Към съдържанието

Нормални размери

06.05.2008

Прекалено дълга почивка, знам…За загрявка ви показвам снимка, направена от Василена Доткова и показваща витрина на магазин за бельо в Стокхолм.

Както забелязвате…няма нищо грозно или страшно в това манекените по витрините да са с размери близки до тези на хората, които ги оглеждат от улиците.

Подобни акции са част от глобално течение, което цели да ограничи лансирането на супер-слаби модели в модната индустрия. Основната идея е, че огромна част от моделите по подиумите и рекламите са изключително и нездравословно слаби, често страдат от хранителни разстройства като анорексия и булимия, а в същото време са обект на подръжание за хиляди момичета и жени. Активисти призовават модните дизайнери да не използват мега-кльощави моделки в ревютата и рекламните си кампании, а да работят с момичета и жени, които имат здравословен BMI (между 18 и 25).

Някой случайно да знае дали в България са правени изследвания за хранителни разстройства? Познавам адски много хора, които спазват странни хранителни режими и докато си вървя по улиците непрекъснато имам усещането, че голяма част от жените или са болни от анорексия или не са далеч от нея. Тези неща ужасно много ме притесняват.

***
Вас, благодаря за снимката.

41 коментара leave one →
  1. Longanlon permalink
    07.05.2008 01:24

    хех, а кво да кажем за манекените-мъже, които всите сякаш са излезли от фитнес-списание?

  2. kmrd permalink
    07.05.2008 02:41

    Сериозно, не знам какво да ти отговоря.

    Това е нелепо.

    Значи, твоята мисъл е, че производителите на манекени, барабар с цялата модна индустрия, са виновни за голяма част (да не кажем всички) от жените, страдащи от хранителни разстройства – защото последните са принудени да им подражават?

    Ако бях жена, тази презумпция щеше да ми се стори ужасно обидна, защото едва ли не, видиш ли, аз като жена нямам възможността/правото на свободна мисъл, а ЗАДЪЛЖИТЕЛНО подражавам на Кейт Мос и (тук вече леко ме напушва смях) манекените по витрините.

    Петя, ти наистина ли мислиш, че жените са толкова малоумни? Ти например, такава ли си? Съмнявам се! Никоя от жените, с които контактувам не е такава.

    Дори не искам да се замислям за възможността, че, да, жените наистина са толкова зле.

    Сигурно нещо грешно съм те разбрал?

    Каква изобщо е идеята на „феминизма“ по принцип? Жените технически са равни с мъжете в обществото, нали така? Моите колежки работят същата работа като мен, някои от тях са по-добре платени от мен, други не – според възможностите.

    Каква тогава е идеята на феминизма? Да помогнем на тъпите жени да не са тъпи, прокарвайки теорията че те не просто са тъпи, а са тъпи защото са жени? Не е ли това дискриминативно и обидно за самите тъпи жени?

    Да променим света така, че да е по-комфортен за тъпите жени?

    А тъпите мъже? Защо когато някой мъж е тъп, той просто е тъп и тъп и тъп, а не тъп, защото е мъж? Ако някой мъж се разболее от анорексия, защото имитира моделите по витрините, той просто ще е 1) тъп 2) побъркан 3) смотан. Никой няма да обвини Армани или Долче и Габана, че едва ли не те със своите модели с 1% подкожна мазнина и тегло 70 кг при ръст 1.80 са накарали горкото момче да се чувства нестабилно, нежелано и така са го разболяли от анорексия. Страшно много кльощави педали търчат насам-натам и се показват, защо нито един мъж не е преритал да им подражава?

    Защо мъжете-глупаци са просто такива, а жените-глупачки са такива заради обществото и трябва да има феминизъм за тях?

  3. mr. ice permalink
    07.05.2008 03:22

    Новите хора тук винаги си личат. Започват с очевидните истини. Ако пък поостанат, с времето се научават да интелектуалстват „на ниво“, защитавайки произволни идеи, като тук там участва думата феминизъм.

    Аз пък се чудя защо няма течение, което се бори срещу глобалното затлъстяване. Аман от жени свинки. Манекенките са си много добре мен ако питате.

  4. Peter Rabbitson permalink
    07.05.2008 04:29

    @mr. ice
    Други спират да коментират и минават в почивките да гледат сеир :)

    @OpenlyFeminist
    Апропо – какво ли е мнението на Петя, а и най вече на нейната живеещата в Германия сестра по въпроса за Frauen Parkplaetze(*) заделени във всеки закрит паркинг с големина над 100 – 200 места? Дали възможността да си намериш място за 20 секунди временно подтиска жаждата за феминизъм?

    * за щастливците с недостатъчно ниво на немски: Фрауен Паркплац – женско място за паркиране. Грубо 2% от наличните места в паркинга, маркирани с недвусмислени надписи и знаци, разположени непосредственно до местата за инвалиди – с други думи най яките и просторни места до входа/изхода.

  5. hommelette permalink
    07.05.2008 04:47

    Наистина ли трябва да се обяснява очевидното? Че жените (и мъжете) вземат модели затова как да изглеждат от образите, които виждат около себе си – в киното, модата, рекламата и останалите медии? Никой не твърди, че трябва всички да са дебели или нещо такова. А просто че е тъпо и подтискащо за жените (в случая говорим за тях, а и стандартите при тях са по-неумолими) да се внушава, че само един-единствен тип женска физика е ок, когато всъщност здравите жени са много по-разнообразни по форма.
    За местата за паркиране в Германия ми е странно, но ако наистина е както го описвате, не одобрявам аз поне.
    Тук има понякога специални места за паркиране за семейства с деца, които всъщност винаги са заети (има baby boom), но идеята все пак е ок. Само за жени определено не ми се струва справедливо.

  6. kmrd permalink
    07.05.2008 05:11

    hommlette, ти сериозно ли?
    Хора, какво ви става?!

    Като сме тръгнали така, искаш ли аз да ти обясня един друг очевиден факт?

    Например, че манекените, на които магазините показват дрехи са – поеми си дъх – абстракция за човешки същества.

    Breaking news!!!

    Самите манекени не имперсонизират хора, или как хора би трябвало да изглеждат. Те просто са една по-красива и практична окачалка – направена така, че дрехите да се виждат по-добре. Разбираш ли?

    Не виждам как може да има по-очевиден факт от този.

    Направо ми иде да се плесна по челото – жени се сравняват с пластмасови окачалки за дрехи и изпадат в депресия и умират от анорексия. Естествен подбор? Хммм…

    Изобщо не ми се говори по въпроса защо който и да е трябва да се оглежда около себе си и да търси кого да имитира – как беше, да взима модели.

    Хора ли сме или животни с първосигнални реакции?

    Ако Ангела Меркел утре иде и се метне от Олимпийската кула в Мюнхен, тя модел за всички жени ли ще стане?

  7. Yana permalink
    07.05.2008 06:37

    В семейството ни по женска линия върви закръглен тумбак. Та като бях на 15, 50 кила, 163 см и имах заченки на семейния тумбак, умирах от срам. Че аз нямам плосък корем. Правех по 100 коремни преси на ден, гълтах го, почти не ядях, за да не се издуе, носех широки блузи. Помня, че гледах Фешън Чанел и се сравнявах с жените там. Изключително здравословно. Някак си по-сериозните проблеми ме избегнаха, но в класа ми имаше момичета, които не бяха късметлийки. Помня една Роси, която се подложи на зверска диета, за да смали широкия си ханш. Месеци ходи слаба и с вдигната глава. После се разболя и в момента е наистина дебела. А преди диетата не беше, просто беше с по-широко дупе.

    На 15 толкова ни беше акълът. Повече от 10 години по-късно съм приела, че аз плосък корем няма да имам, но все пак усещам натиска, дори и да не чета женски списания. Мъж ми е казвал, че над 50 кг жена е „гуци“. В Бг-мамма за много жени идеалното тегло е към 45 кила. Когато беше жива, майка ми редовно обсъждаше колко съм дебела, а аз съм 60 кила.

    И т.н. Сигурна съм, че много хора четат и се разпознават.

  8. mr. ice permalink
    07.05.2008 07:10

    Този проблем с телевизията надхвърля многократно рамките на феминизма. Телевизията е зло, също както и половината феминизъм. Изобщо пак зловещ микс. Funny.

  9. Denia permalink
    07.05.2008 07:13

    И аз като Яна прекарах пубертета си в борба с въображаемото си свръхтегло, тъй като съучениците ми не пропускаха да ми напомнят при всеки удобен случай, че съм дебела свиня. Тежах 60 килограма.

    @kmrd, явно тук сме се събрали все тъпи жени. Ти като един умен мъж, който живее в свят, където равнопоставеността между половете вече е постигната, защо се занимаваш с нас? Това, че идваш тук да се палиш и заяждаш ясно подсказва, че имаш някакъв проблем.
    Кой те обиди? Коя лоша феминистка ти изяде закуската? Кажи да я обадим на другарката.

  10. kmrd permalink
    07.05.2008 07:51

    Denia, съжалявам, че се чувстваш заговорена всеки път, когато някой употреби думата „тъпа“.

    Yana, по повод това, което си написала съм съгласен с Mr. Ice – то изчерпва въпроса.

    Всеки човек се чувства несигурен понякога – какво общо има това точно с жените?

    Апропо, няма ли някой да отговори на въпросите ми от по-горе? Аз наистина не разбирам, какво общо имат нормалните човешки проблеми с феминизма? Само на мен ли феминизмът ми изглежда дискриминативен спрямо самите жени и отделящ ги от останалата част на обществото?

    Сериозно, аз ли бъркам, или между феминизма и хип-хопа няма разлика, т.е. и твете просто се стремят да вдигат шум и да привличат внимание?

  11. Denia permalink
    07.05.2008 08:06

    О, мъдри човече! Да се свети и пресвети мъдростта, с която ни обсипваш! Да, вярно е това, което се шушука сред интелигенцията – феминистките сме само някакви си тъпи женки, които вдигаме много шум и се опитваме да привличаме внимание.
    Върви и разгласи тази вест сред непосветените!

  12. Yana permalink
    07.05.2008 08:36

    Малко в страни от темата. Искам да обърна внимание към предпоследния пост в блога на Василена Доткова – за бащите. Там също може да се получи чудесна дискусия.

  13. Ying permalink
    07.05.2008 08:39

    Иронията не е за всеки, denia, не се опитвай.

    През пубертета всеки се подиграва на всеки за всичко. Полът няма значение. Единственото, което има значение е дали човек изглежда силен или не.

    По-голяма грешка от това да се поведеш по акъла на произволни глупаци и да правиш диети и глупости няма, дано приятелката ти с широкия ханш да го е научила.

    Иначе идеята да се изисква уважение от хората (особено базирано на пол) е повече от нелепа, няма какво да се коментира.

  14. Anonymous permalink
    07.05.2008 08:47

    От Ена,

    Явно kmrd e изключително свободомислещ човек, за когото една жена ако ще и да е с наднормено тегло според някакви културни стандарти, това няма значение. Той оценява привлекателността й по други критерии. Дано има повече такива. Но като гледам как процъфтява пластичната хирургия и особено липосукцията, не ми се вярва да са толкова много мислещите като kmrd.

  15. Yana permalink
    07.05.2008 08:53

    На съученичката ми с широкия ханш никой не се е подигравал. В моята гимназия имаше много малко подигравки и определено не бяха за тегло. Роси беше, и надявам се още е, умна, силна и обичана жена, перфекционист. Но не изглеждаше като идеала, персонифициран от момичетата 90-60-90 и беше решена, че задължително трябва да го постигне. На доста висока цена.

  16. dima permalink
    07.05.2008 09:39

    kmrd,
    обяснението ти за менекените като удобни закачалки е супер, честно, и е вярно. но не и за голямата част от хората. модната индустрия ражда модели за подръжание и е много много трудно за повечето момичета, най-вече тийнейжъри да разберат, че това, че нямат крака като на надя ауерман и лице на исабели фонтана е ок и е съвсем нормално. налагат се стереотипи, които общесвото направо прегръща, това , че не се вписваш в идеалните мерки, които очертават идеала за красиво, яко ти смазва самочувствието и повечето момичета (не само „тъпите“) са много чувствителни на тази тема. няма да повтарям яна и denia с примери: нелепо, но факт.

  17. kmrd permalink
    07.05.2008 10:15

    dima,

    Помня те от *бпм? :D

    Модната индустрия нищо не ражда.
    Хората раждат, липсата на комуникация раджа, липсата на ценности ражда.
    Айде да не ставам банален…
    Може много да се изговори по тази тема, и нищо от това няма връзка с „феминизма“, а по-скоро с проблеми общи за всички в днешното общество.Нещата са 50/50 между индивида+семейството и средата.

  18. Yana permalink
    07.05.2008 10:52

    Тоест, проблемът съществува, но не бил феминистки? На мен ми е все едно дали някой си е съгласен да нарича нещо „феминистко“ или шарено на бели точки. Обвиненията в присвояване на теми са ми безумно нелепи. Аз съм жена-феминист, споделям с други жени-феминисти някакви проблеми, ноооооо не можело да пипам проблема, щото бил общочовешки… Да бе. :)

  19. kmrd permalink
    07.05.2008 11:43

    Съществува проблем, че някои хора не се харесват (мъже и жени) и изпадат в крайности заради това.

    Не съществува проблем, че пластмасови манекени предизвикват хранителни разстройства в хората.

    Хората имат право да се самоопределят като каквито си пожелаят. В някаква държава например джедайството е официална религия.

    Етикетирането на неща като „феминистки“ обаче стои супер безсмислено, поне за мен, понеже проблемите преди всичко са човешки и после мъжки/женски/детски/религиозни и прочие. Или феминистките са свръх-хора (или не-хора) и с това стоят над/извън обществото?

    Yana, след като си жена-феминист, ще отговориш ли на някои от въпросите ми, моля?

    Например, какво е жена-феминист? Думата виси във въздуха – коя жена е феминист? Дебелата жена? Анорексичката? Жените, които отглеждат децата си сами? Отвлечените от извънземни жени? Питам, защото нямам никаква представа и искам да знам.

    Още: какво е феминизъм? Какви са целите на феминизма? С какво се бори феминизма, освен с манекените, окачалките и всички зли агенти на модната индустрия? Моля те, сподели с мен, защото за момента свързвам феминизма с група объркани жени, които непременно искат да привлекат внимание към нещо, но и те самите не знаят към какво точно.

  20. Yana permalink
    07.05.2008 11:51

    kmrd, често обсъждаме какво е феминизъм в този блог. Затова ще те препратя да четеш. За съжаление не мога през ден-два да повтарям какво е феминизъм за всеки новодошъл, а и не искам да изместваме постоянно темата на всеки пост.

    Кликни на таг „дефиниции“. Посети и „исторически“ и „прояви на феминизъм“. Не забравяй да прегледаш и коментарите, там се избистрят много неща. Ще намериш отговори на всичките си въпроси.

  21. desislava permalink
    07.05.2008 13:17

    съжалявам, че се отклонявам от темата, но що се отнася до женските места за паркиране: става дума за мерки за сигурност. над тези места има камери и са по-ярко осветени, защото гаражите са едно от местата, където жените биват най-често нападани.
    надявам се да е станало ясно.

  22. kmrd permalink
    07.05.2008 17:02

    Добре, Yana, послушах те и погледнах в посочените от теб категории.
    Отне ми около час да прочета всичко заедно с коментарите.

    Сега ще ти кажа какво мисля…

    Накратко: глупости.

    Не толкова кратко:

    Страховете на определена група хора, събрани на едно място.
    Като цяло, раздути балони за злите мъже-екслплоататори, които карат жените да им работят за по-малко пари, държат се лошо с тях, натякват им че стават само за е***е и че не могат да карат и прочие.

    Прочетох един куп несъстоятелни генерализации подкрепени с точно НУЛА доказателства. Ума ми не побира как в 21 век мислещи хора могат толкова безразборно да генерализират. И не само да генерализират, ами да сядат и да го обсъждат, и не знам какво още… Д***а тоя патриархален строй бе, д***а!

    Според мен всичко опира до индивида след една определена възраст, и до неговите възможности – предимно умствени. Неща като кой раджа деца и пере лайна и кой прави кариера са ама _изцяло_ въпрос на избор в самото семейство. Или какво, споглеждат се момчето и момичето, и той казва „ами аз много бих искал да гледам децата пък ти да работиш, ама не може, защото живеем в патриархален строй, така че аре“. И тя – ох, нека позвъним на 0800-ФЕМИНИЗЪМ!!!

    Времето, в което живеем предполага много, много малко (да не кажа никакви) неща, които обществото налага на индивида. Имаш ли пари да живееш – да/не? Това е, от тук нататък всеки е свободен да прави каквото си поиска. Да забремени мъжа си, да си роди деца-котки, да ш**а щерка си 30 години в мазето, всякакви такива неща.

    Всичко е в ръцете на индивида.

    В този контекст думите „феминизъм“ и „жена-феминист“ стоят като излишна проява на стадност. Това не е било така в миналото, когато жените са били лишени от определени права и наистина е трябвало да се обединят, за да се преборят за тях.

    Но днес никой от нищо не е лишен. Ако работодателя ти те попита дали има кой да ти гледа децата, можеш да го плюнеш между очите и да си намериш друга работа, а не да се тръшнеш да ревеш, че те дискриминират. Ако си обратен, и някой ти каже че не можеш да си пилот на самолет, защото има опасност да обарваш стюардите и така да изложиш на риск живота на Menschenfracht-a можеш да го осъдиш като стой та гледай.

    Ако свекърва ти ти каже че трябва да седиш дома и да гледаш децата, можеш да й се смееш, а после да й шибнеш два шамара.

    Не искам да ме обективизират, ууууууааааауууу. А какво искаш? Да те турят на златен стол и да те закичат с лаврови венци? В днешното общество всеки от нас е обект за повечето други, а не прекрасна, уникална снежинка. Аз ли трябва да ви го казвам?! :(

    Изобщо, всеки може да прави каквото си иска, ако не си поставя сам някакви ограничения. Феминистките да не би да си поставят сами такива ограничения и да имат нужда от феминизма като някакъв вид обща терапия? Патерица? Здравейте, аз съм Георгиос и шефа ми ме бие за да работя повече, но аз не мога да напусна. О, ти си феминист, *гуш*, ела да обсъдим патриархалния строй и джендър моделите.

    Значи сериозно, губя вяра в човечеството като се натъкна на нещо такова. Погледнете се – интелигентни млади хора, а какви ги говорите.. Манекените бе, пластмасовите, са виновни за анорексията, а не тъпаците дето си мислят че ако не ядат ще станат слаби и хубави. Ако не ядете, ще пукнете, ако искате да сте слаби и хубави – тренирайте, това са новините тая вечер.

    Не искам и аз да изпадам в генерализации, но феминизмът е за кофти индивиди с проблеми, които не могат да разрешат сами. Или за хора, които обичат да кокетничат – „о, това е моята кауза, виж, аз вече имам смисъл“. Мъжете феминисти, гледка – „Аз съм жертва на джендър модела, искам да съм пеперуда, а не кон, който изкарва пари“ или „от мен очакват да съм силен, бууухуууууу“ Ми.. бъди бе. Или не бъди. Е**х. Кой ти пречи?? Сам си пречиш.

    На графоман станах от възмущение бе, на нищо не прилича това.

    Аре стягайте се

  23. Yana permalink
    07.05.2008 17:43

    Ами kmrd, чудесно е, че си си направил труда да четеш. Ето, едва днес се срещна с феминизма за цял час и вече имаш такова дълго и емоционално мнение. Браво! Явно блогът не е за теб. Няма лошо. Тук пишем хора, които смятаме, че проблеми има и че не всичко е в ръцете на индивида.

  24. mr. ice permalink
    08.05.2008 07:10

    Проблеми има, да. Мъка, много мъка има по тоя свят… Е казал поетът.

    Не разбирам какво ги влече феминистките да се закичват с мухъл. То бива любов към природата, но къде отидоха класическите диаманти? Феминизъм в 21 век… Кристализирал мухъл.

  25. gimli permalink
    08.05.2008 07:28

    kmrd, аз също не съм съгласна с много от казусите, набедени тук за проблеми, но нещата, които ти си написал говорят за две неща.
    1.Изобщо не си запознат с темата за проблемите на жените, правата им и обективизацията.
    2. Изобщо не си запознат с темата за моделите на подражание, налагането на стереотипи от медиите и как това се отразява на поведението на младите момичета.

    Твоето ежедневие явно е толкова, ама толкова далече от тези проблеми, че може би ще ти е по-присъщо да говориш за Далай Лама и независимостта на Тибет, защото със сигурност са ти по-близки.

    Първо, според теб жените, които се водят по модата са ПРОСТИ. Явно твоите познати не са такива, ходят облечени с анзуци, не са стъпвали във фризьорски и козметичен салон и са невероятно не-прости. Това ги прави изключително привлекателни в очите на всички потенциални партньори.
    Направо не знам дали има смисъл да коментирам лишените ти от всякакъв досег с адекватна информация изказвания, ти явно живееш на някоя друга планета и не виждам защо да си губя времето да ти обяснявам как стоят нещата на нашата.

    На твоята планета явно всичко е доста различно.
    Цитирам те:
    „Неща като кой раджа деца и пере лайна и кой прави кариера са ама _изцяло_ въпрос на избор в самото семейство.“
    Тук, на Земята, все още не е въпрос на избор вътре в семейството, кой да ражда деца. (Мен ако питаш, и по-добре, но това е друга тема.)
    =========================

    „Ако работодателя ти те попита дали има кой да ти гледа децата, можеш да го плюнеш между очите и да си намериш друга работа“

    Предполагам, че си прекалено млад, за да си си представял дори какво е да имаш деца, а също така си прекалено млад, за да имаш познати жени с деца. Можеш обаче да потърсиш някоя майка и да я попиташ как стои въпросът с нейното работене, ако няма кой да и гледа децата. Пробвай. Може да ти стане навик първо да се информираш по някои въпроси, преди да изказваш така категорично заблуденото си мнение.
    Може също така да се поинтересуваш как майка с да кажем две деца, без баби на разположение, си намира работа в провинцията. Особено информативно по темата ще ти дойде да попиташ някоя разведена майка на две деца, живееща в провинцията, на възраст над 40 години, без баби на разположение, как точно си намира работа. После не забравяй да и заявиш, че не съществува никаква дискриминация и проблемите и са някакви изсмукани от пръстите тъпотии, за които група кухи лейки си чешат клавиатурите. Непремено го направи.

  26. kmrd permalink
    08.05.2008 08:57

    Здрасти gimli,

    На въпроса:

    1. Пак се връщам на факта, че проблемите за които говориш не са проблеми на ЖЕНИТЕ, а проблеми на ХОРАТА и СЕМЕЙСТВАТА.
    Неприятни събития се случват на всеки, който вземе поредица от неомбислени решения, не само на жените. Ако аз бях жена, никакви деца нямаше да си създавам, преди да съм се осигурил материално, защото всеки който разчита на друг да го издържа рано или късно яде лимоните или поне е принуден на недостойни компромиси. Пределно логично е, изобщо не е трудно да се досети човек. Да, това означава че много по-малко хора ще имат деца. И к’во? По-лесно ли е първо да си създадем деца, после мъжа ни да се окаже пройдоха и да се оправяме както можем без него, а ние да зациврим „ооо, феминизъм“. Звъни ли при теб the clue phone, звъни ли, че при мен се скъса.

    2. Всеки, който безусловно подражава на модели и приема за чиста монета разпространяваното от медиите е тъп, и напълно заслужава всички гадости, които му се случват. Главите ни са на раменете за да ги ползваме, а родителите са за да пазят децата си точно от такива гадости като Фешън Чанъл и да им помогнат да изградят здраво собствено мнение по важните въпроси. Съжалявам за хората, които поради независещи от тях обстоятелства са били принудени да се сблъскат сами с всичко това, но колкото и да ни се иска на всички, хората и условията, в които живеят и се развиват не са еднакви, и за едни е по-лесно, а за други по трудно. В крайна сметка човек само излиза по-силен от трудностите – питай Yana.

    Извън въпроса:

    Благодаря, че си изчела всичко, което написах, че дори някакви мисли относно моята скромна личност и средата, в която живея са ти се образували :)

  27. gimli permalink
    08.05.2008 09:12

    kmrd, наистина ми се затвърждава мнението, че живееш на друга планета.
    Чудесно би било, ако и тук, на Земята всичко беше така перфектно, хората не правеха грешки и се женеха винаги за най-перфектните и добри партньнори, с които да живеят в мир и разбирателство до края на дните си, възпитаваха децата си като съвършени личности без никакви проблеми. Всички имаха най-доброто образование, работеха само добреплатена работа и бяха до един уважавани специалисти, а професиите, които сега се изпълняват от неквалифицирани кадри, да се вършат от роботи примерно.
    Но ехей, събуди се, това няма НИЩО общо с реалността.
    Много е добре, че си ми описал идеализираната си представа как трябва да бъде и какви трябва да са хората, как да не се подвеждат нито по модели за подражание, нито по потенциални съпрузи, как да решават да имат деца чак когато могат да им осигурят къща, образования, самолет, яхта, футболен отбор, малък карибски остров, но това не е РЕАЛНОСТТА.
    Вече губя надежда, че ще разбереш разликата.
    Oсвен това желанието на хората да имат деца не е свързано с пари, децата не са просто допълнителен разход, за който трябва предварително да си стегнал бюджета. Създаването им е свързано с много други неща, евентуално може и да го разбереш някога, нека не сме песимисти.

    И последно.
    „проблемите за които говориш не са проблеми на ЖЕНИТЕ, а проблеми на ХОРАТА и СЕМЕЙСТВАТА.“
    Точно така. Жените са част от хората и семействата. Петя има право да разгледа проблема, като акцентира на тази част от него,която засяга именно жените. Защо да не може?
    Не е длъжна да разглежда всички възможни аспекти, спокойно може да разгледа само този, който най-много я интересува. Ако ти имаш желание, занимай се с останалите.

  28. kmrd permalink
    08.05.2008 09:48

    gimli,
    Съжалявам, че моето мнение ти се струва като от друга планета. Чудя се какво да мисля за това, но ще го приема като комплимент.

    Огорчаващо е, че не си намерила аргументи, с които да ми отговориш, а си предпочела да си почешеш клавиатурата.

    За сметка на това правилно си забелязала, че жените са част от пробелмите, които с теб разглеждаме. Какво – част?
    Не знам твоето мнение, но за мен е по добре да разглеждам целия проблем и евентуално да измисля нещо, а не да се правя на шут с разни -изми, манифести, генерализации и части от проблема.

    Едностранчивото и затворено гледане на нещата никому не е донесло нищо добро…

  29. gimli permalink
    08.05.2008 10:36

    На кое трябваше да ти отговоря с аргументи? На това, че който не е шеф на фирма, по-добре да не ражда деца, понеже не може да им купи самолет? Ти така генерално си загубил връзката с действителността, че не знам от кой аспект да започна да разнищвам това „гениално“ предложение. Дали от там, че явно 99% от населението на земята трябва доброволно да се откаже от поколение, понеже не може да покрие критерият за финансова и емоционална независимост? И смяташ това за реалистично решение на проблема?!?!!?
    („Да, това означава че много по-малко хора ще имат деца.“)
    Но какво пък, що да не вземат да се навият на този вариант. Пък като не щат, значи са тъпи и си заслужават каквото и да е.
    Или пък от там, че ако само шефовете на фирми раждат деца, на които осигуряват лукс и перфектно образование, после кой ще работи като чистач и миньор? Може би трябва да се върнем в робовладелския сторй, да го пробваме още веднъж, преди пак да го отхвърлим?

    Когато един човек не е запознат с даден проблем, той е склонен да предложи някакво лесно и на пръв поглед леснодостъпно решение, като евентуално може да се зачуди защо друг преди него не го е видял. Едва когато се опита да го приложи на практика (или ако има достатъчно интелектуален потенциал, си представя евентуалната реализация), разбира къде са минусите, заради които то е било отхвърлено.

    Разглеждането на проблемите ВИНАГИ е разглеждане на част или аспект от тях, тъй като понеже всичко е свързано с всичко, нищо не може да бъде разнищено изцяло. Дори 42 :)

  30. кмрд permalink
    08.05.2008 11:21

    С горния си постинг само показваш, че нямаш никаква представа как се води диалог. Изопачаваш написаното от мен както ти харесва и подминаваш фактите. Горко на децата ти, едва ли е/ще им е лесно с такава мама.

    Купуване на самолет, а? Шеф на фирма? Това ли са белезите на благополучието и успеха за теб? Не мислиш ли в такъв случай, че е добре да си извадиш главата от калта и лайната?

    Не знам за 99% от населението на земята, и честно казано не ме интересува. Когато аз реша, че искам деца, ще помисля дали мога да им осигуря елементарна сигурност и родителско внимание и грижа. Това, колкото и да не ти се иска, е свързано до голяма част с пари.

    Или на твоята планета пари имат само шефовете на фирми, а останалите се търкалят из сламата, създавайки 10-20 деца, половината измират поради липсата на „лукс“, а другата половина стават миньори и чистачи?

    Прощавай, ти от ромски произход ли си?

    Какъв лукс е, когато имаш дете, да прекарваш време с него, а не да се чудиш на коя баба да го тикнеш, за да превиваш гръб някъде, зорлем свързвайки двата края?

    Май с тоя манталитет, мястото ти наистина е в робовладелския или първобитния строй, или поне в обслужващия персонал.

    Всичко е свързано с всичко, а проблемите се разглеждат на трохи, а? Ами, какво пък. Кой колкото може.

  31. kgrady permalink
    08.05.2008 11:26

    Something tells me that kmrd is not the kind of person anyone should waste their time trying to have a conversation with:

    http://komrade.net/blog/?p=220

  32. kmrd permalink
    08.05.2008 11:34

    Excuse me Sir, are you by any chance from the USA?

  33. kgrady permalink
    08.05.2008 11:35

    Does that matter? I can’t see how.

  34. Yana permalink
    08.05.2008 11:44

    Аз предлагам който иска да се заяжда за произход, ромски, американски или какъвто и да е, да се премести в някакво друго пространство, например лично. Това не е блог за махленски разправии.

  35. kmrd permalink
    08.05.2008 11:49

    So, it does matter that I’m posting racist jokes and swastikas on my blog, but it does not matter where you come from?

    As in, it’s ok that you try to build a predjudice against me by implying I’m a racist without knowing the least bit about me, but it’s not ok if I reveal some background information about you coming from a police-controlled country where every joke is interpreted as capital offense?

    I see what you did there :-D

    By the way, what does it all have to do with the discussion here?

  36. kgrady permalink
    08.05.2008 11:56

    A person does not choose where they come from, and should not be held responsible for it—not that there’s anything shameful about being from the US.

    We are, on the other hand, very much responsible for the things we say, and shouldn’t be let off the hoof with tired old excuses like „It’s just a joke.“ The question is not whether it’s a joke, but why you would find such a joke funny. Surely that says something about you.

    I’m not implying that you’re a racist, I’m straightforwardly saying that you are unafraid to make racist comments, and to do so publicly, and therefore you don’t apparently take the things you say, or their consequences, very seriously. Given that, it’s not at all surprising that you’d make the rather unreflective comments that you’ve amused yourself by making here, and as I said, I don’t think people should bother trying to have a rational conversation with you. That strikes me as highly relevant to the conversation at hand.

    Now if you can (without resorting to stereotypes) explain to me what my being an American has to do with anything, I’m all ears.

  37. kgrady permalink
    08.05.2008 11:58

    Hook, not hoof. :)

  38. kmrd permalink
    08.05.2008 12:07

    Sure I will, after you explain to me what posting swastikas and racist jokes has to do with a discussion on feminism – you were first to judge on me without knowing me, after all.

    Feel free to contact me over ICQ – 268448829, or MSN – komradeh at hotmail dot com, because it’s not appropriate to take this here.

    As for me not taking this seriously and just trolling to amuse myself – have a closer look at my replies here. I don’t think anyone would take so much time for just trolling. I take it rather obvious I’m looking for a discussion – which sadly no one here is able to carry out in a proper way.

  39. Yana permalink
    08.05.2008 12:23

    Oh, poor you, nobody here can carry a discussion in a proper way.

  40. kmrd permalink
    08.05.2008 15:25

    I just had a long talk with Kyle in which – I think – was able to tell him how I fell about feminism, racism, swastikas and the likes, and explain (seems it was needed) my reaction to the original posting.

    With some of the things I said he agreed, with others he didn’t, et vice versa. But whatever we discussed, we kept on it. Which was not quite the case here Yana, and that’s what I mean by „proper discussion“ – no need to pull off cheap irony.

    Anyway, Kyle’s been right on one thing – my time here is pretty much wasted (or your time replying me, as you please) because of the completely different understanding we (you, the regulars here, and me) have on certain things.

  41. kgrady permalink
    08.05.2008 15:35

    kmrd,

    For the record, I didn’t quite mean to tell you that you shouldn’t try to discuss these issues here (not my place to say, and that isn’t what I think), just that you might have better results if you are willing to adapt yourself a bit more to the tome of the conversation. I’ll do the same next time I visit your blog.

    Thanks again for taking the time to come to a better understanding.

    Everyone else, as always, sorry for the English.

Оставяне на отзив за Yana Отказ

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

В момента коментирате, използвайки вашия профил WordPress.com. Излизане /  Промяна )

Facebook photo

В момента коментирате, използвайки вашия профил Facebook. Излизане /  Промяна )

Connecting to %s

%d блогъра харесват това: