могла да изглежда Америка само след няколко години МакКейн/Пейлин.

***
Благодаря на Еленко за идеята за този коментар. 

19 коментара leave one →
  1. epistemic murk permalink
    02.09.2008 21:00

    съгласна съм, че такива като пейлин имат ужасно нереалистични подходи и очаквания от обществото.
    обаче не мога да разбера тва твърдение тук:

    „Ще имат радоста да отглеждат децата си с минимални доходи, защото е повече от ясно какви заплати биха получавали при тяхното ниво на образование.“

    какво искаш да кажеш по-точно? че децата са функция на парите ли? че бедните не би трябвало да имат деца? че едно дете задължително е нещастно, ако се роди в семейство с ниски доходи? че семейното щастие е невъзможно докато и двамата родители не правят минимум по 3к евро на глава?

    ако това изречение, което съм копирала е твърдение на типичен американски либерал-демократ, то аз не виждам особена разлика между социалния консерватизъм на републиканците и икономизма на демократите.

  2. Yana permalink
    02.09.2008 21:32

    Ммм, каквото и да си говорим, бедността върви ръка за ръка с повече насилие, по-лоши квартали, по-лошо образование и по-лоша здравна грижа.

    Парите не гарантират добро родителство, но никак не са излишни.

  3. Ena permalink
    02.09.2008 21:59

    Ако решението да се оженят и да имат дете е действително взето от Бристол и гаджето й, хубаво. Дано само да е нямало натиск върху тях от страна на майка й, на която се налага да защитава възгледите си.

    Четох из разни електронни източници, че Пейлин е противничка на аборта, дори когато жената е заченала в следствие на инцест или изнасилване. Дано не е вярно.

  4. Ena permalink
    02.09.2008 22:25

    Epistemic murk, либералите-демократи предприемат действия, за да може щастието на децата да не е функция на парите. Например в Чикаго, жените от семейства с доходи до $30 000 получават напълно безплатно всички грижи по време на бременността и раждането, за да могат да имат здраво бебе. Освен това, всички първи деца в Илиной получават много евтина здравна застраховка. Друг проект, по който усилено се работи в Чикаго, е децата без родители или с много бедни родители да имат възможност да посещават училища-пансиони, в които да ги подготвят за колеж. Имаш ли инфо дали Пейлин е предприела подобни стъпки в Аляска?
    Твърдението на Петя, което си цитирала, е напълно достоверно за американските условия. Много често децата на бедни родители не израстват никак щастливо, защото родителите им работят по три работи на минимална заплата, за да им осигурят покрив и храна, и не им остава никакво време да им обръщат внимание. Точно такива деца стават жертви на gang culture. Възрастта на влизане в бандите спада стремително; в Чикаго социални работници се занимават с деца, които в трети клас вече са част от банди. Проектът за училищата-пансиони цели да пресече точно такива тенденции. Наскоро пък в Engelswood, много беден чикагски квартал, имаше два смъртни случая на деца, които са си били вкъщи с бабите или майките си, но биват уцелени от заблудени куршуми при улична стрелба. Пак в Engelswood, процентът на хората със затлъстяване е много по-висок от средния за Чикаго, защото в САЩ, ако нямаш кола, може да нямаш достъп до магазин, в който се продават плодове и зеленчуци. В момента пак под натиск на либерални обществени фигури, се взимат мерки, тези хора да имат лесен достъп до здравословни рани, дори ако нямат кола.
    Права си, бедните родители не отглеждат непременно нещастни деца (и Петя никъде не твърди противното), но децата на бедни семейства са изложени на по-висок социален риск. Кака Пейлин се пише pro-life feminist; ако действително е предприела мерки в Аляска, за да не се налага жените да избират между децата и кариерата (мотото на pro-life feminist), кажи, да знаем.

  5. Anonymous permalink
    02.09.2008 23:47

    Не виждам как вицепремиер въпроса в САЩ решава бг Могилино ?
    Не е зле да преместите фокус, щото Америка е толкова далеч от републиката, че няма как повече

  6. epistemic murk permalink
    03.09.2008 05:24

    ена, аз не защитавам пейлин оставила съм ти грешно впечатление. казах само, че не ми харесва прекаленият икономизъм в твърдение като цитираното, където имплицитно се предполага, че бедните хора не би трябвало да имат деца. никога ама никога няма да се преборим с бедността като ограничаваме „популацията“ на бедните хора (както правят в индия, както и се опитват да правят в бг с циганите). не хората трябва да се ограничават, а причините поради които съществува бедност.

    похвално е какво правят демократите в чикаго и тн; радвам се че има някаква форма на социална помощ и осигуряване и в америка. също така се съгласявам с теб, че е реалност че бедните родители трябва да имат по 3 работи и нямат много време за децата си и т.н., но моят призив е вместо да приемаме това за стандарт, с който да се съобразяваме, да вземем да променим стандарта, така че да не е проблем хората да си имат деца и преди да са завършили докторантурите си или да са станали мениджъри средно ниво минимум. надявам се ме разбираш.

  7. Ena permalink
    03.09.2008 07:44

    Epistemic,
    Изобщо не съм си помислила, че защитаваш Пейлин. Не ми е известна конкретната политика, която е водила обаче и си мислех, че можеш да имаш повече информация дали е предприела нещо, за да провежда напрактика идеите на feminists for life или само си плаща вноските. Иначе не мисля, че много богатите люде имат интерес да ограничават раждаемостта на бедните, макар и да приказват такива работи. Нали ако няма достатъчно бедни хора, няма да има кой да им работи на заплата под subsistence minimum.

  8. Нервната акула permalink
    03.09.2008 09:17

    Гадна, лицемерна лелка.

  9. razmisli permalink
    03.09.2008 09:55

    Мисля, че Пейлин предлага на феминизма интересни и разноъглени теми за размисъл, отделно от бременността на дъщеря си. Аз например бих искала да знам повече за това как тя се определя като феминистка (при положение, че членува в организация Feminists for Life) и как вижда връзката между своя евентуален феминизъм и другите си позиции (отричане на възможността за аборт например или на сексуалното възпитание). Друго нещо, което е показателно е че много хора поставят под съмнение способността й да бъде вицепрезидент, при положение, че има 5 деца, за които да се грижи и т.н. Че след като дъщеря й е бременна не си е свършила работата като майка и къде е тръгнала да прави кампания, вместо да си гледа семейството (това са обвинения от хора, симпатизиращи на Демократите). И отделно, интересно е доколко фактът, че е привлекателна и фотогенична й помага в политическата подкрепа. Всичко това я прави доста сложна фигура и феминистката й интерпретация не е еднозначна.

  10. Ena permalink
    03.09.2008 15:30

    Току-що прочетох, че Пейлин, самоопределяща се като pro-life feminist, орязала финансирането на програма за подслон и професионално развитие на майки-тинейджърки в Аляска. (http://blogs.tnr.com/tnr/blogs/the_plank/archive/2008/09/03/palin-s-handling-of-other-people-s-pregnant-teens.aspx). С други думи, че Пейлин е pro-life съмнение няма, ама защо се кичи с феминизъм не е ясно.

  11. Martin permalink
    03.09.2008 18:41

    Ена, ако си беше направила труда, щеше да знаеш, че тези 3,9 милиона са огромно увеличение от миналата и предишни години (под 2 милиона).

    5-те милиона, в/у които е сложила вето не са били за операционния бюджет, а част от 10-те, които организацията (която доколкото разбирам НЕ е държавна) е поискала за да построи нов център capital expeditures.

    Пейлин не само, че не е намалила парите за тази програма, а е одобрила голяма сума за този лонг-търм проект. Ветото и просто означавало „тази година можем само да ви дадем толкова над обикновените фондове.“

    Начинът по който Дъ Поуст и всички бесни блогъри са изкривили информацията не е просто „спин“ ами откровена, гадна, низка лъжа.

    Не казвам, че и ти си излъгала, но готовността с която си скочила и приела нещо, което ти се е сторило, че потвърждава това което си си наумила за жената е меко казано дистърбинг.

    Защо я мразите толкова, откъде иде тази злъч… просто нямам думи.

  12. Ena permalink
    03.09.2008 19:07

    Мартине,
    Моля те дай връзка към източниците, от които черпиш информацията си. И не, изобщо не мразя Пейлин, просто не съм съгласна с позициите й по отношение на сексуалното образование и на абортите, които ми се струват твърде крайни. Едно е да се противопоставяш на абортите като противозачатъчно, друго е да проповядваш abstinence-only, което на практика води до необходимост от абортите като противозачатъчно. Също така не ми харесва демонизирането на жените, правили абортни, от някои anti-choice групи. Feminist for Life, към които се числи Пейлин действително не демонизира тези жени. Аз обаче искам доказателства, че и те и Пейлин, не само приказват, а действително се ангажират с дългосрочна финансова подкрепа на тинейджърки и по-големи жени с ниски доходи, които избират да родят и се оказват в положението на самотни майки. Ако имаш дани, доказващи такава ангажираност, моля, сподели ги. Със съответните citations на източници, разбира се.

  13. Martin permalink
    03.09.2008 20:06

    ena:

    от извора:

    http://covenanthouseak.org/pdfs/Financials/Fiscal%20Year%202007.pdf

    Черно на бяло.

    М/у другото самотните майки в щатите в които аз съм живял получават много по-добра и повече медицинска помощ от много от хората чиито данъци плащат за това. Не искам да звуча като гадняр, но като човек живял/работил/етц. години сред тези слоеве на населението бих казал, че и да им дадеш по сто бона на калпак, ще ги профукат за глупости за нула време. Щото точно този вид гениални решения са ги поставили в нея позиция ин дъ фърст плейс. Не че ги виня – те друго от средата си за съжаление не знаят. Но държавата-майчица, поне в САЩ им дава достатъчно.

    Проблемите в бедните квартали които някой визира не се дължат според мен толкова на беднотията, а на факта че тези деца израстват без бащи. И бих казал, че демократите имат голяма вина за това, защото го насърчават с уелфеър политиката си, която според мен държи вече поколения от тези хора сити заложници.

    Надявам се, че ще гледаш речта ѝ след малко. Мисля, че ще разбие поне някои от митовете разпотранявани от журналята. Като се замисля, точно това ме ядосва. За Барак са казвани много лоши неща, но от перковци от перифериите, които никой от нормалните хора които ще решат изборите не ги чува, още по-малко слуша.

    Пейлин, от друга страна за три дни направо я ганг-рейпваха с откровени лъжи и атаки над семеиството ѝ хора, които се водят журналисти… и не в opinion pieces, ами в статии под рубриката новини.

  14. Yana permalink
    03.09.2008 20:32

    Държават-майчица?! Не ме разсмивай, Мартине, това да не ти е Германия? Пробвай да живееш на уелфеър чек и тогава ще си говорим.

  15. Martin permalink
    03.09.2008 21:17

    yana,

    живял съм и на по-малко, но това не е важно.

    Хората на социални помощи живеят бедно, но не може и не бива да бъде другояче. Иначе всеки ще иска и ще е ега ти аномалията.

    Факт е, че гладни и голи не остават. Ти какво искаш, да им купим по един мерцедес ли?

  16. Ena permalink
    03.09.2008 21:57

    Мартине,

    Източника, който цитираш не казва колко пари е определила Пейлин за бюджета на Covenant House през
    2008. Действително обаче намерих много опровержения на статията за орязания бюджет. Излиза, че Пейлин наистина подкрепя финансово тинейджърките, които избират да родят. Страхотно, че осъщестява позицията си на pro-life feminist на практика. Което не променя несъгласието ми с политиката й за абортите и сексуалното образование.
    Пишеш, че си живял и на по-малко от помощи. А опитвал ли си се да гледаш дете с тези пари? Вярно, че средата на крайна бедност създава порочен кръг и е много важно политиците да се ангажират с мерки, които да прекъснат този кръг. Не виждам обаче как демократите насърчават безотговорността у мъжете, които създават деца, а после не ги гледат. Обясни.

  17. petya permalink
    03.09.2008 23:27

    Мартин:
    Чак пък да сме жлъчни…айде, няма нужда. Просто не одобряваме кандидатурата й и последиците от евентуалното й встъпване в офис, мисля че достатъчно се обосновахме.

    Към вече изброените причини (Пейлин е против абортите, дори в случаите на изнасилване и инцест, против сексуалното възпитани в училище, за промотирането на абстиненция) добавям и позицията й ЗА разработването на нефтени находища в Аляска… За мен тези неща са абсолютно достатъчни да не я подкрепям, а като жена се чувствам наистина объркана и обидена от позициите й.

    Да не говорим, че въобще не мога да разбера защо Джон МакКейн се спря на нея при положение, че нейните позиции, опит и характер са напълно противоположни на позициите, опита и характера, които той е градил толкова години. Нали уж беше центрист, умерен, по средата, готов да работи с Демократите… И за да покаже колко наистина ги вярва тези неща, избира за вице най-радикалната от радикалните?! И то след (цели?!) ДВЕ седмици размисъл! Като преди да я избере за вице я е виждал веднъж и е говорил веднъж с нея по телефона?!

    Честно казано, все повече ми се струва, че Републиканците са се примирили с мисълта, че няма да спечелят през ноември и сега само си влачат краката.

  18. Anton permalink
    03.09.2008 23:30

    Не искам да има дадат мерцедес.

    Искам републиканците, които не могат да се усетят какво сами са постигнали и какво им е дадено, да спрат да си измиват ръцете с безумни аргументи от сорта на „хората на уелфеър са мързеливи, да им вземем и чека, та да се усетят“.

    Като си толкова живял, сигурно знаеш, че в САЩ няма сигурно. Трябва само утре на магистралата да те блъсне някой яко, да прекараш 6 месеца в болница и да банкрутираш след това. И хоп, ето те и тебе на уелфеър, с малко брейн дамидж. А републиканците ще казват „глей колко му даваме и той пак иска, мързел с мързел“.

  19. Yana permalink
    03.09.2008 23:31

    Това последното съм аз.

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Google photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Google. Излизане /  Промяна )

Twitter picture

В момента коментирате, използвайки вашия профил Twitter. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s

%d блогъра харесват това: